Wordpress Bielsko-Biała

Wojciech Hadała - Webmaster - wordpress developer - webpack, gulp, react love with laravel
Tworzenie bloga w CMS Wordpress - poradnik dla początkujących - OEOISO0 1170x658

Tworzenie bloga w CMS WordPress – poradnik dla początkujących

4104 2736 Wojciech Hadała
Nasz poradnik będzie oparty o platformę WordPress – która naszym zdaniem przoduje wśród wszystkich polskich systemów blogowych. Szeroki wachlarz ciekawych motywów graficznych to tylko jeden z atutów bloga w systemie zarządzania treścia CMS WordPress. Poradnik składa się z krótkich podpunktów, które poprowadzą Cię przez cały proces rejestracji oraz podstawowej konfiguracji swojego bloga. Efekt końcowy możesz zobaczyć tutaj. Zatem do dzieła!
Tworzenie bloga na WordPress - Poradnik

Jak skutecznie pisać bloga?

Pisanie bloga z pozoru wydaje się łatwą sztuką. Jednak w rzeczywistości aby przyciągnąć osoby zainteresowane należy prowadzić bloga w sposób innowacyjny, ciekawy dla potencjalnego odbiorcy.

W sieci istnieje masa niespełnionych tworów, których autorzy po prostu nie mieli pomysłu jak pisać. A w zasadzie ważniejszym aspektem w prowadzeniu bloga jest zagadnienie – o czym powinniśmy pisać? Zasadniczo najlepiej pisać o tym, w czym jesteśmy dobrzy i znamy temat w stopniu przynajmniej przeciętnym.

Nie ma sensu tworzenia elaboratów na tematy, o których nie mamy zielonego pojęcia – gdyż pisząc bzdury raczej zrazimy potencjalnego odbiorcę zamiast go zachęcić do subskrybowania naszego bloga. Dlatego przed rozpoczęciem działalności powinniśmy pomyśleć o tym, co lubimy w życiu robić – a potem zacznijmy o tym pisać.

Warto też tworzyć artykuły lub posty w sposób interesujący czytelnika. Nie piszmy prosto z mostu w pierwszym zdaniu o co nam chodzi – starajmy się zaciekawić potencjalnego subskrybenta. Z drugiej strony nie można też popadać w skrajność, gdyż czytelnik widząc długi i smętny tekst nie będzie miał siły ani chęci aby się przebijać przez nasze wypociny.

Prowadzenie własnego bloga nie jest łatwą sprawą – na pewno należy całość dobrze zaplanować. Unikniemy wtedy zastoju twórczego, czyli momentu, w którym wyczerpaliśmy cały materiał, który mieliśmy do przekazania. A osiągnięcie takiego momentu z reguły oznacza śmierć dla naszego bloga – czego nikt by nie chciał.

Dlatego – piszmy rozważnie, zastanówmy się trzy razy zanim w ogóle weźmiemy się za prowadzenie bloga. Jeśli jednak podejmiemy decyzję, to trzymajmy się jej i starajmy się być sumiennymi twórcami naszego własnego kawałka internetu

 

Nowoczesny Blog, to nowoczesny typ farmy linków, ostatnio bardzo modny ze względu na rzekome zmniejszenie znaczenia w pozycjonowaniu. Najogólniej rzecz biorąc blogi to strony, na których użytkownicy (spamerzy pozycjonerzy) mają możliwość umieszczenia artykułów, opisujących tematy związane ze swoją stroną i w treści podania linków do tej właśnie strony. Linki z takich artykułów mają teoretycznie bardzo dużą moc pozycjonującą. Biorąc przykład z profesjonalnych spamerów, polscy pozycjonerzy upodobali sobie do stawiania blogów skrypt WordPress, normalnie upraszczający pisanie blogów. Poniżej mój opis, jak dobrze zbudować bloga. ;-)

Spis podpunktów:

0. Wstępne

Zakładam, że masz już działającą domenę, bazę danych (najlepiej MySQL) oraz dostęp przez FTP do serwera. W tym miejscu drobna uwaga: jeśli chcesz stworzyć porządny blog warto zainwestować w nową domenę, a nie stawiać go na subdomenie.
W dalszej części zakładam, że Twój blog stawiasz na domenie example.com.

1a. Pliki instalacyjne

Zacznij od ściągnięcia najnowszej wersji skryptu WordPress. Wypakuj katalog wordpress i prześlij jego zawartość na serwer do katalogu “www” lub “public_html” (w zależności od konfiguracji).

1b. Polskie pliki językowe

Warto ściągnąć polskie pliki językowe do WordPressa autorstwa Kuby Zwolińskiego (osobiście polecam wersję UTF-8) i umieścić je w katalogu /wp-includes/languages/ (jeśli katalog languages nie istnieje, musisz go założyć).

2. Prekonfiguracja

W katalogu głównym znajduje się plik wp-config-sample.php. Zmień jego nazwę na wp-config.php i otwórz w edytorze tekstowym. Należy wpisać swoje dane dotyczące bazy danych, które powinieneś otrzymać od właściciela serwera, w poniższych linijkach: (po kolei: nazwa bazy danych, nazwa użytkownika, hasło, nazwa serwera z bazą danych)

define(’DB_NAME’, ‘wodpress’);
define(’DB_USER’, ‘username’);
define(’DB_PASSWORD’, ‘password’);
define(’DB_HOST’, ‘localhost’);

Jeśli ściągnąłeś polskie pliki językowe zamień define ('WPLANG', '');
na: define (’WPLANG’, ‘pl_PL’);.

3. Instalacja

Podstawowa wersja WP jest już gotowa do zainstalowania. Gdybyś jednak miał kłopoty, polecam pomoc na wordpress.org.
Z poziomu preglądarki wejdź na adres: http://example.com/wp-admin/install.php, wypełnij pole e-mail oraz nazwa bloga, w tym drugim wystrzegając się takich słów jak “katalog” czy “blog”. Blog najlepiej nazwać pisząc o darmowych artykułach, wpisach i tym podobnych – przy wszystkich opisach tutaj i dalej ważna jest unikalność, nie polecam kopiowania opisów z innych blogów.
Według spiskowej teorii dziejów googiel wykrywał blogi właśnie poprzez częste występowanie słowa “katalog” oraz mnóstwo zduplikowanej treści; osobiście w to nie wierzę, ale “strzeżonego…”

Sprawdź teraz, czy wszystko działa poprawnie: wejdź na http://example.com – powinien być jeden wpis o nazwie “Witaj wielki świecie”; zaloguj się jako admin do WP używając hasła, które otrzymałeś w poprzednim kroku – jeśli nie ma żadnych błędów, możesz przejść dalej.

4. Wybór wtyczek

Teraz w zasadzie najistotniejsza część, czyli wybór odpowiednich wtyczek; wszystkie wrzucamy do /wp-content/plugins/, opis ich dokładniejszej instalacji dalej. Oto zestaw minimalny:
Recent posts – wyswietla ostatnie wpisy
Related Entries – wyświetla linki do innych podobnych wpisów
Another WordPress Meta Plugin – pozwala użytkownikowi samodzielnie zdefiniować meta-tagi we wpisie
Google Sitemap Generator – tworzy sitemapę dla googiela

Ten zestaw w zasadzie powinien wystarczyć, lecz można się jeszcze pobawić Ultimate Tag Warrior. Jako dodatek, jeśli mamy słaby serwer, można użyć wtyczki Wp-Cache.

5. Plik .htaccess

Poprzez dobrze dobrany plik .htaccess można uniknąć sporej ilość zduplikowanych treści. Moja propozycja:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^example.com [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://example.com%{REQUEST_URI} [R=301,L]
RewriteRule ^(.+/)feed/?$ /$1 [R=301,L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

Trzecia i czwarta linijka przekierowują z adresu http://www.example.com na http://example.com, czyli prościej mówiąc eliminują adresy z przedrostkiem www. Piąta linijka przekierowuje adresy RSS komentarzy do normalnego wpisu. Trzy ostatnie linijki są “standardem”, tworzonym przez WP automatycznie.

6. Instalacja wtyczek

Zaloguj się teraz do panelu admina swojego bloga i przejdź do zakładki “Wtyczki”. Aktywuj po kolei: “Another WordPress Meta Plugin”, “Google Sitemaps”, “Recent Posts”, “Related Posts”, “Role Manager”. Przystępujemy do konfiguracji.

Related Posts
Uruchamiamy phpMyAdmin lub inny menadżer bazy danych i wykonujemy zapytanie na bazie, na której zainstalowany jest WP:

ALTER TABLE ‘wp_posts’ ADD FULLTEXT ‘post_related’ (
’post_name’ ,
’post_content’
)

Zakładka “Wtyczki > Related Posts Options”:
“How many related posts would you like to show?” – sugeruję liczbę 5,
“Before / After (Post Title)” odpowiednio <li> i </li>,
“Show excerpt” i “Show password protected posts” zostawić na false

Another WordPress Meta Plugin
Zakładka “Opcje > Another WordPress Meta Plugin”. Tutaj należy zmienić opis strony głównej naszego bloga (sekcja description w meta-tagach). Polecam 2-3 zdania, w stylu

Najlepsze artykuły w polskim internecie na wszelkie tematy. Masz własną stronę? Opisz temat, na którym się znasz i dodaj za darmo linki pozycjonujące do swojej strony.

Oprócz tego, żeby opis był zachęcający dla użytkowników do wejścia, chodzi też o jego unikalność… ;-)

Google Sitemaps & Recent Posts
Zasadniczo nie wymagają dodatkowej konfiguracji.

7. Dalsza konfiguracja

Zainstalowanie wtyczek to zdecydowanie nie wszystko – musisz teraz dopracować inne opcje WP. Przede wszystkim usuń standardowe linki do innych blogów – zakładka “Blogroll”, zaznacz wszystkie blogi i usuń. To będzie miejsce na Twoje własne strony, które chcesz pozycjonować; więcej na ten temat na wordpress.org.
Czas przejść do ogólnej konfiguracji skryptu. Wszystkie poniższe zakładki znajdują się w menu “Opcje”.

Ogólne
“Opis bloga” – jedno krótkie zdanie opisujące bloga, na przykład: “Najlepsze artykuły w polskim internecie”,
“Uprawnienia użytkowników” – zaznacz tylko “Każdy może się zarejestrować”,
“Domyślna funkcja nowego użytkownika” – wybierz “Felietonista” (ang. “Contributor”), jeśli chcesz moderować swój blog, lub “Autor” (ang. “Author”), jeśli obędziesz się bez moderacji; oczywiście polecam tę pierwszą opcję.

Wyświetlanie wpisów
“Strony bloga > Pokaż najwyżej” – dobór tej wartości zależny powinien być od tego, ile planujesz akceptować wpisów na dzień, przy czym im więcej wpisów – tym większa tutaj liczba. Polecam na początek 15, po miesiącu zmienić na 10,
“WordPress ma kompresować publikacje na żądanie przeglądarek (gzip)” – warto zaznaczyć, jeśli serwer daje taką możliwość i nie korzystasz z wtyczki WP-Cache.

Dyskusja międzyblogowa
Wyłączamy tutaj wszystkie opcje: komentarze, track- i pingbacki to tylko sposób na otrzymywanie dodatkowego spamu.

Odnośniki
W zasadzie przy blogach są tylko dwie wskazane metody na tworzenie linków przez WP:
/%postname%/ oraz /%category%/%postname%/
Osobiście polecam ten pierwszy, gdyż drugi może spowodować powstanie bardzo długiego adresu, za którym googielek nie przepada.

8. Kategorie bloga

Użytkownicy będą przypisywać swoje artykuły do różnych kategorii – dobrze zatem by było utworzyć ich kilka. Przejdź zatem do zakładki “Administracja > Kategorie”. Dla każdej kategorii wypełnij pole “Identyfikator kategorii” nazwą kategorii, oraz pole “Opis (opcjonalnie)”, które później stanie się polem description w meta-tagach spisu kategorii.
Na początek powinny wysterczyć takie kategorie:

  • Biznes
  • Elektronika
  • Firmy
  • Finanse
  • Hobby, rozrywka
  • Internet
  • Komputery
  • Motoryzacja
  • Nauka
  • Pozycjonowanie
  • Sklepy
  • Sport
  • Sztuka
  • Turystyka
  • Usługi
  • Zdrowie

Oczywiście jest to lista dość podstawowa; żeby znaleźć inspiracje do kolejnych kategorii polecam przejrzeć po prostu inne blogi, czy wręcz katalogi. Umieść też na stronie regulaminu (o której mowa w kolejnym punkcie) e-mail kontaktowy, pod który można zgłaszać propozycje nowych kategorii.

