Wordpress Bielsko-Biała

Wojciech Hadała - Webmaster - wordpress developer - webpack, gulp, react love with laravel

Xrummer – Jak utworzyć planlistę / harmonogram postowania

150 150 Wojciech Hadała
 

Wiele osób które używają Xrummera ma problem z tym aby odpowiednio skonfigurować harmonogram/planlistę postowania a co za tym idzie zaplanować działania xrummera np. na najbliższy tydzień/miesiąc. Postanowiłem więc wyjaśnić jak to wszystko działa.

Przykładowo chcemy utworzyć chcemy utworzyć harmonogram w którym gdy zakończy się postowanie xrummer automatycznie zmieni bazę linków i rozpocznie postowanie od nowa. Gdy skończy następną bazę znów zmieni na inną bazę i będzie tak postował w kółko.

Aby utworzyć harmonogram przechodzimy do zakładki planlista:

- 5cy64u

Tutaj dodajemy kolejne zadania.

 1) Zmiana bazy linków

Musimy ustawić następujące zadanie:

Postowanie zakończone => Zmień ID bazy linków na” wpisujemy nazwę naszej bazy linków np LinksList id1.txt

Zadanie to po zakończeniu danego projektu zmieni nam bazę linków na wskazaną jednak pamiętajmy o tym iż jest to sama zmiana i postowanie nie rozpocznie się samo od nowa automatycznie.

2) Przeniesienie suwaka na początek listy

Kolejnym etapem jest zadanie polegające na tym iż po zakończeniu postowania musimy przenieść suwak na początek tak aby kolejny projekt mógł postować od początku wcześniej wskazanej listy. Aby to zrobić musimy dodać zadanie:

Poprzednie zadanie ukończone => „Zmień aktualną pozycje w bazie linków” na 1 ( tutaj możemy wpisać dowolny numer najlepiej 0 lub 1.

3) Automatyczne uruchomienie postowania

Aby uruchomić postowanie na nowej liście należy dodać zadanie:

„Poprzednie zadanie ukończone” => „Wznów postowanie z ostatniej pozycji”

Dzięki temu zabiegowi postowanie odpali się samo / automatycznie.

U mnie wygląda to następująco:

- 2y0ss7

Aby ustalić więcej zadanie na np zmianę 10 list trzeba 10 razy powtórzyć punkty 1 do 3. Przy większej ilości może być to dość czasochłonne zadanie dlatego też w katalogu xrummera znajduje się folder o nazwie „Schedules” gdzie mamy zapisane pliki xml które możemy sobie dowolnie edytować i planować harmonogram na większą skalę. Jednak o tym opowiem kiedy indziej.

UWAGA.

Czasami nasz xrummer przy kilkudniowym postowaniu może się wyłączyć dlatego warto też uruchomić plik secure.exe który ponownie uruchomi naszego xrummera gdy on się wyłaczy. Wygląda on tak:

- 2qrs5b

Czy warto wziąć praktykanta ? Czyli o praktykach w firmie IT

150 150 Wojciech Hadała

Czy warto wziąć praktykanta ? Czyli o praktykach w firmie IT

W agencji interaktywnej w której pracuje w ostatnich tygodniach prowadzimy rekrutacje dotyczącą odbycia praktyk w naszej firmie. Z racji tego iż ja jestem osobą odpowiedzialną za agencję interaktywną to do moich zadań należy prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych i dobór odpowiednich osób. Zazwyczaj poszukujemy osób które mają już jakąś podstawową wiedzę gdyż nie prowadzimy kursów a staramy się znaleźć osoby które mają już jakąś wiedzę, chciały by ją powiększyć, zyskać doświadczenie i czegoś nowego i interesującego się dowiedzieć. Jednak bardzo często okazuje się iż zgłaszają się osoby które nie mają zielonego pojęcia  o danym  temacie. Praktyki nie służą temu aby się uczyć od podstaw bo od tego są studia lub różne kursy ale od tego żeby zdobywać doświadczenie praktyczne. Teoria to jedno a teoria połączona z praktyką to coś innego. Zgłasza się wiele osób które w swoich życiorysach ubarwiają swoją wiedzę i umiejętności. Rzeczywistość jednak jest całkowicie odmienna. Jedną z takich grup osób są studenci informatyki. I tutaj coraz częściej osoby po studiach / w trakcie studiów piszą w swoim życiorysach że znają np html, css, php czy też umieją tworzyć grafikę w programach firmy Adobe.  Nie wiem co się dzieje ale w rzeczywistości takie osoby mają bardzo małą wiedze z tego tematu. Nie wiem czego ich uczą na studiach ale mam wrażenie że polski poziom edukacji w tych tematach jest na bardzo niskim poziomie. Ja osobiście nie studiowałem informatyki , studiowałem całkowicie inny kierunek nie związany z informatyką jednak informatyką zainteresowałem w 2006 / 2007 roku kiedy to zacząłem sam zdobywać wiedzę na konkretne tematy – Tak jestem samoukiem.. Ale wprost.. Podam kilka przykładów osób które rekrutuje.

