Do góry

Czym jest dywersyfikacja podczas tworzenia zaplecza SEO na przykładzie WordPressa

Wiele osób pozycjonując strony internetowe tworzy swoje zaplecze za pomocą którego linkuje swoje strony internetowe.  Coraz częściej zdarzają się sytuacje iż nasze całe zaplecze ‚szlag trafia’ i zostaje zbanowane przez Google lub też dostaje jakieś dziwne filtry itp. Dlaczego ? Jeżeli jedna czy dwie strony wylecą z indeksu nic się nie dzieje jednak dzieje się tak z całym lub większą częścią zaplecza to znaczy że mamy się czym martwić. Chodzi tutaj o dywersyfikacje. Ja osobiście w branży SEO działam od 2007, 2008 roku. Kiedyś tworzyło się tysiące stron pod tak zwane SWL-e ( systemy wymiany linków) gdzie w większości takie strony nazywamy spamami.  Wtedy tworząc swoje zaplecze nie obchodziła nas dywersyfikacja jednak obecnie wszystko się zmieniło. Z każdym dniem algorytmy google są coraz bardziej ulepszane a bez działań dywersyfikacyjnych coraz częściej wielu osobom się zdarza iż ich zaplecze „poleciało” /

zostało zbanowane. A więc czym tak naprawdę jest wyżej wspomniana dywersyfikacja ? Jest to nic innego jak różnicowanie zaplecza, tworzenie stron w taki sposób aby nikt nie mógł dojść że strona  A i strona B to strony jednego jednego właściciela oraz że są to strony pełniące funkcje zaplecza.

Wiele osób tworzy swoje zaplecze pozycjonerskie w oparciu o wiele systemów CMS. Ja jednak opisze najważniejsze punkty do których należy się stosować podczas tworzenia zaplecza w oparciu o system CMS WordPress.

1. Ukrywamy dane whois domeny

2. Każdy

serwis instalujemy na innym adresie IP a dodatkowo im więcej klas IP tym lepiej.

3. Domenę przekierowujemy nie na adres DNS ale na adres IP (pod rekord A) (Im więcej podobnych serwisów przekierowanych jeden adres DNS tym większe prawdopodobieństwo wykrycia zaplecza)

4. Dla każdego wordpressa stosujemy inne Title, Description , tagi itp.

5. Instalujemy dodatki poprawiającej linkowanie wewnętrzne (np Advanced Random Posts ; Related Posts itp)

6. W postach w których chcemy dodać obrazki nie hotlinkujemy obrazków na innych serwerach. Instalujemy wtyczki do cachowania obrazów.

7.  Jeżeli poobieramy obrazki z sieci i później wstawiamy je na naszego bloga to zmieniamy nazwy tych obrazów.

8. W każdym blogu zmieniamy nazwę autora w

pisu a najlepiej jest usunąć funkcję w szablonie odpowiadającą na wyświetlanie autora w każdym poście. (unikamy footprintów)

9.  Nie trzymamy listy stron naszego zaplecza w dokumentach google. (zdania są na ten temat podzielone ale według mojej opinii nie powinno się ryzykować wykrycia takich danych przez pracowników google)

10. Każdy blog powinien mieć inny szablon

11. Wiele darmowych szablonów ma taką samą strukturą i układ. Zmieniona jest jedynie grafika i lekko styl css. (pozostałe elementy takie jak szerokość menu ,siderbarów itp na wszystkich jest taka sama) Należy różnicować szablony.

12. Stosowane w naszym zapleczu szablony powinny powchodzić od wielu autorów. Nie możemy dopuścić do sytuacji że w naszym zapleczu na wszystkich blogach w stopce znajduje się napis np „WordPress Theme designed by FabThemes.com

13. Darmowe szablony bardzo często posiadają błędy lub tylne furtki (np w ukryty kod w stopce) za pomocą którego nieporządane osoby mogą wkraść się na nasz serwer.Warto przed instalacją thema sprawdzić co zawiera szablon ( szczególnie w stopce)

14. Szablony darmowe posiadają zazwyczaj linki w stopce. Wybieramy szablony które mają jak najmniej linków w stopce.

15. Wybieramy

szablony z poprawną walidacją i jak najlepsze jakościowo.

16. Wybieramy szablony nie tylko jednego autora ale szablony różnych autorów. W przypadku szablonów jednego autora można znaleźć wiele footprintow.

17. Własnoręcznie szukamy footprintów na naszych blogach.

18. Nie podpinamy domen pod DNSy serwera a przekierowywujemy je bezpośrednio na rekord A hostingu.

19. Nazwy widgetów w sidebarze różnicujemy tak aby nie powtarzały się na każdym blogu.

20. Dodajemy do bloga fikcyjne opisy i zdjęcia tak aby blog nie wyglądał na zaplecza a w ten sposób jak by prowadziła go rzeczywista osoba.

21. Zmieniamy nazwy obrazków zamieszczonych na blogu. Nie może dojść do sytuacja że nazwy zamieszczonych zdjęć się powtarzają na wielu stronach.

22.  Sprawdzamy czy w na naszej stronie są odpowiednie tagi takie jak H1 , h2, h3 itp.

23. Do dodawanych zdjęć dodajemy Alt-y

24. Nazwy widgetów w sidebarach różnicujemy tak aby się na naszych blogach ciągle nie pojawiał widget o takiej samej nazwie.

To chyba wszystko…Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę… Pozdrawiam

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.