Wordpress Bielsko-Biała

Wojciech Hadała - Webmaster - wordpress developer - webpack, gulp, react love with laravel

Marketing w wyszukiwarce – działania reklamowe i promocyjne serwisów www

150 150 Wojciech Hadała

Marketing i reklama

Jako skoncentrowani na sukcesie naszej działalności musimy skoncentrować się na ważnych pojęciach: marketing i reklama. Jak się za chwilę dowiemy są to bardzo ważne elementy działalności komercyjnej. Polecamy zatem ten krótki artykuł dotyczący aspektów marketingowych oraz reklamowych w stosunku do naszej działalności.

Marketing jest działalnością zmierzającą do zyskownego zaspokojenia potrzeb i pragnień nabywców poprzez procesy sprzedaży lub wymiany. Nasuwa się oczywisty wniosek że ma on na celu promocję towarów i usług. Prowadząc marketing realizuje się ten cel poprzez rozpoznanie potrzeb odbiorców. Można także te potrzeby kształtować lub generować (na przykład dzięki reklamie), następnie wdrażać dostarczając odpowiednie towary, czy też oferując usługi, na które powstaje popyt.
Reklama natomiast jest to rozpowszechnianie wiadomości o usługach i towarach w celu wpływania na kształtowanie się popytu. Prowadząc biznes w Internecie musimy przywiązać dużą wagę do reklamy w tym że medium. Kluczowe dla marketingu i reklamy okaże się z pewnością pozycjonowanie w wyszukiwarkach, które postawi wysoko naszego przedstawiciela w Internecie jakim jest nasz serwis WWW. Reklama jest dźwignią interesu, ale to wiemy nie od dziś. Jeśli jednak chodzi o Internet to pozycjonowanie wizerunku produktu czy firmy wygląda nieco inaczej, dlatego warto skorzystać z wiedzy specjalistów w dziedzinie marketingu i reklamy, szczególnie jeśli działamy na całkiem nowym obszarze jakim jest Internet.
Zatem biznes wymaga marketingu, który to wiąże się z reklamą. Można prowadzić biznes na wiele sposobów, także w Internecie. Można założyć sklep internetowy, co jednak od razu wymaga nakładów finansowych i czasowych – od stworzenia i wdrożenia serwisu (e-sklepu) po jego wypozycjonowanie i rozreklamowanie zgodnie z założeniami zasad marketingu w Internecie.
Oczywiste staje się więc jaką rolę odgrywa tu promocja sklepu, dla której fundamentalne jest wypozycjonowanie witryny czy sklepu, które mają generować dochód. Nasza firma realizuje te cele dla swoich klientów, kierując się doświadczeniem i nowoczesnymi zasadami tej że dziedziny. Dzięki temu mają Państwo pewność, że marketing i reklama państwa działalności stoi na najwyższym poziomie. Oferujemy w tym kierunku wiedze i doświadczenie naszych specjalistów, którzy nie od dziś mają do czynienia reklamą i marketingiem.

 

Promocja i reklama

Musimy omówić ważną kwestię jaką jest promocja i reklama. Promocja jest to środek komunikacji z klientem. Już przystosowaliśmy produkt do nowego rynku, ustaliliśmy cenę w oparciu o konkurencję i możliwości płatnicze klienta, sieć dystrybucyjna jest na miejscu, pozostał nam najważniejszy składnik marketingu mix, czyli promocja wyrobów wspomagająca bezpośredni handel.

Generalnie promocja jest przekazywaniem pozytywnego wizerunku firmy potencjalnym klientom. Dlatego kampanie promocyjne należy przygotowywać z dużą starannością. To jest ważne jeśli nasza reklama i promocja.
Model oddziaływania na klienta jest to reklama. W tym miejscu chciałbym przedstawić model marketingowy prezentujący w jaki sposób reklama, jak również inne działania promocyjne, oddziaływają na klienta.
Efekt zakupu towaru jest wywoływany poprzez zbliżone w czasie anonse reklamowe.
Ważne jest by w okresie kampanii promocyjnej produkt był łatwo dostępny, a jego cena na poziomie umożliwiającym zakup przez klienta. Oczywiście anons reklamowy powinien być zaadresowany bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem. Podczas kampanii należy kontrolować jej efekty i skuteczność podejmowanych działań promocyjnych.

Na początku trzeba się przedstawić, klient musi wiedzieć po jakim gruncie stąpa. Promocja i reklama jest podstawowym narzędziem na uświadomione go. Penetrując określony rynek, przede wszystkim, należy przedstawić się swoim klientom.
Najczęściej stosowanym środkiem promocyjnym jest broszura przedstawiająca firmę, której celem jest prezentacja produktów. To jest właśnie skuteczna promocja i reklama.
Oprócz broszury firma powinna posiadać katalog przedstawiający produkty firmy, wraz z ich dokładną specyfikacją techniczną. Katalog powinien podkreślać zalety produktów.
Wybór reklamy zależy od produktu i środków finansowych jakimi dysponuje firma. Dla dóbr inwestycyjnych najlepszym medium reklamowym będą specjalistyczne pisma branżowe.
Najczęściej stosowanym, najtańszym i chyba najskuteczniejszym środkiem jest reklama pocztowa, bezpośrednio skierowana do klienta. Trzeba podkreślić, że konieczność współpracy z agencją reklamową, aktywną na danym rynku, wydaje się być nieodzowna.
Dokładne planowanie promocji jest jednym z kluczowych elementów w rozwoju sprzedaży.

 

Reklama cena

Reklama jest to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki). Ważna jest jednak jej cena.