- student1

Przed wzięciem praktykanta dobrze się zastanów czy on oraz jego umiejętności i wiedza dadzą Ci więcej zysku czy też więcej strat.

1)HTMLowcy, Koderzy CSS, Programiści,

Osoby po informatyce piszą że znają takie języki jak html, css czy też php. Po wstępnej rozmowie okazuje się że takie osoby znają podstawy html , minimum „dziabneły” CSS-a jednak wiedza takiej osoby o php jest prawie na poziomie zerowym i czasami mi się nawet wydaje jakbym takiej osoby zlecił napisać w języku php „hello world” to taka osoba by takiemu zadaniu nie podołała.

2) Graficy.

Coraz częściej natrafiam na osoby z bardzo dobrą znajomością oprogramowania typu photoshop. Jak się w rzeczywistości okazuje taka zna tego typu oprogramowanie graficzne jednak jej wiedza jest na bardzo niskim poziomie. Brak znajomości działania konkretnych narzędzi czy też podstawowych efektów to tylko wierzchołek góry lodowej. Rozumiem że ktoś zna podstawy ale pisząc w swoim życiorysie „Znajomość Aoby Photoshop – poziom zaawansowany” to już lekka przesada. Co innego już zmysł estetyczny gdzie wiele osób go praktycznie chyba nie posiada.

3) Inne osoby

Zgłaszają się także osoby które praktycznie nie posiadają wiedzy z danego tematu. Np.Ostatnio zgłosił się kucharz który co prawda znał minimum html i stwierdził że za to że on się będzie u Nas uczył my mamy mu jeszcze płacić.  Powiedzmy wprost. Jeżeli praktykant przychodzi na płatną praktykę to realizuje projekty o których ma pojęcie / które sam umie zrealizować w razie problemów pyta innych bardziej doświadczonych ale nie ma to wyglądać w taki sposób iż przychodzi osoba na płatną praktykę której trzeba podyktować 2/3 danego kodu  aby taka osoba się czegoś nauczyła i jeszcze dostała z tego pieniążki.  To raczej taka osoba powinna płacić za naukę.

Trzeba powiedzieć o tym iż dla danej firmy która weźmie tego typu praktykanta jest to obciążenie finansowe gdyż takiej osobie trzeba płacić a dodatkowo jeszcze z pracy takiej osoby nie ma się zysku. Osoba tego typu musi być wspomagana przez inną bardziej doświadczoną osobę która poświęca swój czas pracy (za który jej się płaci) na pomoc praktykantowi ( co też sprawia iż dany pracownik odrywa się od swoich zadań i traci czas co przekłada się na koszty).

Czyli reasumując można stwierdzić że dobór nie odpowiednich osób na odbywanie praktyk może przynosić więcej strat niż zysków. Oczywiście mowa tutaj o tych osobach które mają małą wiedzę lub są niekompetentne. Nie mowie tutaj o praktykantach których głównym zadaniem w firmie jest zaparzenie dobrej kawy czy też udanie się do sklepu po kanapki dla pracowników.

Pamiętajmy  więc iż dobierając osoby na praktyki do swojej firmy należy odpowiednio zweryfikować ich umiejętności. Nawet w przypadku praktyk bezpłatnych niewykwalifikowany praktykant może przynosić więcej strat / kosztów niż zysku.

Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko-Biała

150 150 Wojciech Hadała

Pozycjonowanie to długofalowy mechanizm, jaki owocuje zwiększeniem rankingu strony internetowej w rezultatach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na wielokrotne podwyższenie liczby odwiedzin (a więc i przypuszczalnych klientów) witryny. Pozycjonowanie to możliwy zarobek rzędu dziesiątek tysięcy złotych, jednak błędnie wykonane oznacza utratę czasu oraz kapitałów. Za sekundę dowiesz się, w czym jest sekret.

Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce a jej popularność

Dzisiaj niemal na każdej witrynie blisko 85% ruchu płynie z wyników wyszukiwania pewnych słów (fraz), nazywanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. Żadna promocja (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie powoduje takich skutków, jak znakomita ranga w wynikach wyszukiwania. Jest to także najtańsza, spośród wyszczególnionych, metoda promocji. Należy przy tym pamiętać, że Internauci wpisują różnorodne sformułowania do wyszukiwarki, natomiast pozycjonowanie odbywa się dla każdej frazy odrębnie. Znaczy to, iż jeśli nawet wypozycjonujemy stronę tak, by była na pierwszej pozycji po wyszukaniu frazy „zdrowa żywność”, nie będzie ona potrzebowała być wysoko dla „zdrowego jedzenia”.
Strona WWW może być skutecznie wypozycjonowana dla paru takich fraz, więc należy wyszukać jak najbardziej przydatne (oraz popularne) dla naszej witryny. Możliwości w tym względzie winien dać sama firma pozycjonująca – dysponuje ona narzędziami, które przedstawiają przybliżoną miesięczną liczbę wyszukań rozmaitych fraz, dostarczaną bezpośrednio przez firmę Google.

Zdecydować powinniśmy się niewątpliwie na te najpopularniejsze, aczkolwiek należy mieć na uwadze, iż pewne wyrażenia kluczowe są już pozycjonowane przez innych i zajęcie pożądanej pozycji będzie na tyle pracochłonne, iż nierentowne. Pokazowo, zamiast pozycjonować stronę dla „nieruchomości”, właściwie zrobić to dla „nieruchomości Bielsko” bądź „tanie nieruchomości Bielsko”. Zwykle bowiem przydatniejsza jest pierwsza pozycja w mniej powszechnych frazach, niż czwarta w najczęściej wybieranych.

Pozycja w wynikach wyszukiwania a odwiedzalność strony

Powyżej oglądasz mapę kliknięć w wynikach szukania Google, która wygląda tak samo nieomal dla któregokolwiek zapytania. Obszary czerwone są klikane najczęściej. Zdecydowanie najwięcej wejść notuje strona będąca na czołowej pozycji rezultatów, a kolejne są oglądane znacznie rzadziej. Pokazowo, jeśli na pierwszą pozycję wejdzie 10.000 osób miesięcznie, to na drugą już wyłącznie 2.000, na trzecią 1.500 itd… Kolejne systematycznie klikane obszary to miejsce, w które umieszcza się zapytanie i reklamy płatne po prawej części rezultatów.

Powyższy obrazek wskazuje procentowy podział kliknięć (i czasu przebywania na stronie docelowej) dla kolejnych pozycji rezultatów wyszukiwania. Jak widzimy, wyjątkowo ważne jest, na którym miejscu jest nasza strona. Zaledwie trzy czołowe pozycje są godne naszej uwagi oraz kapitałów włożonych w pozycjonowanie – odleglejsze to tylko ułamek możliwej do osiągnięcia liczby odwiedzin.

Wystrzegajmy się zatem ofert pozycjonowania zakładających osiągnięcie jednego spośród pierwszych dziesięciu miejsc (potocznie nazywanych top 10). Odpowiednio powinniśmy podpisywać umowę na osiągnięcie jednego z trzech głównych miejsc. Czemu nie na top 1, czyli tylko pierwszej pozycji? Gdyż sposób przygotowania rankingu jest znany tylko firmie Google, a nie firmom pozycjonującym, dlatego nie mogą one zapewnić precyzyjnego efektu. Dodatkowo na rynku funkcjonuje konkurencja, jaka także aspiruje do głównych miejsc. Firma pozycjonująca wyznacza zatem pewien przedział, jaki uważa, że osiągnie.

Top 10 nie jest zatem niczym wielkim z punktu widzenia progresu liczby odwiedzin, ani (zazwyczaj) z punktu widzenia przeszkody dla firmy pozycjonującej. Rzeczywista walka rozpoczyna się dopiero w pierwszej trójce, natomiast dla niezwykle znanych fraz – w czołowej piątce wyników.

Uwaga: powyższe reguły dotyczą sytuacji, w której witryna pozycjonowana jest jedynie na kilka fraz. Funkcjonuje też możliwość pozycjonowania na dziesiątki, a nawet setki fraz, jakie wspólnie zapewniają większy ruch, niż kilka bardzo modnych wyrażeń. Określone miejsce nie ma wówczas znaczenia – liczy się sumaryczna liczba wizyt na stronie.

Cena pozycjonowania – ile kosztuje SEO?