9. Dwie statyczne strony

Każdy blog powinien mieć dwie podstawowe strony: regulamin oraz instrukcję jak dodać swój artykuł z linkami, chociaż nie ma przeszkód, żeby obie te rzeczy umieścić na jednej podstronie.
Przechodzimy do zakładki “Publikuj > Dodaj stronę” i tam tworzymy rzeczone strony. Kilka przykładów ładnych i konkretnych stron z regulaminem; radzę potraktować to jako inpirację i nie kopiować słowo w słowo.

WordPress tworzy przy standardowej instalacji dwie podstawowe strony – trzeba je wykasować. Zakładka “Administracja > Strony” i usuń “Informacje”; zakładka “Administracja > Wpisy” i usuń “Witaj wielki świecie!”

10. Zmiany w motywie

Wybierz skórkę dla swojego bloga. Dalsza część opisu dotyczy podstawowej skórki “WordPress Default 4.6 – autor: Michael Heilemann”, spolonizowana przez Fanatyka (źródło: polskie skórki do WP), ale stawiając swojego bloga, szczerze radzę wybrać coś innego niż standardowy temat graficzny. Zakładając, że przegrałeś na serwer i aktywowałeś swoją wybraną skórkę, przejdź do zakładki “Wygląd > Edytor szat graficznych”, tu będziesz edytować kolejne pliki skórki (w zależności od wybranego tematu mogą występować pewne różnice).
Jeśli chcesz mieć możliwość edycji plików szablonu z poziomu panelu admina WP, na większości serwerów musisz tymczasowo z pomocą klienta FTP zmienić chmod-y plików skórki na ‘777′. Po zakończeniu edycji przywróć wartości ‘644′.

Nagłówek (header.php)
Usuń <link rel=”pingback” href=”<?php bloginfo(’pingback_url’); ?>” /> – pingback jest niepotrzebny.

Zamień zły-standardowy sposób przypisywanie tytułów:
usuń
<title><?php bloginfo('name');
?> <?php if ( is_single() ) { ?> » Blog Archive »<?php }
?> <?php wp_title(); ?></title>

i w to miejsce wstaw:
<title><?php if (is_home () ) { bloginfo(’name’); }
elseif ( is_category() ) { single_cat_title(); echo ” w “; bloginfo(’name’); }
elseif (is_single() ) { single_post_title(); echo ” na “; bloginfo(’name’); }
elseif (is_page() ) { single_post_title(); echo ” - “; bloginfo(’name’); }
elseif (is_search() ) { echo wp_specialchars($s); echo ” w “; bloginfo(’name’); }
elseif (is_archive() ) { echo “Archiwum “; bloginfo(’name’); }
else { wp_title(”",true); } ?></title>

Komentarze (comments.php)
Ponieważ już wcześniej komentarze zostały wyłączone, więc można śmiało usunąć tekst “Komentarze wyłączone” lub podobny. Na wszelki wypadek nie będę radził usuwania całej zawartości tego pliku…

Pojedynczy wpis (single.php)
<?php the_content('<p class="serif">czytaj dalej »</p>'); ?>
zamień na
<?php the_content(’ <p class=”serif”>… ‘ . strtolower(get_the_title(”,”,false)) . ‘</p>’); ?>

Usuń wszystko włącznie między
Możesz śledzić odpowiedzi za pomocą <?php comments_rss_link('RSS 2.0'); ?>
a
<?php } edit_post_link('edycja.','',''); ?>
jest to obsługa komentarzy, trackback-ów i RSS-a. – w blogu zbędna.

W tym pliku występuje znacznik <h2> </h2> – wskazane jest zamienić go na <h1> </h1> – to tytuł, a googielek bardzo lubi, kiedy tytuł jest oznaczany właśnie znacznikiem H1.

Tutaj uaktywnimy wtyczkę wypisującą automatycznie powiązane tematycznie wpisy. W oryginalnej skórce wystarczy dopisać:
<ul> <?php related_posts(); ?> </ul>
po sekwencji:
</small>
</p>

W innych niestety trzeba nieco poeksperymentować. :-P

Szablon strony głównej (index.php)
Podobnie, jak w single.php zamiana standardowego “czytaj dalej” na coś SEO-lepszego.
<?php the_content('czytaj dalej »'); ?>
zamień na:
<?php the_content(’… ‘ . strtolower(get_the_title(”,”,false))); ?>

To poniżej, lub podobne, usuń (i tak nie ma komentarzy):
<?php comments_popup_link(’Brak komentarzy »’, ‘1 Komentarz »’, ‘% Komentarzy »’); ?>

Archiwa (archive.php)
Dość podobnie, jak w index.php
<?php the_content(); ?>
zamień na:
<?php the_content(’… ‘ . strtolower(get_the_title(”,”,false))); ?>

I usuń komentarze:
<?php comments_popup_link(’Brak komentarzy »’, ‘1 Komentarz »’, ‘% Komentarzy »’); ?>

Pasek boczny (sidebar.php)
Linki do walidatora kodu, gmpg.org, czy do wordpress.org są zdecydowanie zbędne, znajdziesz je w gdzieć w okolicy “Menu” – praktycznie w każdej skórce jest to inaczej…

Tutaj z reguły jest miejsce na dodanie regulaminu, strony z pomocą jak dodawać wpisy, oraz “ostatnio dodanych”. W przypadku oryginalnej skórki można posłużyć się gotowcem:

<?php /* If this is the frontpage */ if ( is_home() || is_page() ) { ?>
<?php get_links_list(); ?>
<li><h2>Menu</h2>
<ul>
<li><a href=”http://example.com/regulamin/”>Regulamin</a></li>
<li><a href=”http://example.com/jak-dodac/”>Jak dodać wpis</a></li>
<?php wp_register(); ?>
<li><?php wp_loginout(); ?></li>
<?php wp_meta(); ?>
</ul>
</li>
<?php } ?>
<li><h2>Ostatnie</h2>
<ul>
<?php mdv_recent_posts(5,’ ‘, ‘<br />’, false, 15, false); ?>
</ul>
</li>
<li><h2>Kategorie</h2>
<ul>
<?php wp_list_cats(’sort_column=name&optioncount=1&hierarchical=0′); ?>
</ul>
</li>
<li><h2>Archiwum</h2>
<ul>
<?php wp_get_archives(’type=monthly’); ?>
</ul>
</li>

Pod Menu zwracam uwagę na linki do Regulaminu – http://example.com/regulamin/
oraz Jak dodac – http://example.com/jak-dodac/
W Twoim przypadu linki do tych stron będą najprawdopodobniej wyglądały inaczej.
Ponadto w “Ostatnie” pojawia się funkcja mdv_recent_posts, która odpowiada za wyświetlanie ostatnich wpisów; kolejne argumenty tej funkcji to:
-liczba wyświetlanych ostatnich postów,
-tekst wyświetlany przed linkiem,
-tekst wyświetlany po linku do wpisu,
-czy wyświetlać linki do wpisów chronionych hasłem,
-ilość ostatnich wpisów, które nie będą wyświetlone,
-czy wyświetlić fragment wpisu.

Stopka (footer.php)
Zalecane jest usunięcie odnośników do RSS-ów, czyli:
<a href=”feed:<?php bloginfo(’rss2_url’); ?>”">Wpisy (RSS)</a>
and <a href=”feed:<?php bloginfo(’comments_rss2_url’); ?>”>Komentarze (RSS)</a>.

Link do wordpress.org można zgodnie z licencją potraktować rel=”nofollow”. Sposób linkowania do autora skórki zostawiam Twojemu sumieniu…

Arkusz stylu (style.css)
Należy upewnić się, że znacznik H1 jest dobrze dopasowany do ogólnego stylu strony, mając na względzie fakt, iż jest on zwykle używany przy nazwie głównej bloga, a dodatkowo nastąpiła zmiana w pliku single.php – tutaj nie podam dokładnych wskazówek, gdyż jest to mocno zależne od skórki, która jest używana.
UWAGA! Również w pliku index.php stosuje się często znaczniki H2 do opisu tytułu wpisów, ale po zmiania ich na H1 na wielu stronach naszego bloga będzie zwielokrotniony ten znacznik, a za tym googielek już nie przepada…

11. Promocja bloga

W dobie globalnej wioski nie jest problemem stworzenie czegoś, co sprawienie, żeby ludzie zaczęli z tego korzystać. Dlatego dobrze jest dodać swojego bloga do odpowiednich spisów blogów i katalogów oraz for dyskusyjnych.

12. Moderacja

Parę rad, jeśli Twój blog ma być moderowany. Przyjmuj tylko artykuły z konkretną ilością znaków – minimum to 1000; dodatkowo wyszukuj w googielku losowe zdania z wpisu, sprawdzając czy wpis jest unikalny – nie chcesz przecież, żeby Twój blog podzielił los qlWeb-ów, prawda? Napisz w regulaminie, że wpis może mieć nie więcej jak trzy-cztery linki zewnętrzne; zaproponuj również korzystanie ze znacznika <more>: warto go umieścić po trzech-czterech zdaniach wpisu. Możesz zastrzec sobie, że wpisy dotyczące innych blogów akceptujesz tylko po dodaniu linka zwrotnego.
No i, oczywiście, zabroń dodawania stron typu XXX, medykamentów i poświęconych zarabianiu przez internet.

Starałem się jak najbardziej szczegółowo opisać proces stawiania bloga; tak, żeby zupełnie początkujący sobie poradzili, a i zaawansowani mogli wykonywać punkt po punkcie, bez obawy, że stawiając kilkadziesiąt blogów zapomną o którymś punkcie.
Znając życie wkrótce powstaną auto-spamiarki do blogów, więc zabawa zacznie się od nowa.
Tymczasem czekam na komentarze, opinie i sugestie. Liczę również na promocję tego artykułu poprzez linki do niego… z blogów. 😉

 

Bielsko-Biała pozycjonowanie lokalne

Promocja lokalnej działalności w internecie – jaki wpływ SEO ma na Twój biznes 📈

1200 800 Wojciech Hadała

Bądź liderem lokalnego rynku dzięki lokalnym usługom SEO w Bielsku-Białej
Kładąc nacisk na promocje lokalnych usług przez optymalizacje pod kątem wyszukiwarek (lokalne SEO) na śląsku, optymalizując witrynę pod kątem konkretnego miasta, regionu lub lokalizacji fizycznych sklepów zadbajmy o odpowiednią ekspozycję brandu oraz danych kontaktowych! Lokalne działania służą popularyzacji zwiększając tym samym rankingów w wyszukiwarce dla produktów i usług jakie świadczysz lokalnie, które są tym samym odpowiednie do wymagań klienta.

Moja lokalna firma od czego w takim razie zacząć?, pierwsze wzmianki o brandzie najlepiej zacząć dodając firmę, w jej lokalizacji na mapie Google. Pod tym adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ – znajdziesz wszelkie informacje w jaki sposób darmowo założyć firmową wizytówkę, dzięki której zamieścisz najważniejsze informacje kontaktowe, opis wraz z logotypem ale również po zweryfikowaniu swojej firmy w danej lokalizacji masz możliwość tworzenia wpisów które pojawiają się w panelu bocznym wyszukiwarki na lokalne zapytania np.: z promocją jakiejś usługi którą świadczysz. Bardzo dobrym miejscem na zagospodarowanie cennych informacji z życia i prowadzenia Twojej działalności.

Czym zajmuje się pozycjonowanie lokalne?

Prace związane z lokalną promocją firmy jest ukierunkowana na przyciągnięcie lokalnych klientów, tak więc działania powinny być prowadzone na wielu płaszczyznach łączących dotarcie wszelkimi możliwymi sposobami do odpowiedniej grupy tematycznej. W ten sposób upewnimy się, że Twoi lokalni klienci znajdą właśnie Ciebie, a nie twoją konkurencję. Stosowanie sprawdzonych strategii promocyjnych pozwoli na ugruntowanie pierwszych działań, najważniejsze aby w tym czasie maksymalnie zaangażować się i przesyłać regularnie aktualizowane informacje biznesowe w serwisach w Twojej strefie geograficznej. Wspominanie o marce, aby Twoja witryna była łatwo dostępna w wyszukiwarce, nie wystarczy dodać ją do wszystkich katalogów na świecie – tego typu zabiegi raczej spowodują że roboty wyszukiwarki mogą uznać za zbyt nachalne manipulowanie rankingiem. Najczęstszym błędem jest wybór nieodpowiednich kanałów do wspominania o oferowanych usługach jak i prowadzonej działalności – czyli o swojej marce. Dlaczego wspominam o ważnym czynniku publikowania informacji i wzmianek o marce – dlatego? Ponieważ jak to wcześniej bywało w przekazywaniu informacji tradycyjną formą „pocztą pantoflową” jest ważne aby dać się osłuchać się z marką – nazwą firmy – sloganem – rodzajem działalności – oferowanymi usługami oraz lokalizacją w której działamy. Takie same zabiegi są ważne w działaniach w sieci – ponieważ:

Google bardzo lubi i radzi sobie świetnie z dostosowaniem i rozpoznaniem zapytania użytkownika w serwowaniu mu głównie lokalnych informacji tak aby spełnić jego intencje.