Reklama przybiera różną postać – od rzetelnej informacji o cechach produktu, spotykanej głównie w prasie specjalistycznej, po wychwalanie produktu bez rzetelnej informacji merytorycznej o przedmiocie reklamy, co często przypisuje się reklamie telewizyjnej. Jednak musimy się zawsze liczyć z ceną takiego działania.
Czasami reklama występuje w formie ukrytej – np. firmy organizują prezentacje własnych technologii czy też piszą artykuły do prasy specjalistycznej na ich temat – co jest na pograniczu reklamy i edukacji lub ukazywane są przedmioty, będące towarami określonej marki, umieszczone w kontekście filmu fabularnego.
Czasem reklama łączona jest z korzyściami dla osób decydujących o skorzystaniu z przedmiotu reklamy – np. firmy sponsorują wyjazdy szkoleniowe lub pseudo szkoleniowe w atrakcyjne miejsca – co jest na pograniczu reklamy i korupcji.
Ponieważ celem reklamy jest skuteczność ich oddziaływania na odbiorcę, dlatego można się spotkać w reklamie z treściami wywołującymi np. skandal obyczajowy lub procesy sądowe. Dzięki temu wzrasta zainteresowanie wokół reklamy a tym samym jej siła oddziaływania. Reklama jak i jej korzystna cena są więc nieodzowne.
Reklama stron w Internecie. To podstawa jeśli mają Państwo firmę i zastanawiacie się jak ją zareklamować w Internecie to dobrze Państwo trafili. Reklama firm w Internecie to jeden z najlepszych sposobów na wypromowanie swojej firmy. Internet jest najszybciej rozwijającym się medium a liczba Internautów stale rośnie. Skutkiem tego jest coraz większa skuteczność reklamy w Internecie.
Oferujemy Państwu profesjonalne przeprowadzenie kampanii reklamowych, dobór najwłaściwszych sloganów reklamowych, najistotniejszych słów lub fraz, które powinny być promowane i to po atrakcyjnej cenie. Kampanie reklamowe zwiększą oglądalność, popularność adresów stron i tym samym ilość klientów. Będą oni zadowoleni jeśli stosunek reklama (skuteczność) do ceny będą korzystne.

Jakie usługi reklamowe warto wybrać aby dobrze pozycjonować stronę www

150 150 Wojciech Hadała

Linki pozycjonujące

Linki – czynnikiem mającym ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach jest jakość i ilość linków prowadzących do promowanej witryny z innych stron w internecie. Nazywamy je Back Links (BL). Szczególny wpływ ma tutaj jakość linków. Znajdziemy w internecie mnóstwo źródeł tanich, bądź nawet darmowych linków. Słabe linki są jednak bezwartościowe.

Witryny konkurencyjne w pozycjonowaniu

– najważniejszym czynnikiem w ocenie trudności pozycjonowania jest konkurencja, czyli po prostu jak wiele stron możemy znaleźć w internecie na dany temat – po wpisaniu interesującej nas frazy w oknie wyszukiwania oraz ile z nich się już pozycjonuje.

Jeżeli pozycjonujemy na słowa, na które nie ma zbyt dużej konkurencji nasza strona pojawi się wysoko nawet bez specjalnych nakładów promocyjnych. Zupełnie inaczej wygląda to jednak w przypadku fraz trudnych jak np. bank, kredyt, komputery, hotele, samochody etc

 

Audyt witryny

Jeśli chcesz ocenić jakość dotychczasowej usługi pozycjonowania, wykonywanej przez inną firmę niż nasza, lub też chciałbyś sprawdzić możliwości i szanse jakie dają rozwiązania związane z SEO właśnie dla Twojej witryny, sprawdź naszą ofertę dotyczącą audytu stron WWW.

Korzystając z tej usługi możesz poznać nowe obszary, na których warto zainwestować w rozwój, a także stwierdzić, jak wygląda obecny stan rzeczy. Odkrycie potencjału jaki kryje Twoja strona internetowa, jest także jednym z pierwszych etapów związanych z pozycjonowaniem serwisu. Dzięki temu, w sposób jasny i klarowny możemy wyznaczyć przyszłe cele, zarówno te nie cierpiące zwłoki, jaki i te dalekowzroczne, na szlaku sukcesu witryny w wyszukiwarkach internetowych.

Za audytem związana jest analiza przeprowadzanych do tej pory technik pozycjonujących, jak i ocena tych metod, które mogą w szybkim czasie, przynieść największe efekty. Wybierane są także odpowiednie do tematyki serwisu, słowa i frazy kluczowe, które stają się podstawowym elementem przyciągającym klientów do kupna produktów, czy skorzystania z usług oferowanych przez witrynę.
Dzięki audytowi, masz szansę dowiedzieć się, jakie pozycje zajmuje aktualnie Twoja strona WWW w wynikach wyszukiwania oraz które z wyszukiwanych przez internautów fraz, mają dla Ciebie największe znaczenie. Całość usługi stanowi znakomitą szansę na określenie dalszego planu podbicia rynku, gdyż znając swoje mocne strony jesteśmy w stanie naprawdę wiele zdobyć, lecz dopiero poznając swoje niedoskonałości, możemy osiągnąć perfekcję.

Usługa kompleksowa

Celem zapewnienia profesjonalnej opieki nad pozycjonowaną witryną, firma oferuje w ramach usługi szereg profesjonalnych rozwiązań, które ostatecznie składają się na końcowy sukces.  Aby móc całkowicie wykorzystać potencjał witryny internetowej dokonujemy zarówno optymalizacji treści, jak i kodu strony, który również pełni bardzo ważną rolę w całym procesie. Dzięki przeprowadzeniu stosownych analiz, wybrane zostają najbardziej korzystne dla klienta słowa oraz frazy kluczowe, które w dalszej kolejności stają się swoistym rusztowaniem pod tytuł (ang. title) i opis (ang. description) serwisu. Jest to istotne ze względu na fakt, iż obie formy nagłówków są pokazywane w wynikach wyszukiwania i patrząc perspektywicznie, stają się sloganem przyciągającym internautę na karty stron witryny. Dzięki dbałości o szczegóły, treść pozycjonowanej strony zostaje poddana zabiegom, które poprzez poprawę formy, jak i kodu, służą zwiększeniu czytelności i przystępności nie tylko dla robota wyszukiwarki odwiedzającego serwis, ale także dla samego użytkownika strony. Na koniec, nie może zabraknąć informacji o pozyskiwanych linkach pozycjonujących, które są nieodzownym narzędziem, podczas pozycjonowania. Dzięki umieszczaniu wyżej wymienionych odnośników w popularnych serwisach, różnego typu katalogach, czy bazach danych, serwis internetowy notuje również wejścia z tychże lokalizacji, co jako skutek uboczny pozycjonowania, wychodzi klientowi na duży plus.

