Do góry

Sposób na klientów w trudnych czasach…

Elementy copywritingu jako ważne czynniki rankujace

Sposób na klientów w trudnych czasach

Jak zdobyć klientów w trudnych ekonomicznie czasach? Czy jest możliwe osiągnięcie dodatnich współczyników w czasach rececji? Oczywiście! Obecnie dotyka nas kryzys ekonomiczny, ludzie częściej zastanawiają się nad wartością kupowanego produktu, częściej zadają sobie pytanie, czy jest im to potrzebne… Ale czy zmiejszyło się poszukiwanie w internecie? Raczej nie.

Twój biznes odczuwa zapewne skutki obecnego kryzysu… Jak w takim razie przyciągnąć nowych klientów i przekonać ich do zakupów? Na szczęście, nawet teraz, istnieją metody pozwalające powiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów.

Sprawdzone rozwiązania marketingowe

Nie masz czasu, ani pieniędzy na eksperymentowanie, nie stać Cię na drogie rozwiązania. Płatne reklamy to gra w ruletkę, nie osiągniesz wystarczających zysków z inwestycji… Jednakże pewna grupa będzie zawsze wyszukiwała okazji do kupna… Gdzie? W wyszukiwarkach internetowych. Pewną drogą są wysokie pozycje w rankingach na szeroką grupę produktów z Twojego biznesu ecommerce. Jak osiągnąć sukces? Poprawna optymalizacja kodu, która pozwoli na zaindeksowanie nazw produktów, usług, ofert. Struktura strony, która pozwoli na wykorzystanie teorii długiego ogona, wdrożenie usability, dzięki potencjalny klient pozostanie na stronie dłużej, oraz… optymalizacja psychologiczna, która pozwoli skłonić internautę do zakupu!

Owszem, możesz zastosować płatne reklamy w wyszukiwarkach, ale stały się one bardzo drogie. Wielu wydaje krocie na Google AdWrods bez efektu w postaci sprzedaży, dlatego wysokie pozycje są ważne. Wielu obserwuje wzmożony ruch na stronach, ale nie obserwuje konwersji – nikt nie kupuje. Optymalizacja pod wyszukiwarki to tylko część zadania, pozostaje optymalizacja pod psychikę człowieka kupującego. Jeżeli masz go już na stronie, spraw aby nie miał wątpliwości, spraw aby kupił Twój towar.

Krokiem do tego może być pozycjonowanie stron, oraz optymalizacja marketinowa strony.

Pozycjonowanie stron

To temat pospolity i opisany już na wiele możliwości, jednak pamiętaj, aby nie dawać wiary w obietnice tak zwanych expertów od pozycjonowania. Cokolwiek wiesz o pozycjonowaniu, zweryfikuj swoją wiedzę w regulaminach głównych wyszukiwarek.

Marketing Internetowy

To element często zaniedbywany na stronie. Jeżeli internauta odwiedza Twój sklep internetowy, to tak, jakby wchodził do rzeczywistego budynku. Znajomość psychologii sprzedaży pozwala na podniesienie sprzedaży nawet o 90%. Prosty przykład:

Twarz jako personifikacja strony

Czy dajesz swojemu klientowi możliwość utożsamienia strony z osobą? Pamiętaj, że ludzie codziennie kupują od ludzi, odwiedzając sklep, nawet internetowy, spodziewają się zobaczyć jakąś osobę… Czy masz Twarz na swojej stronie??? Taki lement podnosi współczynnik kowersji o 15% – oznacza to, że Twoja sprzedaż wzrasta o 15%! Znałeś ten chwyt? Jest ich około 1000, nie sposób wymienić wszystkich. Bazują one na znajomości takich cech klientów, jak:

  1. kiedy klienci szukają danej grupy produktów;
  2. kim jest Twój klient, kto szuka takich produktów;
  3. jakie cechy charakteru mogą mieć klienci Twojego sklepu;
  4. jak wygląda przeciętny sklep offline z Twoim towarem?

Pewien właściciel sklepu z tapetami na ścianę podniósł swoją sprzedaż o 35% zmieniając obrazki tapet z płaskich 2D na obrócone lekko w lewą stronę, obrazki 3D! Czyż nie tak oglądasz tapety w sklepie?

Połączenie pozycjonowania wraz z optymalizacją pod klienta daje Ci narzędzie pokonania kryzysu!

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.