Jaki wpływ na twój biznes mogą mieć lokalne usługi SEO?

Klienci częściej wyszukują nazwy miast w poszukiwaniu usług na swoich obszarach lub w innych określonych lokalizacjach. Google uwzględnia najlepsze lokalne wyniki wyszukiwania lub wyświetlacze map z lokalizacjami wyświetlanymi według trafności wyszukiwania. Daje to doskonałą okazję dla Twojej firmy do wyświetlania w najlepszych lokalnych wynikach.

Optymalizacja pod wyszukiwarki czyli SEO – to zabiegi obejmujące działania na stronie w obrębie tworzenia linia wewnętrznego oraz poprawy treści, tak aby  wygenerować dla podstrony nasycenie słowami kluczowymi idealnie opisującymi i wyczerpującymi temat. Jeśli optymalnie opisujemy własne produkty oraz usługi pod potrzeby użytkownika – kupującego mamy szanse na uzyskanie odpowiednio wysokich pozycji w wyszukiwarce na różnego rodzaju słowa kluczowe. Lokalne SEO koncentruje się jednak na słowach kluczowych, które są specyficzne dla danego regionu i są zdolne do otrzymywania odpowiedniego współczynnika wyszukiwalności od osób z określonego obszaru. Odpowiednio zwiększa to możliwość zatrzymania się klienta przez sklep lub poszukiwania przez niego określonego rodzaju usługi w danej lokalizacji.

Lokalne SEO staje się niezwykle istotne dla tego, co robisz, głównie wtedy, gdy firmy dostarczają lokalnym odbiorcom odpowiedniego rodzaju asortymentu który jest niezbędny do prowadzenia działalności innym większym firmą. Potencjalni klienci szukają Twoich produktów w odpowiedniej kwocie, jakości ale głównie bliskości. Wygoda w dzisiejszych czasach stanowi ogromny walor jeśli jesteśmy w stanie opatrzyć lokalnego odbiorcę w odpowiedniej jakości asortyment dostarczając go na czas – spełniając jego intencje – stajemy się wiarygodnym partnerem na dłuższy czas. Tak samo jest w działaniach związanych z promocją w wyszukiwarce biznesu w danym regionie! Dostarczanie odpowiedniej jakości treści z uwzględnieniem odpowiedniej optymalizacji pod wyszukiwarki SEO sprowadzi do serwisu odpowiedni ruch który przełoży się na to że Twoj serwis będzie częściej odnajdywany w sieci. Możesz zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami i usługami, koncentrując się na obszarach lub regionach obsługiwanych przez Twoją firmę w bardzo prosty sposób – wszystko zależy od Twojego zaangażowania.

Marketing treści w Internecie - Lokalne SEO

Marketing treści w lokalnych działaniach

Co to jest Lokalne SEO?

Jeśli próbujesz zdobyć więcej lokalnych klientów, powinieneś skorzystać z lokalnych usług pozycjonowania strony czyli SEO. Powinieneś wiedzieć, co to jest i pozwala ludziom znaleźć firmy SEO, które są lokalne. Odbywa się to za pomocą słów kluczowych, które są oparte na obszarze, w którym świadczona jest usługa i które będą używane w wyszukiwaniu. Można to zrobić różnymi metodami, w tym poprzez dodanie swojej firmy do wielu katalogów biznesowych, takich jak Yellowbook, Yelp i innych. Można to również zrobić, zmieniając słowa kluczowe dla swojej witryny, aby wyświetlać się w wynikach wyszukiwania związanych z danym obszarem.

Jak lokalne usługi SEO pomagają rozwijać firmę

Powinieneś upewnić się, że wiesz, dlaczego powinieneś używać lokalnych usług SEO i jak może to pomóc w rozwoju Twojej firmy. Jeśli osoba, która szuka w Internecie i szuka najlepszej lokalnej firmy SEO, która znajduje się w pobliżu, z pewnością sprawdzi pierwsze wyniki wyszukiwania oraz opinie na temat tej firmy na potwierdzenie wiarygodności. Oto kilka sposobów, pod jakim kątem wybierać usługi pozycjonowania lokalnego:

  • Czy są w stanie sprowadzić na naszą stronę odpowiedni ruch UU zwiększając poziomy konwersji?
  • Czy gwarantują wysokie zwroty z inwestycji w ich usługi?
  • Czy posiadają odpowiednią wiarygodność biznesową
  • Jakie oceny i opinie wystawiane były o firmie – Rating?
  • Czy posiada przyjazną dla użytkownika stronę internetową?

Przed wyborem firmy do pozycjonowania lokalnego biznesu powinieneś upewnić się, że pomagasz zwłaszcza swojej stronie internetowej rozwijać się, a to oznacza, że ​​potrzebujesz fachowej pomocy firmy SEO a niekiedy Audyt Strony. Aby w odpowiedni sposób rozpowszechnić informacje o marce w sieci, które są jednym z najlepszych sposobów znajdowania lokalnych klientów i wyszukiwania usług lub produktów.

Zalety lokalnych usług SEO

Istnieje wiele korzyści, które można wykorzystać, jeśli chodzi o korzystanie z najlepszych lokalnych usług SEO. Niektóre z korzyści, o których musisz wiedzieć, to:

Zwiększ widoczność w Internecie – jeśli masz lokalne pozycjonowanie SEO dla swojej firmy, osoby chętniej odwiedzą Twoją witrynę. Oznacza to, że Twoja strona zostanie przekazana i będzie bardziej widoczna online dla innych. Można to zrobić za pośrednictwem Google lub innych platform mediów społecznościowych.

Ukierunkowany ruch w witrynie – Jedną rzeczą, którą możesz zrobić, korzystając z lokalnych usług SEO, jest ruch w witrynie skierowanej do określonych obszarów. Jeśli masz biura w różnych lokalizacjach, upewnij się, że używasz tych obszarów w słowach kluczowych, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania, gdy są wyszukiwane.

Lokalna generacja potencjalnych szans – Istnieje wiele sposobów generowania potencjalnych klientów dla Twojej firmy, w tym korzystania z różnego rodzaju reklam, takich jak przewijanie, czas, kliknięcia i inne. Powinieneś upewnić się, że jeśli jesteś zainteresowany generowaniem większej ilości potencjalnych klientów dla lokalnej społeczności, to otrzymasz ekspertów, którzy Ci pomogą.

Lokalna reputacja – jedna rzecz, którą każda firma musi mieć, to dobra reputacja w swojej okolicy.

Po przeprowadzeniu lokalnego SEO możesz dodawać recenzje do swojej strony, zwłaszcza jeśli korzystasz z Google, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć, co powiedzieli ci poprzedni klienci. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli nie masz dobrej reputacji, nikt cię nie zatrudni.

Ukierunkowane kampanie na lokalizacje geograficzne – jeśli chcesz rozpocząć kampanię promocyjne dla określonego obszaru, musisz mieć strategię. Możesz zaktualizować słowa kluczowe tak, aby zawierały lokalizacje geograficzne, na które kierujesz reklamy, dzięki czemu Twoja witryna zyska opinię potencjalnych klientów.

Znalezione na Mapie Google – w dzisiejszych czasach wszyscy korzystają z map Google, dlatego ważne jest, aby mieć tam swoją firmę. Upewnij się, że dodajesz tam swoją firmę wraz z wszelkimi danymi kontaktowymi, które są wymagane dla numerów telefonów, adresów e-mail, adresu fizycznego i terminów.

Promocja lokalnej działalności w internecie - jaki wpływ SEO ma na Twój biznes 📈 - pozycjonowanie stron bielsko biala 1024x414

Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko

Jak w rankingu w Google Maps Local 3-Pack

Jedną z rzeczy, które musisz zrobić, aby dostać się na szczyt, jest bycie na szczycie, jeśli chodzi o linki do Map Google. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, oto niektóre z kroków, które podejmujemy w pierwszej kolejności optymalizacji lokalnych wyników na mapach:

  • Zgłoś się do swojej firmy w Google
  • Dodaj opinie od klientów
  • Usuń wszystkie wykazy, które są duplikatami
  • Używaj tylko nazwy firmy – promuj własny BRAND
  • Upewnij się, że adres jest wyświetlany w ten sam sposób w katalogach i na stronie internetowej
  • Podaj lokalny numer telefonu
  • Wybierz właściwą kategorię podstawową i bądź konsekwentny, jeśli masz wiele lokalizacji
  • Dodaj profil, a także zdjęcia na okładkę
  • Prześlij inne istotne zdjęcia, w tym niektóre z produktów, które masz
  • Dodaj właściwe i aktualne godziny pracy i aktualizuj je
  • Link do strony z konkretną lokalizacją Twojej witryny, zwłaszcza jeśli masz wiele biur

 

Jak wygląda proces promocji lokalnej i o co warto zadbać jakie usługi SEO wyróżniamy w tym względzie?

Mamy bardzo specyficzny proces, jeśli chodzi o lokalne SEO i obejmuje on różne usługi, takie jak:

  • Optymalizacja linków i lokalne cytowania
  • Lokalne strony internetowe i optymalizacja
  • Wizja firmy i audyt
  • Lokalne tworzenie treści i optymalizacja
  • NAP lub numer, adres i numer telefonu
  • Tworzenie strony lokalnej w Google i optymalizacja
  • Wzrost liczby recenzji
  • Raporty dotyczące SEO i słów kluczowych, które przyciągają klientów do Twojej witryny

Nowe trendy w technologii – co to oznacza dla kreatywnych marketerów

150 150 Wojciech Hadała

Znamy już zwycięzców tegorocznej edycji Webby Awards , konkursu wyróżniającego najlepsze serwisy internetowe z całego świata, organizowanego po raz jedenasty przez Międzynarodową Akademię Sztuki Cyfrowej i Nauki Nagradzane statuetkami Webby Awards projekty są wyznacznikiem standardów jakościowych w branży nowych mediów i barometrem zmian w dziedzinie kreatywnego wykorzystania technologii w marketingu.

Właśnie tematowi zmian, jakie Internet niesie ze sobą , kierunków rozwoju nowej technologii i ich implikacji dla marketingu poświęcone jest opracowanie “2018 Internet Trends Report” – przygotowane przez jednego ze sponsorów konkursu, firmę The Creative Group a wzbogacone komentarzem Davida Michela Daviesa,Dyrektora Wykonawczego The Webby Awards.

Zobaczmy zatem, jakich zmian należy się spodziewać w nadchodzącym roku i jak marketerzy muszą się do nich przygotować?.

Zmieniający się krajobraz mediów i reklamy

W miarę jak potencjalni klienci telewizji „migrowali” w kierunku Internetu, odnajdując tam to, czego szukali, często stając się również współtwórcami treści, personalizowane serwisy internetowe zaczęły zajmować coraz więcej miejsca w codziennym życiu telewidzów. Obecnie prawie 69 procent użytkowników Internetu odbiera jakąś formę przekazu wideo w Sieci.
Lawinowo wzrasta grupa odbiorców takich serwisów, jak YouTube, co ma istotny wpływ na kurczenie się audytorium tradycyjnej telewizji.
Równolegle reklamodawcy przeznaczają coraz większą cześć swojego budżetu na reklamę online. W bieżącym roku, wg szacunków eMarketer wydatki na reklamę wideo w Sieci osiągną pułap 775 milionów dolarów.
Tracąca klientów i odbiorców telewizja rozpoczęła jednak kontratak. Oprócz usług wideo na żądanie, które upowszechnili operatorzy kablowej telewizji, pojawiły się dwa nowe produkty, które pozwolą telewizji w Internecie powrócić do głównego nurtu zainteresowania widzów. Jednym z nich jest usługa TiVo a drugim AppleTV. Oczekuje się, że zintegrują one media z Internetu oraz tradycyjnych stacji oraz kanałów kablowych w jednym miejscu. Wkrótce można oczekiwać także włączenia typowych funkcji internetowych jak np. udostępniania linków jako integralnej części tradycyjnej telewizji.

Wzrastająca interaktywność telewizji sprawia, że widz coraz częściej staje się częścią/współautorem produktu. Zjawisko to nie dotyczy zresztą tylko telewizji. Już niedługo wszystkie media będą zawierały w sobie elementy interaktywne, a to oznacza dla ich twórców konieczność uwzględniania we wszystkich projektach aktywnego uczestnictwa widza.

Dynamicznie rozwija się reklama online. Szacuje się, że wydatki na reklamę w Sieci wzrosną w roku 2018 o ponad 25 procent, przekraczając wydatki na reklamę zewnętrzną, a już niedługo także wydatki na reklamę radiową. Co istotne, jak twierdzą autorzy raportu, reklama powoli ewoluuje od 30-sekundowego „przeskadzacza”, który przerywa korzystanie z medium do ciągłego doświadczenia. W Sieci pojawia się bowiem nowy typ reklamy narracyjnej, która niejako wplata się w produkt. Jako przykład wystarczy podać Second Life, wirtualną społeczność awatarów, która rozrosła się raptownie, przyciągając miliony osób chcących doświadczyć atrakcji „wirtualnego świata”. Marketerzy włączyli się w rozwój tych nowych grup odbiorców , inwestując nie wirtualne, a całkiem realne dolary w obecność swoich marek w świecie Second Life.