Kampania reklamowa

Gdy na rynku pojawiają się nowości organizowane są kampanie reklamowe, których głównym celem jest wypromowanie tego produktu, marki bądź usługi. Zajmują się tym agencje reklamowe, które to starają się coraz to nowszymi metodami zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Stosowanie kampanii reklamowej ma na celu zwiększenie sprzedaży w znacznym stopniu. Siła oddziaływania takiej kampanii jest znacznie większa, szczególnie jeżeli jest przeprowadzona na podstawie dobrze opracowanej strategii.

Aby było wiadome, jak dobrze przeprowadzić kampanię niezbędne jest zbadanie potrzeb konsumentów czyli analiza rynku. Pomoże nam to znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak: jakiego typu produkty lub usługi klient kupuje? Jak często? Gdzie dokonuje zakupów? Na co zwracana jest uwaga podczas zakupu danego produktu? Jak oceniany jest produkt, czy klient chciałby coś zmienić? Czy nabywca jest zadowolony z ilości informacji którymi dysponuje? Gdy posiadamy już odpowiedzi na między innymi takie pytania można przygotować kampanię reklamową w mediach masowych.

Gdy zbadane są już potrzeby konsumentów, można przejść do dalszego planu realizacji kampanii czyli ustalanie wysokości budżetu przeznaczonego na jej przeprowadzenie, ustalenie planu kampanii oraz określenie nośników niezbędnych do użycia w trakcie jej trwania. Podstawą kampanii powinno być hasło reklamowe- jest to podstawowa idea reklamowa, która ma stanowić myśl przewodnią całej kampanii. Powinno być ono chwytliwe, przykuwające uwagę, zapadające w pamięć konsumentów tak aby bez problemu słysząc slogan można było skojarzyć go sobie z odpowiednią marką bądź usługą. Dobre hasło powinno odróżniać się od pozostałych z tej samej branży, przedstawiać klientom główne zalety produktu, oraz powinno wywoływać pozytywne uczucie potrzeby zakupu danego towaru. Jedną z zasad ustalania planu jest reguła 6M reklamy:
1M – MISSION: wybór celów reklamy

    2M – MARKET: określenie adresatów reklamy
    • 3M – MONEY: ustalenie budżetu reklamy
      • 4M – MESSAGE: dobór treści reklamowych
        • 5M – MEDIA: wybór mediów reklamowych
          • 6M – MEASUREMENT: badanie skuteczności reklamy
        • Opierając się na tej zasadzie omówione zostały trzy pierwsze punkty. Przechodząc do następnego, czyli dobierania treści reklamowych trzeba zauważyć że obecnie reklama nie może prawidłowo funkcjonować bez sprawdzania bieżących trendów obowiązujących w grafice, fotografii, muzyce. Dzięki odpowiednio dobranej treści reklamowej odbiorcy zdecydują się wypróbować nowy towar. Tutaj możemy powrócić do badania potrzeb konsumentów, jest to niezbędne podczas ustalania treści reklamowej, ponieważ to od grupy docelowej zależy jaką treść reklama będzie przedstawiała. Dobór formy reklamy również zależy od konkurencji panującej na rynku oraz od cech produktu które chcemy wypromować. Przy tym punkcie trzeba pamiętać aby nie przekroczyć granicy moralnej lub prawnej, nie wszystko można reklamować w mediach. Czwarty etap przeplata się z kolejnym, jakim jest wybór mediów reklamowych.
          • Jak dobrze wiemy reklamy obecnie spotykamy na każdym kroku. Głównymi mediami reklamowymi są media audio-wizualne ( reklamy telewizyjne, Internetowe, radiowe); media drukowane (prasa); media bezpośrednie (telemarketing, kolportaż broszur, katalogów, prospektów); media publiczne (billboardy, szyldy, reklamy na autobusach i budynkach) a nawet upominki rozdawane przez hostessy takie jak firmowe koszulki, długopisy. Aby stworzyć dobrą kampanię reklamową trzeba pamiętać aby przy użyciu wyżej wymienionych mediów zwrócić uwagę na ich cechy fizyczne (dźwięk, kolor, jakość, odbiór wizualny), trwałość, zasięg, użycie tych samych mediów przez konkurencję, koszta. Chyba każdy spotkał się z wymienionymi formami reklam, otaczają nas one z każdej strony. W zależności od grupy potencjalnych klientów, korzystamy z odpowiednich środków medialnych, nie warto umieszczać reklamy kierowanej dla kobiet o nowym kosmetyku w męskiej prasie, może to przynieść niepowodzenie, lepszym krokiem z pewnością byłoby umieszczenie takiej reklamy w prasie kobiecej. Ostatnim punktem niezbędnym w ustalaniu planu jest badanie skuteczności. Jest to dość trudne, ponieważ wszystko zależy od działania konkurencji, czynników ekonomicznych czy też zasięgu reklamy. Wyniki oglądalności mierzy się w GRP (Gross Rating Point), wartość ta określa w punktach procentowych oglądalność pojedynczej emisji reklamy lub sumę całej oglądalności podczas trwania kampanii reklamowej. Oprócz tego miernikiem skuteczności reklamy może być wzrost sprzedaży, lub korzystania z usług, efektywność całej kampanii. Trzeba pamiętać o tym, że telewizja i Internet będą miały największy zasięg, ale za to informacje przesyłane pocztą będą najbardziej efektywne, ponieważ mają najbardziej osobisty charakter.
            • Warto też wspomnieć o swojego czasu głośnej kampanii nowej sieci GSM Heyah, była to najskuteczniejsza kampania, młodzież zainteresowała się wielką czerwoną łapą, którą widać było z kiosków, billboardów, czy też na murach, bez żadnych haseł, sam symbol sieci. Każdy zastanawiał się o co chodzi, skąd się biorą czerwone łapy i co oznaczają. Z badań wynika iż 54 procent młodzieży w wieku 15-25 rozpoznawało tą markę. Była to pierwsza tak nowatorska kampania, która w Polsce zaczęła być częściej używana po sukcesie jaki odniosła sieć Heyah. Trzeba poświęcić dużo czasu aby stworzyć idealną kampanię reklamową, która przypadnie do gustu docelowej grupie społecznej i będzie na długo zapamiętana, ale w obliczu zysków jakie przynoszą owe kampanie warto postarać się odkryć coś nowego. Reklama ciągle się rozwija, przybiera nowe formy aby zachęcić klientów do skorzystania ze swoich dóbr i usług.