Pozycjonowanie Bielsko-Biała, czyli SEO (ang. Search Engine Optimisation) zwykle kosztuje 500 – 5000 złotych miesięcznie, lecz zdarzają się większe stawki i czasami są zasadne. Z pewnością powinniśmy poznać każdą propozycję. Na opłatę ma wpływ zwykle popularność wskazanych słów zasadniczych, albowiem określa ona konkurencję, jaką będzie musiała przezwyciężyć firma pozycjonująca. Istotne jest też tzw. zaplecze, czyli strony i narzędza, którymi administruje firma pozycjonująca (o nich poniżej) – profesjonaliści wyceniają się drożej. Nie warto natomiast zlecać pozycjonowania poniżej 500zł miesięcznie – takie stawki mają tylko amatorzy, którzy spowodują więcej problemów, aniżeli korzyści.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Ranking wyników wyszukiwania podparty jest w większości nie na samej zawartości strony, jednak na jej renomie. Dla Google kluczowe jest, ile osób promuje naszą stronę, czyli ile linków do naszej witryny znajduje się na innych stronach WWW. Szalenie ważne jest też, pod jakim napisem znajduje się odsyłacz do naszej witryny. Przykładowo, jeśli na innej witrynie pojawi się link o taki: webmaster, wtedy wyszukiwarka napotykając na niego uzna, iż ktoś poleca tę stronę a tym samym zwiększy jej ogólną wartość. Dużo więcej da natomiast link następujący: tworzenie i pozycjonowanie witryn Bielsko, jaki wprawdzie kieruje pod ten sam adres, jednakże jest inaczej opisany – wyrażeniami. Wyszukiwarka poprawia w tym przykładzie ranking strony docelowej dla wyrażeń, których użyliśmy do opisu odsyłacza.

W praktyce więc, jeśli zlecamy pozycjonowanie dla frazy „nieruchomości Bielsko”, to firma pozycjonująca umieści na różnorodnych witrynach odsyłacze do naszej strony, opisując je np. „nieruchomości Bielsko”, albo „nieruchomości w Bielsku”. Użyje ona przy tym nieco różniących się opisów, ponieważ zbyt często powtarzający się, jednakowy odnośnik, zostanie odkryty przez wyszukiwarkę jako oszukane zawyżanie wyników, a wówczas nie zostanie on zastosowany do podniesienia rankingu strony. Google szukając linków na innych witrynach liczy, iż pozostawiali je ludzie, rzeczywiście reklamując naszą stronę. Pozycjonowanie jest więc małym naciąganiem tych reguł, bowiem sami promujemy własne usługi, sprytnie to ukrywając.

Cenę, o którą zostanie podniesiony ranking naszej strony, zależy od rankingu witryny, która do nas odsyła. Można zatem iść na jakość (np. jeden odnośnik, ale na stronie głównej Onetu), bądź na ilość. Pozycjonerzy dysponują przeważnie sieciami dziesiątek, a czasem tysięcy własnych (mało znanych) stron, na których publikują link do naszej witryny. Czasami także użytkują cudze witryny, jak fora dyskusyjne. Z tego także względu pozycjonowanie jest tak długo – wyszukiwarka (określana robotem) potrzebuje odwiedzić te wszystkie strony, zobaczyć zmiany i prawidłowo podnieść nasz ranking.

Modern UI - mac showcase

Modern UI

1440 850 Wojciech Hadała

- widok produktowy showcase
- widok flat podglad widgetu temperatury
- widok flat
- widok app metro styl
- mac showcase

UI KIT w stylu - overlap ui kit 300

UI KIT w stylu

300 225 Wojciech Hadała
Makieta UI Kit dla projektowania na kolumnach systemu Bootstrap

Makieta UI Kit dla projektowania na kolumnach systemu Bootstrap

Opis i dane

Świetne minimalistyczne zestawienie w stylu material.io, przypomina motyw z Pagekit-a, polecam zainteresowanym ten nowoczesny zestaw widoków zachowane w minimalistycznej konwencji interfejsu, idealny do projektowania czystej i stylowej strony internetowej dla projektów własnych bądź klienta. Nakładka została zbudowana na 12 kolumnach systemu Bootstrap i jest dostępny w dwóch formatach PSD i AI.

Format: Warstwowe PSD + AI
Kształty: wektorowe
Darmowe Czcionki: Tak
Rozmiar: 19,6 MB

[button link=”http://hadalawojciech.pl/download/OVERLAP-UI-Kit.zip”]POBIERZ[/button]

Makieta elementów serwisu typu One Page - one page wireframes 300

Makieta elementów serwisu typu One Page

300 225 Wojciech Hadała

Mockup schemat strony typu One Page

Opis i dane

Polecam użycie takiego szkieletu by szybko i łatwo uzmysłowić np.: klientowi schemat, rozłożenia – prototypu wdrażanej stronie internetowej. Można łączyć elementy w różny sposób dla różnych projektów, takich jak portfolio, sekcje kontaktowe, nagłówki, elementy do akcji, wyróżnione obrazy czy stron docelowych oraz wiele innych. Have Fun!

Format: Warstwowe PSD
Kształty: wektorowe
Rozmiar: 2,2 MB

[button link=”http://hadalawojciech.pl/download//One-Page-Website-Wireframes.zip”]POBIERZ[/button]