Second Life nie jest zresztą jedynym przedsięwzięciem w tym nowym, innowacyjnym stylu narracyjnej reklamy. Wielki firmy zaczęły używać hybrydowej manichimy (tworzenie filmów w czasie rzeczywistym, w środowisku wirtualnej rzeczywistości 3-D, zwykle przy wykorzystaniu technologii gier wideo 3-D) oraz tradycyjnych technik animacji do tworzenia spotów, które wyświetlane są w ramach gier wideo – jak np. Grand Theft Auto – ale dystrybuowane są poprzez Internet lub poprzez gry telewizyjne. Większość marketerów nie posiada doświadczenia w tej nowej formie przekazu medialnego. Wiele firm zatrudnia więc projektantów oraz ekspertów, którzy pomagają im w zaistnieniu w ramach wirtualnego świata Second Life. Zdaniem autorów raportu kreatywni marketerzy, którzy szybko udoskonalą te nowe umiejętności, mogą zagwarantować sobie lukratywną i intelektualnie satysfakcjonującą karierę w przyszłości.

Technologia jest coraz bardziej „smart”

Szacuje się, ze do roku 2011 sprzedaż smart-phonów będzie rosła rocznie o 35,5 procent. Pojawiają się wciąż nowe wyspecjalizowane urządzenia zawierające sensory, skanery oraz nowe technologie, co sprawia, że informacja i bazujące na jej przetwarzaniu usługi są coraz bardziej dostępne.

Klient może dziś otrzymać pełny zestaw informacji o kupowanych produktach, (np., czy dany produkt kosmetyczny jest przyjazny środowisku, na jakiej farmie wyhodowano grzyby), skanując kod kreskowy za pomocą urządzenia Treo.
W jednym z niemieckich supermarketów klienci mogą wprowadzić listę zakupów do pamięci karty elektronicznej. Półki z inteligentną technologią komunikują się z listą zakupów i prowadzą klienta do produktu na półce, pozwalając mu nie tylko na odnajdywanie poszukiwanych produktów, ale również na zdobywanie dodatkowych informacji, włącznie z tymi, jak wiele kilometrów będą musieli przebiec, aby spalić kalorie po zjedzeniu zakupionej porcji lodów.

Innym przykładem wykorzystania inteligentnej technologii jest wprowadzony niedawno na rynek europejski sterowany przez Internet, przypominający królika robot o nazwie Naboztag, który czyta swemu właścicielowi pocztę elektroniczną, informuje o najnowszych wydarzeniach czy też śledzi sytuację na rynku papierów wartościowych.

Autorzy raportu postrzegają pojawienie się tego nowego świata sensorów/skanerów/technologii inteligentnych jako ogromną szansę dla kreatywnych marketerów. Ludzie konsumują dziś więcej informacji niż kiedykolwiek przedtem. (Korzystanie z Internetu wzrosło od 1997 roku o ponad 1000 procent.). Utrzymanie się tego trendu oznacza rosnący popyt na związane z przetwarzaniem i dostarczaniem kontekstowych informacji usługi.

Kierunek – ekologia

W niektórych krajach europejskich rynek produktów ekologicznych jest już większy niż rynek piwa i papierosów. Pojawiające się wciąż innowacyjne produkty ekologiczne będą miały wielkie znaczenie w 2018 roku. Są wśród nich zasilane energią słoneczną kieszonkowe książki mogące służyć do naładowania baterii w telefonach komórkowych, urządzenia, które mogą wyczuwać stan bezpiecznika elektrycznego i wyłączać się czasowo w okresach wzmożonego zużycia energii czy też utylizatory dla producentów żywności, które redukują emisję szkodliwych dla przyrody gazów.

Kreatywni marketerzy muszą być elastyczni i dostosowywać się do ewolucji postaw konsumenckich a także śledzić nowinki „zielonej” technologii. Odpowiadając na wzrost świadomości i zainteresowania konsumentów sprawami równowagi ekologicznej, powinni przekonywać swoich szefów, że produkty przyjazne środowisku będą się sprzedawać lepiej oraz kreować wizerunek firmy jako tej, która uosabia wartości ekologiczne.

Coraz bliżej do Web 3.0

Ostatnie lata w Internecie przebiegały pod znakiem eksplozji blogów, serwisów społecznościowych oraz mediów kreowanych przez użytkowników określanych wspólną nazwą Web 2.0 . Pojawia się pytanie, co dalej? Web 3.0 lub też populacja semantycznej sieci, gdzie Internet ewoluuje od katalogu informacji do inteligentnej sieci łączącej sztuczną inteligencję, profilowanie i zaawansowane możliwości wyszukiwania. Badacze kreślą obraz Internetu, który będzie działać jako prawdziwy „przewodnik”, wyprzedzający potrzeby oraz podejmujący decyzje w naszym zastępstwie – od zaplanowania wakacji do wyboru wyższej uczelni.

Dla biznesu oznacza to potrzebę budowy systemów komunikacji z atrybutami przypominającymi zachowania ludzkie. Web 3.0 pozwoli użytkownikom na zadawanie pytań i udzielanie instrukcji w języku naturalnym, w przeciwieństwie do używanych przez dziesięciolecia słów kluczowych generowanych przez komputery. W efekcie konsumenci będą mieli okazję odnaleźć w Sieci doświadczenia bardziej przypominających realne życie, co z kolei pozwoli kreatywnym marketerom na tworzenie silnych, bazujących na emocjach relacji z odbiorcami.


Lokalna promocja stron

Czym jest pozycjonowanie lokalne np w Bielsku

Lokalne/regionalne pozycjonowanie w Google dla miasta Bielsko-Biała polega na podjęciu właściwych działań, dzięki którym witryna znajdować się będzie na czołowych pozycjach wyszukiwania na odpowiednią frazę (produkt lub usługa) oraz nazwa miasta – Bielsko-Biała. Możliwe jest także pozycjonowanie słowa kluczowe na okoliczne miejscowości, powiat, województwo, obowiązuje wówczas taki sam schemat: fraza + nazwa miasta. Jakie mogą być przykładowe frazy lokalne: „elektryk Bielsko-Biała”, „zegarmistrz Bielsko-Biała”, „archiwizacja Bielsko-Biała”, „e-biznes Bielsko-Biała”, „fitness Bielsko-Biała”, „murarz Bielsko-Biała”, „reklama i grafika komputerowa Bielsko-Biała”. Pozycjonowana fraza w każdym przypadku musi odnosić się bezpośrednio do prowadzonej działalności firmy. Istotne jest, aby strona znajdowała się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania – dzięki temu klient, który poszukuje projektu/usługi wpisując odpowiednią frazę trafi na stronę naszej firmy i znajdzie to czego szukał, dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu rosną nasze szanse na sprzedaż.

Przeczytaj więcej na temat usług Pozycjonowanie w Bielsku-Białej – tutaj

Jakie czynniki decydują o wysokich pozycjach

150 150 Wojciech Hadała

Nowy silnik wyszukiwarki i dynamiczne wyniki

Wyszukiwanie dynamiczne Google to nowy dodatek do funkcji wyszukiwania umożliwiający wyświetlanie wyników podczas pisania. Maksymalnie wykorzystaliśmy możliwości naszej technologii i infrastruktury, aby ułatwić użytkownikom szybsze uzyskiwanie trafnych wyników wyszukiwania. Na podstawie naszej analizy technicznej stwierdziliśmy, że ludzie powoli piszą, ale szybko czytają. Naciśnięcie kolejnego klawisza trwa zazwyczaj 300 milisekund, natomiast spojrzenie na inną część strony – zaledwie 30 milisekund (dziesięć razy krócej!). Oznacza to, że podczas pisania możesz przeglądać stronę wyników wyszukiwania.

Najbardziej oczywista zmiana polega na tym, że znacznie szybciej możesz dotrzeć do właściwych treści, ponieważ nie musisz wpisywać całego wyszukiwanego hasła ani nawet klikać przycisku „Szukaj”. Kolejna korzyść jest taka, że wyświetlanie wyników podczas pisania pozwala lepiej sformułować zapytanie, ponieważ natychmiast widzisz jego efekty. Teraz możesz na bieżąco dostosowywać wyszukiwane hasło, aż uzyskasz oczekiwane wyniki. W przyszłości trudno będzie sobie wyobrazić, że wyszukiwanie mogło kiedykolwiek działać w inny sposób

Czym jest optymalizacja strony?. Najprościej mówiąc, jest to dostosowanie kodu i treści trony do celu, jaki ma ona zrealizować. Jest nim najczęściej przyciągnięcie określonej grupy internautów, którzy przeszukują Internet pod kątem wybranej frazy. Optymalizacja ma za zadnie wyróżnić kluczowe słowa w taki sposób, by roboty sklasyfikowały stronę jako źródło wartościowych informacji na wybrany temat.

Pisanie tekstów (copywriting) do publikacji w Internecie jest czymś innym niż pisanie tekstów do druku

Wyobraź sobie, że sprzedajesz usługi, polegające na pisaniu tekstów na strony internetowe. Załóżmy, że udało ci się stworzyć przekonującą ofertę. Wiesz, że każdy, kto ją przeczyta, skorzysta z niej. Jest tylko jeden warunek. Musi ja przeczytać. W przypadku drukowanych ofert, czy to w postaci ulotek, czy reklam prasowych, kluczowy jest nakład i grupa docelowa nośnika reklamy.

W Internecie jednak oferta ta musi być przede wszystkim widoczna, łatwa do znalezienia. Bo jak przekonać klienta, gdy nie ma on mozliwości przeczytania oferty? Trzeba więc ją tak napisać, by była przekonująca także dla robotów, aby dały jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dopiero wtedy, może przekonać czytelników i uczynić z nich klientów.

Realny przykład

Serwis dynanet.pl powstał po to, by pomagać właścicielom stron w przebiciu się z ofertą do jak największej grupy klientów/czytelników. Cel ten realizowany jest poprzez umiejętne pisanie tekstów, zamieszczanych w serwisach. Jednym z synonimów, opisujących zawartość mojego bloga jest fraza: ‚interesujące teksty’. Jak myślisz, co zobaczy internauta, gdy do wyszukiwarki Google wpisze tę frazę? Na dzień dzisiejszy, siedem na dziesięć linków na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, prowadzi do mojej strony! Takie są fakty. Czy łatwo mnie znaleźć 😉 ? Wystarczy wyszukać frazę usługi jaką prowadzę czyli: pozycjonowania w Bielsku-Białe , którą znajdziecie w lokalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie wyników. Dobór usługi jest ważny i najlepiej tworzyć go poprzez reaserch czyli wyszukując interesujące nas frazy które klienci wpisują w jaki sposób tego dokonać?

Wybór słów kluczowych

Przede wszystkim trzeba stworzyć listę synonimów, które opisują zawartość witryny. Im lista dłuższa, tym lepsza. Potem warto te frazy wpisać w Google, aby przekonać się, jak wygląda konkurencja. W moim przypadku była duża 🙂 1,5 miliona stron! Jak przez to się przebić?!

Pisanie tekstu

Wybieramy interesujący temat, powiązany z wybraną frazą i… piszemy tekst. Co pisać? Jeżeli jeszcze nie sprawdziłeś, dokąd prowadzą linki z wyników wyszukiwania frazy „interesujący tekst” to zrób to teraz. Znajdziesz tam 26 pomysłów na napisanie ciekawego tekstu. Ważne jest, by tekst zawierał wartościowe informacje. Takie, które chętnie będą czytane.

Optymalizacja tekstu

Na tym etapie redagujemy tekst tak, aby jego kluczowe elementy zawierały wybraną przez nas frazę, lub jej synonimy.

Opis strony – Jest to tag . Dobrze sformułowany, powinien zawierać kluczowe słowa, a jednocześnie zachęcać internautę do przeczytania.

Tytuł – Najlepiej gdy pierwsze słowa tytułu to kluczowa fraza. Ma to ogromne znaczenie, gdy tytuł jest jednocześnie linkiem do artykułu.

Pierwszy akapit (lead) – Tutaj także muszą znaleźć się kluczowe słowa, przy czym może to być nawet dwukrotnie. Bardzo często lead pisany jest pogrubiona czcionką, co w przypadku optymalizacji pod kątem wybranej frazy, wzmacnia jej znaczenie.