 

Public relation

Na początek trzeba wyjaśnić czym jest public relations, dosłownie przekładając z języka angielskiego są to relacje publiczne, kontakt z otoczeniem.

    • Ciężko jednoznacznie określić czym jest public relations, ponieważ łącznie opracowano ponad dwa tysiące definicji, lecz główna zawiera trzy łączące się ze sobą elementy: organizację, która realizuje misję o charakterze publicznym, otoczenie tej organizacji jakim są klienci, mieszkańcy, członkowie firmy oraz relacje występujące między nimi. Upraszczając tą definicję możemy również powiedzieć o public relations, że jest to ogół kontaktów z otoczeniem, dbanie o własną opinię, przekonywanie innych o słuszności swoich poglądów i przekonań. Podstawą tego działania powinno być wzajemne porozumienie, zaufanie, dobre intencje, oraz odpowiedzialność.
      • Głównym celem Public Relations jest wzmocnienie reputacji firmy , osoby pracujące w tej dziedzinie są wykwalifikowanymi publicystami, powszechnie znani są jako PR, sami o sobie mówią „pijarowcy”. Potrafią oni wypromować firmę, lub osobę fizyczną w jak najlepszym świetle, rola public relations może być postrzegana jako obrońcy dobrego imienia. Do ich obowiązków również możemy zaliczyć przedstawianie mediom oraz opinii publicznej jak firma pracuje, czym się zajmuje, pomagają gdy właściciel ma problemy ze swoim biznesem-ten dział jest często najbardziej potrzebny, aby pokazać przedsiębiorstwo od jak najlepszej strony. Od sposobu w jaki PR przedstawi firmę światu wiele zależy, sposób ten powinien być innowacyjny, ponieważ w dzisiejszym świecie biznesu konkurencja jest bardzo duża. Firma musi mieć nowatorskie pomysły w promowaniu się, aby mieć przewagę nad innymi, być bardziej atrakcyjna niż inne firmy, a także bardziej interesująca.
        • Jak wiadomo oczekiwania personelu będą różniły się od oczekiwań zarządu. Pracownik oczekuje od szefa potwierdzenia statusu publicznego, musi czuć, że jest potrzebny swojej firmie. Praca którą wykonuje musi być satysfakcjonująca, atrakcyjna, pracownik nie może być kontrolowany przez cały czas- lubi gdy okazuje się mu zaufanie, chce mieć poczucie niezależności, samokontroli i współuczestnictwa w realizowaniu założeń firmy. Dlatego szef powinien być świadomy iż nie tylko bodźce materialne zaspokajają potrzebny pracowników. Aby praca wykonywana była skutecznie potrzebna jest do tego motywacja personelu za pomocą stworzenia takich warunków w firmie, żeby każdy z pracowników mógł rozwijać się zawodowo i czerpać z tego przyjemność. Zaspokojenie tych potrzeb zwiększa efektywność wykonywanej pracy. Dlatego tak ważne jest właściwe komunikowanie się z podwładnymi, odbywa się ono za pomocą słów, więc niezwykle ważna jest umiejętność ich wypowiadania, czy też zapisywania. Komunikowanie się jest podstawą public relations. Jej efektem będzie uzyskanie odpowiednich relacji z otoczeniem.

Ludzie mogą pomyśleć, iż praca PR jest prestiżowa, lekka i przyjemna, lecz często aby podnieść firmę po upadku, lub aby utworzyć sieć nowych kontaktów potrzeba ciężkiej i wielogodzinnej pracy. Eksperci od PR potrafią odwrócić złą sytuację na korzyść firmy. Prawdą jest, że częściowo celem pijarowców jest przedstawienie firmy w dobrym świetle za wszelką cenę. Osoby, które pragną pracować w dziale PR z pewnością powinny posiadać wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych, w piśmie oraz mowie. Niezbędna jest też podzielna uwaga podczas wykonywania swej pracy, oraz dobra organizacja czasu. Osoba taka również powinna brać udział w różnego rodzaju szkoleniach na temat reklamy, kampanii reklamowych, mediów, aby jak najlepiej zrozumieć jak to działa. Pracownik działu PR musi być odporny na stres i działanie pod presją, może się tak zdarzyć, że będzie zasypywany gradem pytań ze strony mediów lub społeczeństwa, z czym będzie musiał sobie poradzić. Jeżeli firma znajduje się w krytycznej sytuacji, to zadaniem działu PR będzie odpowiedzieć na krytykę i obrócić ją w celu ochrony firmy.

            • Osoby które chcą pracować w dziale public relations powinny mieć odpowiednie referencje ze studiów. Nie jest łatwo dostać stanowisko w dobrej agencji zajmującej się PR. Utalentowane osoby w przeciągu pięciu lat mogą awansować od stanowiska junior account executive do account director. Nie jest to praca o regularnych godzinach, czasami dzień się wydłuża co czyni pracę stresującą, jednakże w przypadku dobrych wyników pracy przekłada się to na wynagrodzenie oraz dodatkowe korzyści, które mogą być nawet lepsze od wynagrodzenia.
              • Do działów PR zaliczamy także inne elementy, które wpływają na postrzeganie firmy na rynku:

• Media relations –

                •  jest to ciągłe utrzymywanie kontaktu z dziennikarzami, dzięki czemu społeczeństwo może dowiadywać się o osiągnięciach firmy, jej dokonaniach. Aby te informacje się pojawiały niezbędne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi media relations jakimi są między innymi wywiady, informacje prasowe, konferencje prasowe.

• Tworzenie tożsamości organizacji – 

                  • to działanie ma na celu utworzenie jednego, stałego wizerunku firmy, który będzie odbierany przez klientów oraz środowisko. Na ten element składają się takie czynniki jak utworzenie dobrego logo, zaprojektowanie ciekawej ulotki czy nawet wybór czcionki którą firma się będzie posługiwać.

• Lobbing – 

                  • Jest to zdobywanie przychylności władz, mediów oraz opinii publicznej poprzez głoszenie idei ważnych dla danej firmy i zyskiwanie sojuszników. Może mieć zasięg ogólnokrajowy lub lokalny.
                    • Public relations obejmuje dążenie do realizacji założeń firmy, utworzenie jego tożsamości, skupia się na osiągnięciu satysfakcji zarówno przez zarząd jak i przez pracowników. Podstawą PR jest jedno słowo: komunikacja – na to składa się nie tylko to co się wypowiada i jak, równie ważne jest słuchanie osób z którymi się rozmawia. Oczywiście trzeba też wspomnieć o tzw. body language. Oprócz komunikatów werbalnych istotne jest to w jaki sposób przekazujemy informacje, sposób w jaki układamy ręce, czy jak stoimy mówi wiele o naszych intencjach, zamiarach oraz nastroju.
                      • Dlatego też, jeżeli firmie potrzebne jest odświeżenie swojego wizerunku, nawiązanie nowych kontaktów, pomoc w podniesieniu się po upadku, lub utrzymywanie dobrych stosunków z klientami, mediami i otoczeniem zarząd powinien przemyśleć skorzystanie z agencji zajmującej się public relations. Dzięki nim można wiele zyskać i utrzymywać swoją firmę ponad konkurencją, co jest niezwykle ważne w świecie biznesu.

 

 

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony?

150 150 Wojciech Hadała

Pozycjoner którego wybrać?

1. Jeżeli dostajesz ofertę/odpowiedź od firmy z ceną natychmiast lub w krótkim okresie czasu zacznij się zastanawiać bo prawdopodobnie nie przeanalizowali dokładnie konkurencji.
2. Jeżeli otrzymałeś ofertę „succes fee” na trudne/konkurencyjne frazy (konkurencyjność sam możesz sprawdzić w przybliżeniu patrząc na ilość linków sponsorowanych, cenę za klikniecie, ilość dziennych/miesięcznych zapytań, liczbę zwracanych witryn przez wyszukiwarkę) traktuj to z ostrożnością i pamiętaj – że aby wypozycjonować trudną/konkurencyjną frazę trzeba zrobić bardzo dużo stron/serwisów zapleczowych, a to kosztuje…
3. Jeżeli ktoś daje Ci jakiekolwiek gwarancje miejsca włączaj sobie czerwone światełko
4. Jeżeli nie dostajesz info o niebezpieczeństwach związanych z pozycjonowaniem j/w. Zapytaj …
5. Jeżeli nie dostajesz sugestii co do optymalizacji witryny i możliwych frazach dodatkowych też ostrożnie.
6. Jeżeli nie masz statystyk i firma nie sugeruje, że należy takowe podpiąć j/w.
7. Jeżeli obiecują Ci szybkie efekty, trzymaj się od obiecujących z daleka
8. Jeżeli dostajesz umowę z brakiem możliwości wypowiedzenia bez podania przyczyny, lub masz płacić z góry… itd./itp.

Pamiętaj, że w przypadku oferty succes fee i trudnych fraz firma SEO „kredytuje” zleceniodawcę bo musi: stworzyć wiele serwisów/zaplecza (linkować je) oraz utrzymywać takowe zaplecze, pisać wiele artykułów pozycjonujących oraz dodawać strony (Twoją i zaplecze) do płatnych katalogów tak więc czasami koszty mogą sięgać kilku tyś. miesięcznie.
Dla zobrazowania problemu napisze, że jedna firma oferowała ponad 2 tysiące domen do zagospodarowania aby wbić się w top na pewne frazy, a dla innej firmy zakupiliśmy 150 domen i serwer dedykowany (firma zakupiła dodatkowo 300 domen i dwa dedyki) i sam proces wyciągnięcia jej z filtra trwał ponad 6 miesięcy 😉

Zakres oraz cele usług Pozycjonera

Celem moich usług jest WZROST PRZYCHODÓW ze stron internetowych moich Klientów. Osiągam to przez zwiększenie ilości dobrych użytkowników na stronie, wykorzystując pozycjonowanie, optymalizację i marketing internetowy. Stosuję jedynie bezpieczne metody, co jest bardzo istotne 90 % usługodawców – mimo zapewnień – nie realizuje wytycznych Google pracując dla Państwa!