Śródtytuły – To idealne miejsce na umieszczenie kluczowych słów. Jeżeli bezmyślnie, na siłę wpisujesz wybraną frazę gdzie tylko się da, sprawiasz, że tekst staje się sztuczny, mało ciekawy i nieczytelny. Umieszczenie zaś frazy, lub przynajmniej jednego ze słów kluczowych w śródtytule (tagi H1-H6), najczęściej nie pogarsza jakości artykułu, a nawet zwiększa jego przejrzystość.

Treść – Jeśli to możliwe, to postaraj się, by w każdym większym akapicie występowały kluczowe słowa frazy lub jej synonimy. Dla robotów wyszukiwawczych szczególne znaczenie mają słowa, które w jakiś sposób są wyróżnione. Wyróżnienia te, to tagi: .

ALT – Szczególnym przypadkiem wyróżnienia słów kluczowych są opisy obrazków, umieszczone w tagu . Dobrze jest, gdy jest tam przynajmniej jedno z tych słów.

Publikacja

Jeżeli dobrze opracowałeś stronę internetową, masz spore szanse na znalezienie sie u szczytu wyników wyszukiwania. Jest jednak sposób na zwielokrotnienie tego efektu. W moim przypadku było to zajęcie siedmiu miejsc na dziesięć na pierwszej stronie wyników z Google.

Wystarczy, że umożliwisz internautom nie tylko przeczytanie swojego artykułu, ale też bezpłatną publikację na ich stronach. Mozesz umieścić go w serwisie typu artelis lub artykularnia. Jeżeli przyłożyłeś się do pracy i twój artykuł jest wartościowy, to właściciele serwisów o podobnej tematyce umieszczą twój tekst na swoich stronach, a link w stopce będzie prowadził prosto do twojej witryny.

Podsumowanie

W artykule tym pokazałem prostą metodę na zdobycie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania, co przekłada się bezpośrednio na oglądalność witryny. Kluczowym elementem tej strategii jest napisanie wartościowego i interesującego artykułu, zoptymalizowanego pod kątem wybranych słów kluczowych. Pomimo swej prostoty, metoda ta nie gwarantuje jednak za każdym razem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane tym, że ciągle zmieniają się słowa, frazy i tematy, poszukiwane przez internautów. Nieprzerwane śledzenie aktualnych trendów i dostosowywanie do nich zawartości witryny wymaga ciągłej pracy i doskonalenia, przynosi jednak rezultaty, które prowadzą do zwielokrotnienia ruchu na stronie.

Powodzenia!

Pozycjonowanie i jego początki – co to jest filtr

150 150 Wojciech Hadała

Początki Pozycjonowania

Jak rozpocząć dobre oraz co równie ważne tanie pozycjonowanie stron internetowych? Co powinniśmy robić, aby nasza stron www znalazła się wreszcie na wysokich pozycjach wśród wyszukiwarek internetowych? Komu można zlecić takie tanie pozycjonowanie stron internetowych? Otóż pozycjonowanie samo w sobie jest to proces polegający na takim zarządzaniu stroną, aby znalazła się ona na jak najwyższych pozycjach wśród wszystkich wyników wyszukiwania na podane hasło. Przykładem może być hasło „laptopy”. I w takim przypadku jego pozycjonowanie będzie polegać na tym, aby internauta wpisując omawianą frazę kluczową w dopasowaniu ścisłym to znaczy dosłownie „laptop” lub samej odmianie „laptopy” ponieważ mechanizm wyszukiwarki dzięki sztucznej inteligencji AI oraz słownikowi pojęć wykrył odmianę i w konsekwencji klient czyli użytkownik ujżał wśród wyników wyszukiwania naszą stronę internetową jak najwyżej.

Im wyższa pozycja – tym lepsze pozycjonowanie serwisu. Aby rozpocząć pozycjonowanie w jakiekolwiek firmie, najpierw podpisujemy z taką firmą umowę, w której powinno być zawarte: czas wykonania zlecenia, wybrane frazy kluczowe na jakie nasza strona ma być pozycjonowana, pozycja jaką nasza strona ma osiągnąć oraz oczywiście kwestia wynagrodzenia w odpowiednim rozliczeniu. Po podpisaniu takiej umowy firma pozycjonująca nasz serwis zaczyna pracę nad stroną internetową, a my czekamy na efekty. Jeśli efekty przyjdą, oczywiście takie, jak na umowie, wówczas wypłacamy tej firmie pieniądze za pracę na naszą stroną. Należy jednak pamiętać, iż pozycjonowanie nie powinno być przerwane, a przynajmniej nie powinno być przerwane zbyt szybko. Jeżeli nasza firma tanie pozycjonowanie stron internetowych przestanie pozycjonować naszą stronę internetową to wówczas prawdopodobnie nasza stroną spadnie o wiele pozycji w dół wśród wyników wyszukiwania. Aby do tego nie dopuścić należy niestety poświęcić troszkę pieniędzy i kontynuować współpracę z firmą tanie pozycjonowanie stron internetowych przynajmniej przez jakiś czas.

Proces Pozycjonowania

Jak rozpocząć cały proces pozycjonowanie stron internetowych? Do kogo zwrócić się o pomoc, a może nawet komu zlecić takie tanie pozycjonowanie stron internetowych? Ile takie pozycjonowanie będzie kosztować oraz ile czasu może potrwać? Czy nikt mnie nie oszuka na tanim pozycjonowaniu stron www? A więc pozycjonowanie są to działania mające na celu zwiększenie oglądalności danej strony internetowej poprzez wyszukiwarki internetowe. Dokładniej mówiąc po wpisaniu określonego hasło w wyszukiwarce, na przykład ‘laptopy’ wyświetlają się strony internetowe, które tematycznie powiązane są z laptopami. I w tanim pozycjonowanie stron www chodzi właśnie o wysunięcie pozycjonowanej strony na wysokie pozycje, aby każda osoba po wpisaniu określonego hasła mogła zobaczyć oraz wejść na tą stronę. Oczywiście wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania wiąże się ze zwiększeniem dochodów z owej strony internetowej, a więc tanie pozycjonowanie stron internetowych może okazać się dobrym biznesem. Ile będzie kosztować takie pozycjonowanie? Otóż wszystko w tej kwestii zależy od popularności frazy na jaką chcemy pozycjonować naszą stronę. Jeżeli hasło jest mało znane toteż pozycjonowanie naprawdę będzie tanie. Jeżeli jednak fraza do pozycjonowania okaże się bardzo popularna to nasze tanie pozycjonowanie stron internetowych może okazać się bardzo drogie. Więc w takim razie warto popytać w kilku firmach ile pozycjonowanie na dane hasło będzie kosztować. Następną kwestią jest czas wykonania zlecenia. I tutaj również najwięcej zależy od popularności hasła. A więc hasło bardziej popularne to pozycjonowanie dłuższe. Hasło mniej znane to oczywiście pozycjonowanie o wiele krótsze. Oczywiście na temat pozycjonowania z firmą tanie pozycjonowanie stron internetowych podpisuje się umowę. Wedle tej umowy określić trzeba: termin wykonania zlecenia, hasło na jakie chcemy pozycjonować, pozycja jaką minimalnie nasza strona musi osiągnąć oraz oczywiście kwota, która zapłacimy firmie tanie pozycjonowanie stron internetowych, gdy uda im się wywiązać z umowy.

Tajemnicze filtry

Co robić, gdy nasza strona www znajduje się na końcu wszystkich stron o podobnej tematyce? Jak temu można przeciwdziałać? Na czym dokładniej polega tanie pozycjonowanie stron internetowych i czy ono w tym wypadku mogłoby pomóc? Poza tym ile takie tanie pozycjonowanie kosztuje oraz ile ono może potrwać? A więc tanie pozycjonowanie stron internetowych polega na takim zarządzaniu stroną, aby strona ta osiągała jak najwyższe pozycje wśród wyszukiwarek internetowych. Czyli tanie pozycjonowanie stron www w tym wypadku mogłoby bardzo pomóc. Dokładniej mówiąc po skończeniu pozycjonowania sytuacja powinna wyglądać następująco. Dla przykładu pozycjonowaliśmy stronę na hasło ‘nieruchomości’, a więc teraz wpisując w okno wyszukiwarki hasło ‘nieruchomości’ powinniśmy ujrzeć naszą stronę wśród wyników wyszukiwania na początku listy. Z tego względu właśnie tak wiele osób zleca tanie pozycjonowanie stron internetowych, aby to ich stron przodowała w wynikach wyszukiwania. Takie tanie pozycjonowanie może kosztować bardzo różnie, w zależności od wyników wyszukiwania. Oczywiście, im bardziej popularna jest fraza na którą chcemy pozycjonować, tym więcej będziemy musieli zapłacić. Jednak gdy fraza nie będzie zbyt popularna, wówczas nasze tanie pozycjonowanie naprawdę będzie tanie. Tak samo dokładnie jest z czasem wykonania takiego zlecenia. Jeżeli hasło na które pozycjonujemy jest popularne to czas taniego pozycjonowania będzie dość długi. Natomiast gdy hasło jest mało popularne to i czas będzie o wiele krótszy. Co z kolei zrobić aby nie zostać oszukanym? Otóż podpisujemy umowę z firmą tanie pozycjonowanie stron internetowych. Powinno być w niej zawarte: czas wykonania zlecenia, hasło na jakie chcemy pozycjonować, minimalna uzyskana pozycja na koniec pozycjonowania oraz oczywiście kwestia wynagrodzenia dla zleceniobiorcy, a więc dla firmy tanie pozycjonowanie stron internetowych.

Komu zlecić pozycjonowanie i jak wygląda jego proces?

150 150 Wojciech Hadała

Komu zlecić Pozycjonowanie?

Komu można zlecić pozycjonowanie stron internetowych? Kto się zajmie najlepiej pozycjonowaniem naszej strony? Ile takie tanie pozycjonowanie stron internetowych może kosztować oraz ile będzie ono w przybliżeniu trwać? Czy można się jakoś zabezpieczyć przed oszustami, którzy będą próbować tylko wyciągnąć z nas pieniądze? A więc tanie pozycjonowanie stron internetowych jest to nic innego, jak reklama w Internecie. Dokładniej mówiąc reklama w wyszukiwarkach internetowych. Samo pozycjonowanie polega na takim zarządzaniu stroną, aby była ona widoczna na możliwie najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek po wpisaniu danego hasła. A więc dla przykładu możemy podać hasło ‘kosmetyki’. Jeżeli już nasza strona będzie dobrze pozycjonowana przez firmę tanie pozycjonowanie stron internetowych, to wówczas jeśli ktokolwiek wpisze w wyszukiwarce hasło ‘kosmetyki’ powinien ujrzeć na przodujących pozycjach naszą stronę. A więc chodzi po prostu o zwiększenie liczby odwiedzin strony www, co oczywiście wiąże się zazwyczaj ze zwiększeniem zysków z niej płynących. Druga sprawa, ile takie pozycjonowanie będzie kosztować? Otóż tanie pozycjonowanie stron internetowych może być jednym z najtańszych, jednak bardzo prawdopodobne jest, iż nie będzie nas stać na pozycjonowanie bardzo popularnych fraz, ponieważ może ono wynosić nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Jeżeli jednak fraza na którą chcemy pozycjonować jest mało popularna to można powiedzieć z czystym sercem, że takie tanie pozycjonowanie stron internetowych naprawdę będzie tanie. Co z kolei można powiedzieć o czasie pozycjonowania przez firmę tanie pozycjonowanie stron internetowych? Otóż czas pozycjonowania podobnie jak i cena, zależny jest od popularności hasła na jakie chcemy pozycjonować. A więc bardziej popularne hasło – pozycjonowanie dłuższe, mniej popularne hasło – pozycjonowanie krótsze.

Jakie będą koszty pozycjonowania?

Tanie pozycjonowanie stron internetowych. Komu je zlecić? Kto wykona ta pracę najlepiej? Ile będzie ono trwać? A także ile będzie kosztować takie tanie pozycjonowanie? Czym takim jest owo pozycjonowanie stron www?

Otóż pozycjonowanie stron internetowych jest to takie działanie, które ma na celu zwiększenie popularności strony wśród wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie to może odbywać się na wiele sposobów, a każda firma ma swój sposób, który uważa za najlepsze. Różne sposoby mają różne wady i zalety. Jeden będzie szybszy, ale za to nie tak długotrwały, a na przykład w inny trzeba będzie włożyć więcej pracy, jednak okaże się on bardzo długotrwały. Jak znaleźć najtańszą firmę oferującą pozycjonowanie? Najlepszym rozwiązaniem będzie niezawodny sposób przekonania się samemu o cenach oferowanych przez różne firmy, reklamujące się jako tanie pozycjonowanie stron internetowych. Trzeba jednak przyznać, że najwięcej w kwestii pozycjonowania zależy od frazy, na jaką ma być pozycjonowana dana strona internetowa. A więc jeśli będzie to mało znane hasło oraz mało popularne, wówczas takie pozycjonowanie będzie można naprawdę nazwać tanie pozycjonowanie stron internetowych. Jednak jeśli hasło będzie bardzo znane i popularne, jak na przykład ‘oferty pracy’ wówczas nasze tanie pozycjonowanie stron internetowych może okazać się tak ogromnym kosztem, że nie będzie nas na niego stać. Jak więc widzimy tanie pozycjonowanie nie musi być wcale takie tanie – zależy to wyłącznie od pozycjonowanej frazy. Ile będzie trwać takie pozycjonowanie? To również w dużej mierze zależy od popularności hasła bowiem hasło bardziej popularne oczywiście zejdzie pozycjonować więcej czasu, gdyż istnieje wiele stron powiązanych tematycznie z tym hasłem. Natomiast hasło mało popularne nasza firma tanie pozycjonowanie może doprowadzić na szczyt list wyszukiwarek nawet w niecały miesiąc czasu.

 

Na czym polega proces pozycjonowania?

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych? Kto odpowiada za takie pozycjonowanie i komu można je zlecić, aby być pewnym wykonania jej dobrze? Ile pozycjonowanie strony może kosztować oraz czy długo to trwa? Czym w ogóle jest samo pozycjonowanie? Otóż pozycjonowanie jest to długotrwały proces, który polega na zwiększaniu pozycji naszej strony. Pozycjonowanie odbywa się na różnych etapach oraz na różne sposoby. Każda firma tanie pozycjonowanie stron internetowych ma również swoje sprawdzone sposoby na jak najlepsze oraz jak najszybsze pozycjonowanie stron www. W przykładzie można podać, jak wygląda tanie pozycjonowanie. A więc zlecamy firmie pozycjonowanie na hasło ‘komputery’. Wobec tego, gdy już strona będzie dobrze pozycjonowana, wówczas my powinniśmy ją zobaczyć na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania wyszukiwarki internetowej po wpisaniu hasła właśnie ‘komputery’. Jest to wszystko, dlaczego ów tanie pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne. Oczywiście fakt ten, iż nasza strona jest tak wysoko będzie równoważnym z tym, że nasza strona będzie częściej odwiedzana. A więc jeśli my na niej zarabiamy to i będzie nam ona przynosiła większe korzyści. Jak z kolei wygląda kwestia wynagrodzenia za pozycjonowanie firmie tanie pozycjonowanie stron internetowych? Otóż jest to bardzo zróżnicowane. Zależy to nawet nie o tyle od firmy, która pozycjonuje naszą stronę, ale od hasła, frazy na jaką nasza strona ma być pozycjonowana. A więc jeśli hasło to jest mało znane, tak że niewiele osób o tym nawet słyszało, wówczas pozycjonowanie będzie bardzo tanie. Jeśli natomiast hasło na jakie chcemy pozycjonować jest bardzo popularne, wówczas nasze pozycjonowanie będzie kosztować tyle, że niekiedy nie będzie nas nawet na nie stać, gdyż może wynosić nawet kilkanaście złotych miesięcznie. Podobnie jest w przypadku terminu wykonania zlecenia w naszej firmie tanie pozycjonowanie stron internetowych, bowiem wszystko i w tym przypadku zależy od pozycjonowanej frazy. A więc jeśli fraza nie jest popularna, wówczas czas ten będzie krótki. Jeśli natomiast fraza jest bardzo popularna, wówczas firma tanie pozycjonowanie stron internetowych może pozycjonować naszą stronę tygodniami.

Pozycjonowanie regionalne co wybrać SEO czy SEM

150 150 Wojciech Hadała

Pozycjonowanie regionalne dlaczego jest tak ważne?

Pozycjonowanie fraz związanych z konkretnym miejscem na mapie stało się ostatnio ważnym punktem w planie zajęć każdego pozycjonera. Zgodnie z amerykańską wersją, w roku 2008 również w polskiej wersji popularnej „szukajki” włączono usługę Google Maps, polegającą na tym, iż sam szczyt wyników jest okupowany przez mapkę z oznaczonymi adresami firm.

Już od prawie dwóch lat, niemal za każdym razem, gdy wpisujemy nazwę jakiejś usługi wraz z nazwą miasta, możemy obserwować tę innowację. Weźmy na warsztat trywialny studencki problem i jakże popularne wyszukiwanie – „pizzeria Bielsko”. Cała zabawa polega na wbiciu strony już nie na sam top wyników wyszukiwania, ale na szczyt mapki, a raczej linków obok. Od czego zależy w tym przypadku pozycja witryny? Po pierwsze, upewnijmy się, iż nasza strona jest zapisana w bazie Google Maps. Jeśli nie jest, wystarczy odwiedzić „Centrum firm lokalnych Google”, a następnie dopełnić pozostałych formalności. Nasze dalsze postępowanie powinno skupić się na umieszczeniu linka do naszej strony w najpopularniejszych katalogach branżowych w Polsce. Mam na myśli Panoramę Firm, Zumi, Polskie Książki Telefoniczne, czy Yellow Pages Polska. Linki w innych katalogach, jednakże związanych jedynie z danym miastem również będą wielce pomocne. Podczas linkowania strony, musimy oczywiście pamiętać o tym, aby dodawać do frazy nazwę miejscowości, jak w przykładzie – zamiast „pizzeria”, „pizzeria Bielsko-Biała”. Stosując się do powyższych wskazówek mamy szanse wskoczyć na samą górę i dostarczyć witrynie nową rzeszę użytkowników, co ważne, najprawdopodobniej zainteresowanych oferowanymi usługami. Można polemizować, czy opinie Internautów na temat poszczególnych firm wpływają na pozycję, jednakowoż z pewnością te pozytywne nie szkodzą.

 

SEM vs SEO

Rozpatrując działania na rzecz poprawy wizerunku strony internetowej oraz zwiększenia jej atrakcyjności dla użytkownika, możemy spotkać się z dwoma różnymi definicjami, mianowicie SEO i SEM.

Ta pierwsza odnosi się stricte do pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych (Search Engine Optimalisation), zaś druga wiąże się z ogólnie pojmowanym marketingiem internetowym. Aby poprawnie rozróżnić oba typy działań, najłatwiej uświadomić sobie, iż SEO jest elementem składowym SEM, zaś sam marketing w wyszukiwarkach polega również na inwestycjach w reklamy PPC (Pay Per Click). Przeprowadzanie specjalnych kampanii reklamowych za pomocą boksów z linkami PPC, okazuje coraz bardziej popularną usługą wśród firm zajmujących się choćby samym pozycjonowaniem. Dzieje się tak dlatego, iż nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy, tylko za faktyczną akcję Internauty – kliknięcie w link, czyli tym samym odwiedzenie witryny. W momencie, kiedy poszukujemy szybkich rozwiązań, mających na celu zwiększenie ruchu na stronie, można rozpatrzyć choćby boksy Onetu, czy narzędzie Google Adwords. Warto pamiętać, iż korzystanie z tego rodzaju marketingu zapewnia nam większe prawdopodobieństwo znalezienia faktycznie zainteresowanych ofertą danej witryny klientów, gdyż np. treść reklam koresponduje z treścią stron internetowych, jak w przypadku „Adwordsa”. Oczywiście, nie wolno zapominać, iż jest to rozwiązanie dobre na krótką metę, dlatego też tak wiele firm płaci za profesjonalne pozycjonowanie serwisu. Jak powszechnie wiadomo, nic tak nie poprawi ruchu na stronie, jak pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, pod popularne słowa kluczowe.

 

Słowa Kluczowe w pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron internetowych jest zajęciem do którego powinno się podchodzić na poważnie, jeśli oczekuje się równie poważnych rezultatów. Tym bardziej należy zatem zainteresować się właściwym doborem słów kluczowych, które zarówno są często używane przez docelową grupę internautów, a także w pełni odzwierciedlają charakter naszej witryny. Jeśli zlecamy pozycjonowanie strony firmie, powinniśmy oczekiwać od nich co najmniej pomocy w wyborze odpowiednich słów kluczowych, jednak cały czas warto samemu oceni ć sytuację. Pamiętajmy, że w każdej branży występują mniej więcej 3 mocne frazy, reszta zaś stanowi nikły procent wyszukiwań, dlatego też opracowywanie listy tysiąca dwustu keywordsów mija się z celem równie dobrze, co północnokoreańskie rakiety dalekiego zasięgu. Wystarczy w tym miejscu przytoczyć prosty przykład – pozycjonowanie frazy „schody wewnętrzne marmurowe Bielsko-Biała” jest dużo mniej efektywne, niż „zakład kamieniarski Bielsko”, czy „kamieniarstwo Bielsko-Biała”. Oczywiście te dłuższe frazy również warto wprowadzić na sam top, ale traktujmy to zadanie, jako drugoplanowe.
Nasuwa się więc pytanie, jak wybrać właściwe te słowa kluczowe? Wystarczy zapoznać się z kilkoma prostymi wskazówkami. Po pierwsze jeśli na witrynie założone są statystyki , możemy zauważyć którzy internauci wchodzili na stronę internetową, wpisując odpowiednie frazy. Po drugie zapoznajmy się ze słowami używanymi w na serwisach konkurencji. Kolejno, zapamiętajmy, iż internauci nienawidzą oszustów, więc lepiej, aby pozycjonowane keywords były lustrzanym odbiciem zawartości naszej witryny. Powinniśmy użyć również narzędzia Google Trends , lub rankingu najpopularniejszych haseł wpisywanych w OnetSzukaj. Wówczas możemy przystąpić do pozycjonowania.

 

 

Marketing w wyszukiwarce – działania reklamowe i promocyjne serwisów www

150 150 Wojciech Hadała

Marketing i reklama

Jako skoncentrowani na sukcesie naszej działalności musimy skoncentrować się na ważnych pojęciach: marketing i reklama. Jak się za chwilę dowiemy są to bardzo ważne elementy działalności komercyjnej. Polecamy zatem ten krótki artykuł dotyczący aspektów marketingowych oraz reklamowych w stosunku do naszej działalności.

Marketing jest działalnością zmierzającą do zyskownego zaspokojenia potrzeb i pragnień nabywców poprzez procesy sprzedaży lub wymiany. Nasuwa się oczywisty wniosek że ma on na celu promocję towarów i usług. Prowadząc marketing realizuje się ten cel poprzez rozpoznanie potrzeb odbiorców. Można także te potrzeby kształtować lub generować (na przykład dzięki reklamie), następnie wdrażać dostarczając odpowiednie towary, czy też oferując usługi, na które powstaje popyt.
Reklama natomiast jest to rozpowszechnianie wiadomości o usługach i towarach w celu wpływania na kształtowanie się popytu. Prowadząc biznes w Internecie musimy przywiązać dużą wagę do reklamy w tym że medium. Kluczowe dla marketingu i reklamy okaże się z pewnością pozycjonowanie w wyszukiwarkach, które postawi wysoko naszego przedstawiciela w Internecie jakim jest nasz serwis WWW. Reklama jest dźwignią interesu, ale to wiemy nie od dziś. Jeśli jednak chodzi o Internet to pozycjonowanie wizerunku produktu czy firmy wygląda nieco inaczej, dlatego warto skorzystać z wiedzy specjalistów w dziedzinie marketingu i reklamy, szczególnie jeśli działamy na całkiem nowym obszarze jakim jest Internet.
Zatem biznes wymaga marketingu, który to wiąże się z reklamą. Można prowadzić biznes na wiele sposobów, także w Internecie. Można założyć sklep internetowy, co jednak od razu wymaga nakładów finansowych i czasowych – od stworzenia i wdrożenia serwisu (e-sklepu) po jego wypozycjonowanie i rozreklamowanie zgodnie z założeniami zasad marketingu w Internecie.
Oczywiste staje się więc jaką rolę odgrywa tu promocja sklepu, dla której fundamentalne jest wypozycjonowanie witryny czy sklepu, które mają generować dochód. Nasza firma realizuje te cele dla swoich klientów, kierując się doświadczeniem i nowoczesnymi zasadami tej że dziedziny. Dzięki temu mają Państwo pewność, że marketing i reklama państwa działalności stoi na najwyższym poziomie. Oferujemy w tym kierunku wiedze i doświadczenie naszych specjalistów, którzy nie od dziś mają do czynienia reklamą i marketingiem.

 

Promocja i reklama

Musimy omówić ważną kwestię jaką jest promocja i reklama. Promocja jest to środek komunikacji z klientem. Już przystosowaliśmy produkt do nowego rynku, ustaliliśmy cenę w oparciu o konkurencję i możliwości płatnicze klienta, sieć dystrybucyjna jest na miejscu, pozostał nam najważniejszy składnik marketingu mix, czyli promocja wyrobów wspomagająca bezpośredni handel.