Wiele firm i osób nie zdaje sobie sprawy, że nie wystarczy posiadać własnej strony, aby zawojować internet. Tak naprawdę liczy się pozycja w wyszukiwarkach na odpowiednie słowa kluczowe.

Proszę wyobrazić sobie, że Państwa strona jest na pierwszym miejscu w Google, Onet, WP, Interii i innych wyszukiwarkach. O ile procent zwiększyłby się ruch na Państwa stronie? Prawdopodobnie o kilkaset, a może nawet kilka tysięcy procent!

A dzięki dobrze dobranym frazom – są to osobyzainteresowane Państwa produktami i usługami.

Dzięki pozycjonowaniu Państwa firma może znajdować się w wyszukiwarkach wyżej niż strony firmowe największych przedsiębiorstw w kraju z danej branży.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszty pozycjonowania uzależnione są przede wszystkim od popularności słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę. Im większa jest popularność słowa kluczowego, tym więcej firm pozycjonuje swoje strony na to słowo, a co za tym idzie, ciężej uzyskać wysoką pozycję i koszty pozycjonowania są wyższe. Tak więc kilkukrotnie wyższe będą koszty pozycjonowania dla słowa kluczowego „samochody”, od pozycjonowania na słowo kluczowe „audi A8”. Każdorazowo należy przeprowadzić analizę Państwa witryny i ustalonych fraz.

Jestem wiarygodnym partnerem

Współpracowałem z czołowymi graczami rynku m.in. z wieloma znanymi portalami i markami z wielu branż – prowadzącymi różnorodne firmy produkcyjne i usługowe.

Audyt widoczności konkurencji w wyszukiwarce Google.pl

150 150 Wojciech Hadała

Dlaczego tutaj trafiłeś/łaś? Powodów może być kilka:

  • Szukasz pomocy lub porady jak skutecznie budować swój wizerunek w wyszukiwarce. Nie chcesz działać po omacku i bez pomysłu
  • Wpisujesz nazwę swojej firmy a w wynikach nie ma żadnego odnośnika do Twojej strony lub, co gorsza, jest odnośnik do strony konkurencji
  • Wpisujesz swoje nazwisko a w wynikach znajdujesz link do strony sąsiada
  • Chcesz wiedzieć jak Twoja firma wygląda w wyszukiwarce
  • Chcesz zbadać zachowania Twojej grupy docelowej
  • Chcesz sprawdzić czy Facebook faktycznie jest takim świetnym narzędziem oraz ile firm z Twojej branży już tam jest i co robi. Nie chcesz przecież być wtórny?
  • Chcesz budować wizerunek eksperta dla siebie lub swojej firmy i nie wiesz jak się do tego zabrać
  • Chcesz zbadać co konkurencja robi, a czego nie robi w zakresie działań pr. Nie chcesz popełnić jej błędów i, co najważniejsze, chcesz wykorzystać to, czego ona nie wykorzystała

Cieszę się niezmiernie że jesteś tutaj, bo chcesz zaplanować działania PR w oparciu o solidną analizę, a nie o utarte rozwiązania dedykowane wszystkim.

UWAGA : chętnie nawiążemy doradzę osobie zajmującej się działaniami Public Relation w Twojej firmie. Opracowując dla Ciebie profesjonalny raporty z widoczności w sieci domeny lub brandu, które są doskonałym materiałem niezbędnym w planowaniu strategii dla działań długofalowych związanych z promocją w sieci – czyli tzw. pozycjonowaniem stron internetowych.

Czym jest zatem widoczność w sieci i jakie korzyści mogą z niej wypłynąć?

Audyty widoczności firmy w Google

Nie wystarczy być w Internecie. Trzeba w nim być w przemyślany, a nie w przypadkowy sposób. Zobacz jak Twoją firmę widzą inni.

Wpisz w wyszukiwarkę: nazwa firmy + opinie

Google 

I co? Podobają Ci się wyniki?
Jak sądzisz, co pomyśli sobie o Twojej firmie potencjalny klient, partner biznesowy, pracownik? Czy będzie zadowolony lub nawet dumny ze współpracy z Tobą?

Zleć nam audyt wyników wyszukiwania Google dla fraz związanych z nazwą Twojej firmy. Zawsze możesz być bardziej zadowolony.

Co sprawdzimy?

Czy twoja strona wyświetla się na frazy związane z nazwą firmy na pierwszych pozycjach, czy też zajmuje odległe pozycje dając miejsce konkurencji

Czy w wynikach znajdują się publikacje na temat Twojej firmy, czy też nie ma nic ciekawego na Twój temat

Czy o Twojej firmie się pisze na forach lub grupach skupiających Twoich potencjalnych klientów, pracowników, partnerów biznesowych. I, przede wszystkim JAK SIĘ PISZE – dobrze czy źle. Przecież chciałbyś to wiedzieć

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport widoczności twojej firmy w 50 pierwszych wynikach Google.

Raport zawierać będzie analizę zebranych danych wraz z podsumowaniem i poradą specjalisty w kwestii dalszych działań. Będziesz wiedział jak zacząć lub jak kontynuować budowanie wizerunku swojej firmy w wyszukiwarce i poza nią. Pamiętaj: działaj w przemyślany sposób. To, co dobre dla innych nie musi się sprawdzić u Ciebie.

Pamiętaj – W Polsce 96% użytkowników Internetu korzysta z Google. Codziennie sprawdzają, pytają i szukają opinii.

Audyt marki w social mediach

Audyt widoczności marki lub produktu w Google.pl

Chcesz wiedzieć jak produkty Twojej firmy są postrzegane przez internautów? Internauci bardzo lubią się dzielić opiniami na temat marek i ich produktów.

Wpisz w wyszukiwarkę: nazwa produktu, który produkujesz, dystrybuujesz, sprzedajesz + opinie

Google
nazwa produktu opinie

Google

Zleć audyt wyników wyszukiwania Google dla fraz związanych z produktem Twojej firmy. Zawsze możesz być bardziej zadowolony.

Co sprawdzimy?

Czy twoja strona produktowa lub podstrona wyświetla się na frazy związane z nazwą firmy na pierwszych pozycjach, czy też zajmuje odległe pozycje dając miejsce konkurencji

Czy w wynikach znajdują się publikacje na temat produktu/marki

Czy o marce/produkcie pisze się na forach lub grupach skupiających Twoich potencjalnych klientów, pracowników, partnerów biznesowych. I, przede wszystkim JAK SIĘ PISZE – dobrze czy źle.
Przecież chciałbyś to wiedzieć.

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport widoczności twojej firmy w 50 pierwszych wynikach Google. Raport zawierać będzie analizę zebranych danych wraz z podsumowaniem i poradą specjalisty w kwestii dalszych działań. Będziesz wiedział jak zacząć lub jak kontynuować budowanie wizerunku swojej firmy w wyszukiwarce i poza nią. Pamiętaj: działaj w przemyślany sposób. To co dobre dla innych nie musi się sprawdzić u Ciebie.

Pamiętaj – W Polsce 96% użytkowników Internetu korzysta z Google. Codziennie sprawdzają, pytają i szukają opinii.

Daj się zobaczyć. Nie ignoruj znaczenia wyszukiwarki. Wyślij zapytanie i zleć nam audyt widoczności produktu/marki w wyszukiwarce.

Budowanie wizerunku eksperta

Jeżeli na wizerunku eksperta budujesz popularność swoją i swojego biznesu pamiętaj, by faktycznie być ekspertem. Pamiętaj, aby wychodzić naprzeciw potrzebom swojego targetu. Nie wiesz jakie to potrzeby? Wyślij zapytanie i zleć nam audyt aktywności swojej grupy docelowej na forach i grupach. Dostaniesz najczęściej zadawane pytania, najczęściej poruszaną tematykę oraz informację czy Twoja konkurencja już tam jest.

Zlecenia audytu to pierwszy krok na drodze do świadomego budowania wizerunku eksperta.

Audyty Employer Branding w Internecie

Audyty Employer Branding w Internecie

Czy wiesz, że 80% kandydatów do pracy, szuka informacji o pracodawcy na jego stronie WWW? Czy masz jasność, że pracownicy często wymieniają się spostrzeżeniami na temat firmy i warunków pracy w Internecie? Czy wiesz że spora grupa kandydatów do pracy rezygnuje z wysłania aplikacji do firmy, która ma złą opinię w Internecie a w firmach, które mają negatywną opinię wśród pracowników jest wyższa rotacja?

Chcesz prowadzić skuteczne działania Employer Brandingowe?

Sprawdź jak Twoja firma prezentuje się w Internecie jako pracodawca

Google – nazwa firmy praca opinie

Google

Zleć audyt Employer Branding Twojej firmy

Co sprawdzimy?

Czy Twoja zakładka kariery odpowiada najnowszym trendom Employer Brandingu

Jak wygląda opinia na temat pracy w twojej firmie w Internecie? Czy przeważają dobre, czy złe opinie i czego dotyczą, jakie słabe i mocne strony pracy w Twojej firmie dostrzegają pracownicy Sprawdzimy czy publikowane przez Twoich pracowników opinie nie rujnują Twojego wizerunku na rynku pracy? Czy prowadzone przez Ciebie działania EB i CSR rzeczywiście przekładają się na lepszy wizerunek Twojej firmy jako pracodawcy?

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport opisujący Twój wizerunek jako pracodawcy we wszystkich narzędziach Internetu (strona www, zakładka kariera, social media, WOMM, Media Relations)

Audyt SEO

Poprawnie zbudowana strona internetowa to jeden z ważniejszych elementów budowania biznesu w Internecie. Powinna być przyjazna zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarce.

Wyślij zapytanie i zleć Audyt SEO swojej strony internetowej.

Oprócz audytu strony dostaniesz od nas propozycję najbardziej optymalnych fraz kluczowych do pozycjonowania, czy też do wykorzystania w kampanii linków sponsorowanych. Dopytamy Cię oczywiście kilka rzeczy, aby lista fraz była jak najbardziej trafna.

Jeżeli chcesz możemy przyjechać do Ciebie i porozmawiać o sposobach promowania serwisu w wyszukiwarce. Rozmowa jest zawsze lepsza.

Miejsca Google – tworzenie map Google dla firm

Promocja serwisu w mediach społecznościowych – FACEBOOK

Świat oszalał na punkcie Facebooka. Zastanów się ile dostałeś ostatnio ofert założenia konta w tym serwisie, poprowadzenia funpage’a, wykupienia reklamy.

Facebook – 500 milionów userów

Kuszące, prawda? Ale czy opłacalne? Czy faktycznie twoja firma znajdzie klientów na Facebooku? Czy producent dywanów, kiełbasy lub śrubek ma szansę znaleźć odbiorów i faktycznych fanów na FB? Czy tak można wesprzeć budowanie Twojego wizerunku? Czy jako jedyny reprezentujesz swoją branżę, czy też Twój funpage będzie konkurował z dziesiątkami innych, prowadzonych według szablonu stron fanowskich?

Czy opłaca się dzisiaj stawiać strony typu Precel Page ?