Generalnie promocja jest przekazywaniem pozytywnego wizerunku firmy potencjalnym klientom. Dlatego kampanie promocyjne należy przygotowywać z dużą starannością. To jest ważne jeśli nasza reklama i promocja.
Model oddziaływania na klienta jest to reklama. W tym miejscu chciałbym przedstawić model marketingowy prezentujący w jaki sposób reklama, jak również inne działania promocyjne, oddziaływają na klienta.
Efekt zakupu towaru jest wywoływany poprzez zbliżone w czasie anonse reklamowe.
Ważne jest by w okresie kampanii promocyjnej produkt był łatwo dostępny, a jego cena na poziomie umożliwiającym zakup przez klienta. Oczywiście anons reklamowy powinien być zaadresowany bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem. Podczas kampanii należy kontrolować jej efekty i skuteczność podejmowanych działań promocyjnych.

Na początku trzeba się przedstawić, klient musi wiedzieć po jakim gruncie stąpa. Promocja i reklama jest podstawowym narzędziem na uświadomione go. Penetrując określony rynek, przede wszystkim, należy przedstawić się swoim klientom.
Najczęściej stosowanym środkiem promocyjnym jest broszura przedstawiająca firmę, której celem jest prezentacja produktów. To jest właśnie skuteczna promocja i reklama.
Oprócz broszury firma powinna posiadać katalog przedstawiający produkty firmy, wraz z ich dokładną specyfikacją techniczną. Katalog powinien podkreślać zalety produktów.
Wybór reklamy zależy od produktu i środków finansowych jakimi dysponuje firma. Dla dóbr inwestycyjnych najlepszym medium reklamowym będą specjalistyczne pisma branżowe.
Najczęściej stosowanym, najtańszym i chyba najskuteczniejszym środkiem jest reklama pocztowa, bezpośrednio skierowana do klienta. Trzeba podkreślić, że konieczność współpracy z agencją reklamową, aktywną na danym rynku, wydaje się być nieodzowna.
Dokładne planowanie promocji jest jednym z kluczowych elementów w rozwoju sprzedaży.

 

Reklama cena

Reklama jest to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki). Ważna jest jednak jej cena.

Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej. Jednak musimy się zawsze liczyć z ceną takiego działania.
Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.
Czasem reklama łączona jest z korzyściami dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy – np. firmy sponsorują wyjazdy szkoleniowe lub pseudo szkoleniowe w atrakcyjne miejsca – co jest na pograniczu reklamy i korupcji.
Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym jej siła oddziaływania. Reklama jak i jej korzystna cena są więc nieodzowne.
Reklama stron w Internecie. To podstawa jeśli mają Państwo firmę i zastanawiacie się jak ją zareklamować w Internecie to dobrze Państwo trafili. Reklama firm w Internecie to jeden z najlepszych sposobów na wypromowanie swojej firmy. Internet jest najszybciej rozwijającym się medium a liczba Internautów stale rośnie. Skutkiem tego jest coraz większa skuteczność reklamy w Internecie.
Oferujemy Państwu profesjonalne przeprowadzenie kampanii reklamowych, dobór najwłaściwszych sloganów reklamowych, najistotniejszych słów lub fraz, które powinny być promowane i to po atrakcyjnej cenie. Kampanie reklamowe zwiększą oglądalność, popularność adresów stron i tym samym ilość klientów. Będą oni zadowoleni jeśli stosunek reklama (skuteczność) do ceny będą korzystne.

Jakie usługi reklamowe warto wybrać aby dobrze pozycjonować stronę www

150 150 Wojciech Hadała

Linki pozycjonujące

Linki – czynnikiem mającym ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach jest jakość i ilość linków prowadzących do promowanej witryny z innych stron w internecie. Nazywamy je Back Links (BL). Szczególny wpływ ma tutaj jakość linków. Znajdziemy w internecie mnóstwo źródeł tanich, bądź nawet darmowych linków. Słabe linki są jednak bezwartościowe.

Witryny konkurencyjne w pozycjonowaniu

– najważniejszym czynnikiem w ocenie trudności pozycjonowania jest konkurencja, czyli po prostu jak wiele stron możemy znaleźć w internecie na dany temat – po wpisaniu interesującej nas frazy w oknie wyszukiwania oraz ile z nich się już pozycjonuje.

Jeżeli pozycjonujemy na słowa, na które nie ma zbyt dużej konkurencji nasza strona pojawi się wysoko nawet bez specjalnych nakładów promocyjnych. Zupełnie inaczej wygląda to jednak w przypadku fraz trudnych jak np. bank, kredyt, komputery, hotele, samochody etc

 

Audyt witryny

Jeśli chcesz ocenić jakość dotychczasowej usługi pozycjonowania, wykonywanej przez inną firmę niż nasza, lub też chciałbyś sprawdzić możliwości i szanse jakie dają rozwiązania związane z SEO właśnie dla Twojej witryny, sprawdź naszą ofertę dotyczącą audytu stron WWW.

Korzystając z tej usługi możesz poznać nowe obszary, na których warto zainwestować w rozwój, a także stwierdzić, jak wygląda obecny stan rzeczy. Odkrycie potencjału jaki kryje Twoja strona internetowa, jest także jednym z pierwszych etapów związanych z pozycjonowaniem serwisu. Dzięki temu, w sposób jasny i klarowny możemy wyznaczyć przyszłe cele, zarówno te nie cierpiące zwłoki, jaki i te dalekowzroczne, na szlaku sukcesu witryny w wyszukiwarkach internetowych.

Za audytem związana jest analiza przeprowadzanych do tej pory technik pozycjonujących, jak i ocena tych metod, które mogą w szybkim czasie, przynieść największe efekty. Wybierane są także odpowiednie do tematyki serwisu, słowa i frazy kluczowe, które stają się podstawowym elementem przyciągającym klientów do kupna produktów, czy skorzystania z usług oferowanych przez witrynę.
Dzięki audytowi, masz szansę dowiedzieć się, jakie pozycje zajmuje aktualnie Twoja strona WWW w wynikach wyszukiwania oraz które z wyszukiwanych przez internautów fraz, mają dla Ciebie największe znaczenie. Całość usługi stanowi znakomitą szansę na określenie dalszego planu podbicia rynku, gdyż znając swoje mocne strony jesteśmy w stanie naprawdę wiele zdobyć, lecz dopiero poznając swoje niedoskonałości, możemy osiągnąć perfekcję.

Usługa kompleksowa

Celem zapewnienia profesjonalnej opieki nad pozycjonowaną witryną, firma oferuje w ramach usługi szereg profesjonalnych rozwiązań, które ostatecznie składają się na końcowy sukces. Aby móc całkowicie wykorzystać potencjał witryny internetowej dokonujemy zarówno optymalizacji treści, jak i kodu strony, który również pełni bardzo ważną rolę w całym procesie. Dzięki przeprowadzeniu stosownych analiz, wybrane zostają najbardziej korzystne dla klienta słowa oraz frazy kluczowe, które w dalszej kolejności stają się swoistym rusztowaniem pod tytuł (ang. title) i opis (ang. description) serwisu. Jest to istotne ze względu na fakt, iż obie formy nagłówków są pokazywane w wynikach wyszukiwania i patrząc perspektywicznie, stają się sloganem przyciągającym internautę na karty stron witryny. Dzięki dbałości o szczegóły, treść pozycjonowanej strony zostaje poddana zabiegom, które poprzez poprawę formy, jak i kodu, służą zwiększeniu czytelności i przystępności nie tylko dla robota wyszukiwarki odwiedzającego serwis, ale także dla samego użytkownika strony. Na koniec, nie może zabraknąć informacji o pozyskiwanych linkach pozycjonujących, które są nieodzownym narzędziem, podczas pozycjonowania. Dzięki umieszczaniu wyżej wymienionych odnośników w popularnych serwisach, różnego typu katalogach, czy bazach danych, serwis internetowy notuje również wejścia z tychże lokalizacji, co jako skutek uboczny pozycjonowania, wychodzi klientowi na duży plus.

Kampania reklamowa

Gdy na rynku pojawiają się nowości organizowane są kampanie reklamowe, których głównym celem jest wypromowanie tego produktu, marki bądź usługi. Zajmują się tym agencje reklamowe, które to starają się coraz to nowszymi metodami zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Stosowanie kampanii reklamowej ma na celu zwiększenie sprzedaży w znacznym stopniu. Siła oddziaływania takiej kampanii jest znacznie większa, szczególnie jeżeli jest przeprowadzona na podstawie dobrze opracowanej strategii.

    • Aby było wiadome, jak dobrze przeprowadzić kampanię niezbędne jest zbadanie potrzeb konsumentów czyli analiza rynku. Pomoże nam to znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak: jakiego typu produkty lub usługi klient kupuje? Jak często? Gdzie dokonuje zakupów? Na co zwracana jest uwaga podczas zakupu danego produktu? Jak oceniany jest produkt, czy klient chciałby coś zmienić? Czy nabywca jest zadowolony z ilości informacji którymi dysponuje? Gdy posiadamy już odpowiedzi na między innymi takie pytania można przygotować kampanię reklamową w mediach masowych.

      • Gdy zbadane są już potrzeby konsumentów, można przejść do dalszego planu realizacji kampanii czyli ustalanie wysokości budżetu przeznaczonego na jej przeprowadzenie, ustalenie planu kampanii oraz określenie nośników niezbędnych do użycia w trakcie jej trwania. Podstawą kampanii powinno być hasło reklamowe- jest to podstawowa idea reklamowa, która ma stanowić myśl przewodnią całej kampanii. Powinno być ono chwytliwe, przykuwające uwagę, zapadające w pamięć konsumentów tak aby bez problemu słysząc slogan można było skojarzyć go sobie z odpowiednią marką bądź usługą. Dobre hasło powinno odróżniać się od pozostałych z tej samej branży, przedstawiać klientom główne zalety produktu, oraz powinno wywoływać pozytywne uczucie potrzeby zakupu danego towaru. Jedną z zasad ustalania planu jest reguła 6M reklamy:

1M – MISSION: wybór celów reklamy

    2M – MARKET: określenie adresatów reklamy

    • 3M – MONEY: ustalenie budżetu reklamy

      • 4M – MESSAGE: dobór treści reklamowych

        • 5M – MEDIA: wybór mediów reklamowych

          • 6M – MEASUREMENT: badanie skuteczności reklamy
        • Opierając się na tej zasadzie omówione zostały trzy pierwsze punkty. Przechodząc do następnego, czyli dobierania treści reklamowych trzeba zauważyć że obecnie reklama nie może prawidłowo funkcjonować bez sprawdzania bieżących trendów obowiązujących w grafice, fotografii, muzyce. Dzięki odpowiednio dobranej treści reklamowej odbiorcy zdecydują się wypróbować nowy towar. Tutaj możemy powrócić do badania potrzeb konsumentów, jest to niezbędne podczas ustalania treści reklamowej, ponieważ to od grupy docelowej zależy jaką treść reklama będzie przedstawiała. Dobór formy reklamy również zależy od konkurencji panującej na rynku oraz od cech produktu które chcemy wypromować. Przy tym punkcie trzeba pamiętać aby nie przekroczyć granicy moralnej lub prawnej, nie wszystko można reklamować w mediach. Czwarty etap przeplata się z kolejnym, jakim jest wybór mediów reklamowych.

          • Jak dobrze wiemy reklamy obecnie spotykamy na każdym kroku. Głównymi mediami reklamowymi są media audio-wizualne ( reklamy telewizyjne, Internetowe, radiowe); media drukowane (prasa); media bezpośrednie (telemarketing, kolportaż broszur, katalogów, prospektów); media publiczne (billboardy, szyldy, reklamy na autobusach i budynkach) a nawet upominki rozdawane przez hostessy takie jak firmowe koszulki, długopisy. Aby stworzyć dobrą kampanię reklamową trzeba pamiętać aby przy użyciu wyżej wymienionych mediów zwrócić uwagę na ich cechy fizyczne (dźwięk, kolor, jakość, odbiór wizualny), trwałość, zasięg, użycie tych samych mediów przez konkurencję, koszta. Chyba każdy spotkał się z wymienionymi formami reklam, otaczają nas one z każdej strony. W zależności od grupy potencjalnych klientów, korzystamy z odpowiednich środków medialnych, nie warto umieszczać reklamy kierowanej dla kobiet o nowym kosmetyku w męskiej prasie, może to przynieść niepowodzenie, lepszym krokiem z pewnością byłoby umieszczenie takiej reklamy w prasie kobiecej. Ostatnim punktem niezbędnym w ustalaniu planu jest badanie skuteczności. Jest to dość trudne, ponieważ wszystko zależy od działania konkurencji, czynników ekonomicznych czy też zasięgu reklamy. Wyniki oglądalności mierzy się w GRP (Gross Rating Point), wartość ta określa w punktach procentowych oglądalność pojedynczej emisji reklamy lub sumę całej oglądalności podczas trwania kampanii reklamowej. Oprócz tego miernikiem skuteczności reklamy może być wzrost sprzedaży, lub korzystania z usług, efektywność całej kampanii. Trzeba pamiętać o tym, że telewizja i Internet będą miały największy zasięg, ale za to informacje przesyłane pocztą będą najbardziej efektywne, ponieważ mają najbardziej osobisty charakter.