150 150 Wojciech Hadała

Wiele osób ma co do tego wiele wątpliwości. Dlatego dzisiaj postanowiłem napisać kilka słów na ten temat. Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czym jest strona typu Precel Page. Jest to strona która pozwala użytkownikom dodawać swoje własne publikacje wraz z możliwością wstawienia linku do swojej strony. Obecnie na rynku jest masa automatycznych dodawarek które cały czas spamują strony typu precel page i jest to problemem bo moderacja takich publikacji staje się bardzo uciążliwa. Obecnie rozróżniamy sześć rodzai precli:

  • Precle Auto Approve i bez zabezpieczeń przy rejestracji – Strony te stają się śmietnikami dlatego iż publikacje w nich są automatycznie publikowane przez co setki tysiące dodawanych publikacji są po prostu bardzo kiepskiej jakości. Takich precli nie warto stawiać.
  • PrecleAuto Approve z włączonymi zabezpieczeniami podczas rejestracji typu tokken / captcha – Takie precle dzięki dodatkowemu zabezpieczeniu podczas rejestracji są dużo lepsze od poprzedniego typu. Obecnie wiele automatów/dodawarek umie już rejestrować się w konkretnych preclach jednak w takich preclach już im się nie udaje. Tutaj zamiast automatów działają ludzie i tworzą najczęściej ręcznie konta aby dodawać swoje artykuły za pomocą automatu po ręcznej rejestracji. Publikacje te będą dużo lepszej jakości niż w poprzednim typie i myślę iż warto mieć takie precle ale tylko po to aby dodawać tam swoje publikacje / spamy nie do końca unikalne a poprzez różnorodność dodawanych artykułów nasz precel jest lepszej jakości. Warto stawiać takie precle jednak tylko do konkretnych celów. Chodzi mi o cele pozycjonerskie. Koszty postawienia takiego precla nam się nie zwrócą ale ze względu na linki w naszych własnych publikacjach bardzo często się opłaca.
  • Precle moderowane z unikalną treścią – Precle jeszcze wyższej jakości najczęściej dodaje się tam publikacje 2000 do 3000 znaków jednak są to precle z unikalną treścią tylko dla botów i nie ma tam treści merytorycznej skierowanej pod użytkownika. Najczęściej wszystkie publikacje tam dodane to czyste lanie wody na dany temat , brak faktów i konkretów. Takie precle mają moc i warto je stawiać ale jak dla mnie za dużo zabawy z moderacją.
  • Precle moderowane z unikalną merytoryczną treścią – Takie precle najczęściej wymagają publikacji od 3000 do 5000 znaków merytorycznej treści co oznacza iż nie dodamy tam unikalnego artykułu tak zwanego „lania wody” bez faktów a dodamy tam publikacje wartościową dla użytkownika. Warto zauważyć iż publikacje do takich precli są dodawane najczęściej ręcznie. Takie precle warto stawiać.
  • Precle moderowane z unikalną merytoryczną treścią gdzie opublikowane wpisy są dopalane przez właściciela – Stanowczo najlepszy rodzaj strony typu Precel Page. Publikacje tam są wartościowe , merytoryczne a dodatkowo jeszcze dzięki odpowiedniemu podlinkowywaniu dostają mocy co przekłada się na nasze linki w tekście. Takie precle stanowczo warto stawiać. Koszta postawienia takiej strony stosunkowo szybko się zwracają.
  • Precle moderowane niepubliczne – precle które warto stawiać ale tylko w ilości masowej. Dzięki temu zarobimy na płatnych wpisach.

Na czym zarobimy stawiając stronę typu Precel Page ?

  • reklamy
  • -programy partnerskie
  • płatne wpisy

Generator do tworzenia gradientów w CSS

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem narzędzie online dla koderów css. Jest nim colorzilla.com i dzięki niemu będziemy mogli

w łąty i szybki sposób stworzyć gradient w css.  Narzędzie umożliwia nam dobór odpowiednich kolorów i parametrów a po wygenerowaniu odpowiedniego kodu

css będziemy mogli go pobrać i wkleić do naszego arkusza

stylów css.

Link: http://www.colorzilla.com

Generator do tworzenia gradientów w CSS - ggg7 e1521036958441

Tagxedo – narzędzie do tworzenia kreatywnej grafiki

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem o bardzo przydatnym i użytecznym narzędziu online jakim jest www.tagxedo.com . Narzędzie to pozwala w kilka chwil stworzyć ciekawą grafiką składającą się ze viagra online canadian pharmacy słów kluczowych jakie podamy. Cała aplikacja jest wykonana w tachnice flash a prostota obsługi sprawi iż obsługa nie sprawi nam większego problemu.

http://www.tagxedo.com

Tagxedo – narzędzie do tworzenia kreatywnej grafiki - ggg5 1 e1521036781878

ColorHexa – Ciekawe narzędzie do doboru koloru strony

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem o narzędziu ColorHexa. Jest to bardzo

ciekawe narzędzie online do odpowiedniego cheap viagra online doboru kolorów strony. Narzędzie napewno bardzo się przyda grafikom tworzącym layouty stron www a dodatkowo wiele funkcjonalności sprawia

iż narzędzie to jest mocnym konkurentem innych narzędzi tego typu.

Adres narzędzia: http://www.colorhexa.com/

Mapa Polski i innych krajów stworzona w jQuery

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem bardzo fajny i przyjemny skrypt którym jest mapa Polski. Skrypt został stworzony w jQuery i dzięki temu wygląda bardzo ładnie i przejrzyście a dodatkowo klikalne województwa nadają mu nietuzinkowego charakteru.

Dodatkowo mamy możliwość pobrania także map innych krajów stworzonych w tej samej technice.

Naprawdę bardzo fajny gadżet na stronę.

Polecam.

http://winstonwolf.pl/clickable-maps/polska.html

 

Sprawdź jak Twoją stronę widzą użytkownicy

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem o

ciekawej aplikacji stworzonej przez pracowników Google. Aplikacja ukazuje jaki procent użytkowników widzi jaką część Twojej strony www.  Dzięki temu narzędziu wiemy gdzie najczęściej patrzą użytkownicy wchodzący na naszą stronę i możemy w tamtych

miejscach wstawić kluczowe elementy. (Np reklamy :) co przekłada się na zysk)

Link do narzędzia: http://browsersize.googlelabs.com