            • Warto też wspomnieć o swojego czasu głośnej kampanii nowej sieci GSM Heyah, była to najskuteczniejsza kampania, młodzież zainteresowała się wielką czerwoną łapą, którą widać było z kiosków, billboardów, czy też na murach, bez żadnych haseł, sam symbol sieci. Każdy zastanawiał się o co chodzi, skąd się biorą czerwone łapy i co oznaczają. Z badań wynika iż 54 procent młodzieży w wieku 15-25 rozpoznawało tą markę. Była to pierwsza tak nowatorska kampania, która w Polsce zaczęła być częściej używana po sukcesie jaki odniosła sieć Heyah. Trzeba poświęcić dużo czasu aby stworzyć idealną kampanię reklamową, która przypadnie do gustu docelowej grupie społecznej i będzie na długo zapamiętana, ale w obliczu zysków jakie przynoszą owe kampanie warto postarać się odkryć coś nowego. Reklama ciągle się rozwija, przybiera nowe formy aby zachęcić klientów do skorzystania ze swoich dóbr i usług.

 

Public relation

Na początek trzeba wyjaśnić czym jest public relations, dosłownie przekładając z języka angielskiego są to relacje publiczne, kontakt z otoczeniem.

    • Ciężko jednoznacznie określić czym jest public relations, ponieważ łącznie opracowano ponad dwa tysiące definicji, lecz główna zawiera trzy łączące się ze sobą elementy: organizację, która realizuje misję o charakterze publicznym, otoczenie tej organizacji jakim są klienci, mieszkańcy, członkowie firmy oraz relacje występujące między nimi. Upraszczając tą definicję możemy również powiedzieć o public relations, że jest to ogół kontaktów z otoczeniem, dbanie o własną opinię, przekonywanie innych o słuszności swoich poglądów i przekonań. Podstawą tego działania powinno być wzajemne porozumienie, zaufanie, dobre intencje, oraz odpowiedzialność.

      • Głównym celem Public Relations jest wzmocnienie reputacji firmy , osoby pracujące w tej dziedzinie są wykwalifikowanymi publicystami, powszechnie znani są jako PR, sami o sobie mówią „pijarowcy”. Potrafią oni wypromować firmę, lub osobę fizyczną w jak najlepszym świetle, rola public relations może być postrzegana jako obrońcy dobrego imienia. Do ich obowiązków również możemy zaliczyć przedstawianie mediom oraz opinii publicznej jak firma pracuje, czym się zajmuje, pomagają gdy właściciel ma problemy ze swoim biznesem-ten dział jest często najbardziej potrzebny, aby pokazać przedsiębiorstwo od jak najlepszej strony. Od sposobu w jaki PR przedstawi firmę światu wiele zależy, sposób ten powinien być innowacyjny, ponieważ w dzisiejszym świecie biznesu konkurencja jest bardzo duża. Firma musi mieć nowatorskie pomysły w promowaniu się, aby mieć przewagę nad innymi, być bardziej atrakcyjna niż inne firmy, a także bardziej interesująca.

        • Jak wiadomo oczekiwania personelu będą różniły się od oczekiwań zarządu. Pracownik oczekuje od szefa potwierdzenia statusu publicznego, musi czuć, że jest potrzebny swojej firmie. Praca którą wykonuje musi być satysfakcjonująca, atrakcyjna, pracownik nie może być kontrolowany przez cały czas- lubi gdy okazuje się mu zaufanie, chce mieć poczucie niezależności, samokontroli i współuczestnictwa w realizowaniu założeń firmy. Dlatego szef powinien być świadomy iż nie tylko bodźce materialne zaspokajają potrzebny pracowników. Aby praca wykonywana była skutecznie potrzebna jest do tego motywacja personelu za pomocą stworzenia takich warunków w firmie, żeby każdy z pracowników mógł rozwijać się zawodowo i czerpać z tego przyjemność. Zaspokojenie tych potrzeb zwiększa efektywność wykonywanej pracy. Dlatego tak ważne jest właściwe komunikowanie się z podwładnymi, odbywa się ono za pomocą słów, więc niezwykle ważna jest umiejętność ich wypowiadania, czy też zapisywania. Komunikowanie się jest podstawą public relations. Jej efektem będzie uzyskanie odpowiednich relacji z otoczeniem.

Ludzie mogą pomyśleć, iż praca PR jest prestiżowa, lekka i przyjemna, lecz często aby podnieść firmę po upadku, lub aby utworzyć sieć nowych kontaktów potrzeba ciężkiej i wielogodzinnej pracy. Eksperci od PR potrafią odwrócić złą sytuację na korzyść firmy. Prawdą jest, że częściowo celem pijarowców jest przedstawienie firmy w dobrym świetle za wszelką cenę. Osoby, które pragną pracować w dziale PR z pewnością powinny posiadać wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych, w piśmie oraz mowie. Niezbędna jest też podzielna uwaga podczas wykonywania swej pracy, oraz dobra organizacja czasu. Osoba taka również powinna brać udział w różnego rodzaju szkoleniach na temat reklamy, kampanii reklamowych, mediów, aby jak najlepiej zrozumieć jak to działa. Pracownik działu PR musi być odporny na stres i działanie pod presją, może się tak zdarzyć, że będzie zasypywany gradem pytań ze strony mediów lub społeczeństwa, z czym będzie musiał sobie poradzić. Jeżeli firma znajduje się w krytycznej sytuacji, to zadaniem działu PR będzie odpowiedzieć na krytykę i obrócić ją w celu ochrony firmy.

            • Osoby które chcą pracować w dziale public relations powinny mieć odpowiednie referencje ze studiów. Nie jest łatwo dostać stanowisko w dobrej agencji zajmującej się PR. Utalentowane osoby w przeciągu pięciu lat mogą awansować od stanowiska junior account executive do account director. Nie jest to praca o regularnych godzinach, czasami dzień się wydłuża co czyni pracę stresującą, jednakże w przypadku dobrych wyników pracy przekłada się to na wynagrodzenie oraz dodatkowe korzyści, które mogą być nawet lepsze od wynagrodzenia.

              • Do działów PR zaliczamy także inne elementy, które wpływają na postrzeganie firmy na rynku:

• Media relations –

                •  jest to ciągłe utrzymywanie kontaktu z dziennikarzami, dzięki czemu społeczeństwo może dowiadywać się o osiągnięciach firmy, jej dokonaniach. Aby te informacje się pojawiały niezbędne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi media relations jakimi są między innymi wywiady, informacje prasowe, konferencje prasowe.

• Tworzenie tożsamości organizacji – 

                  • to działanie ma na celu utworzenie jednego, stałego wizerunku firmy, który będzie odbierany przez klientów oraz środowisko. Na ten element składają się takie czynniki jak utworzenie dobrego logo, zaprojektowanie ciekawej ulotki czy nawet wybór czcionki którą firma się będzie posługiwać.

• Lobbing – 

                  • Jest to zdobywanie przychylności władz, mediów oraz opinii publicznej poprzez głoszenie idei ważnych dla danej firmy i zyskiwanie sojuszników. Może mieć zasięg ogólnokrajowy lub lokalny.

                    • Public relations obejmuje dążenie do realizacji założeń firmy, utworzenie jego tożsamości, skupia się na osiągnięciu satysfakcji zarówno przez zarząd jak i przez pracowników. Podstawą PR jest jedno słowo: komunikacja – na to składa się nie tylko to co się wypowiada i jak, równie ważne jest słuchanie osób z którymi się rozmawia. Oczywiście trzeba też wspomnieć o tzw. body language. Oprócz komunikatów werbalnych istotne jest to w jaki sposób przekazujemy informacje, sposób w jaki układamy ręce, czy jak stoimy mówi wiele o naszych intencjach, zamiarach oraz nastroju.

                      • Dlatego też, jeżeli firmie potrzebne jest odświeżenie swojego wizerunku, nawiązanie nowych kontaktów, pomoc w podniesieniu się po upadku, lub utrzymywanie dobrych stosunków z klientami, mediami i otoczeniem zarząd powinien przemyśleć skorzystanie z agencji zajmującej się public relations. Dzięki nim można wiele zyskać i utrzymywać swoją firmę ponad konkurencją, co jest niezwykle ważne w świecie biznesu.

 

 

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony?

150 150 Wojciech Hadała

Pozycjoner którego wybrać?

1. Jeżeli dostajesz ofertę/odpowiedź od firmy z ceną natychmiast lub w krótkim okresie czasu zacznij się zastanawiać bo prawdopodobnie nie przeanalizowali dokładnie konkurencji.
2. Jeżeli otrzymałeś ofertę „succes fee” na trudne/konkurencyjne frazy (konkurencyjność sam możesz sprawdzić w przybliżeniu patrząc na ilość linków sponsorowanych, cenę za klikniecie, ilość dziennych/miesięcznych zapytań, liczbę zwracanych witryn przez wyszukiwarkę) traktuj to z ostrożnością i pamiętaj – że aby wypozycjonować trudną/konkurencyjną frazę trzeba zrobić bardzo dużo stron/serwisów zapleczowych, a to kosztuje…
3. Jeżeli ktoś daje Ci jakiekolwiek gwarancje miejsca włączaj sobie czerwone światełko
4. Jeżeli nie dostajesz info o niebezpieczeństwach związanych z pozycjonowaniem j/w. Zapytaj …
5. Jeżeli nie dostajesz sugestii co do optymalizacji witryny i możliwych frazach dodatkowych też ostrożnie.
6. Jeżeli nie masz statystyk i firma nie sugeruje, że należy takowe podpiąć j/w.
7. Jeżeli obiecują Ci szybkie efekty, trzymaj się od obiecujących z daleka
8. Jeżeli dostajesz umowę z brakiem możliwości wypowiedzenia bez podania przyczyny, lub masz płacić z góry… itd./itp.

Pamiętaj, że w przypadku oferty succes fee i trudnych fraz firma SEO „kredytuje” zleceniodawcę bo musi: stworzyć wiele serwisów/zaplecza (linkować je) oraz utrzymywać takowe zaplecze, pisać wiele artykułów pozycjonujących oraz dodawać strony (Twoją i zaplecze) do płatnych katalogów tak więc czasami koszty mogą sięgać kilku tyś. miesięcznie.
Dla zobrazowania problemu napisze, że jedna firma oferowała ponad 2 tysiące domen do zagospodarowania aby wbić się w top na pewne frazy, a dla innej firmy zakupiliśmy 150 domen i serwer dedykowany (firma zakupiła dodatkowo 300 domen i dwa dedyki) i sam proces wyciągnięcia jej z filtra trwał ponad 6 miesięcy 😉

Zakres oraz cele usług Pozycjonera

Celem moich usług jest WZROST PRZYCHODÓW ze stron internetowych moich Klientów. Osiągam to przez zwiększenie ilości dobrych użytkowników na stronie, wykorzystując pozycjonowanie, optymalizację i marketing internetowy. Stosuję jedynie bezpieczne metody, co jest bardzo istotne 90 % usługodawców – mimo zapewnień – nie realizuje wytycznych Google pracując dla Państwa!

Wiele firm i osób nie zdaje sobie sprawy, że nie wystarczy posiadać własnej strony, aby zawojować internet. Tak naprawdę liczy się pozycja w wyszukiwarkach na odpowiednie słowa kluczowe.

Proszę wyobrazić sobie, że Państwa strona jest na pierwszym miejscu w Google, Onet, WP, Interii i innych wyszukiwarkach. O ile procent zwiększyłby się ruch na Państwa stronie? Prawdopodobnie o kilkaset, a może nawet kilka tysięcy procent!

A dzięki dobrze dobranym frazom – są to osobyzainteresowane Państwa produktami i usługami.

Dzięki pozycjonowaniu Państwa firma może znajdować się w wyszukiwarkach wyżej niż strony firmowe największych przedsiębiorstw w kraju z danej branży.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszty pozycjonowania uzależnione są przede wszystkim od popularności słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę. Im większa jest popularność słowa kluczowego, tym więcej firm pozycjonuje swoje strony na to słowo, a co za tym idzie, ciężej uzyskać wysoką pozycję i koszty pozycjonowania są wyższe. Tak więc kilkukrotnie wyższe będą koszty pozycjonowania dla słowa kluczowego „samochody”, od pozycjonowania na słowo kluczowe „audi A8”. Każdorazowo należy przeprowadzić analizę Państwa witryny i ustalonych fraz.

Jestem wiarygodnym partnerem

Współpracowałem z czołowymi graczami rynku m.in. z wieloma znanymi portalami i markami z wielu branż – prowadzącymi różnorodne firmy produkcyjne i usługowe.