Do góry

Konwersja

Konwersja

Konwersja jest to określone zachowanie użytkownika, jak dokonanie zakupu na stronie, zapisanie się na newsletter lub pozostawienie swoich danych kontaktowych. Możemy wyróżnić trzy cele konwersji:

  • Związany z docelowym adresem URL – czyli potwierdzenie wykonania akcji przez użytkownika. Na przykład po zapianiu się na newsletter pojawia się komunikat „Dziękujemy za rejestrację”, a w przypadku dokonaniu zakupu wyświetla się strona z potwierdzeniem.
  • Związany z ilością czasu spędzonego na witrynie – określa optymalny czas, jaki użytkownik powinien spędzić na stronie. Konwersja musi oscylować wokół ustalonej wielkości progowej czasu.
  • Związany z liczbą odsłon w czasie wizyty na stronie – określa optymalną ilość stron, które powinien przejrzeć użytkownik. Musi oscylować wokół ustalonej wielkości progowej odsłon.

Mikro- i makrokonwersje

Jest to pierwszy podział konwersji. Ponadto możemy wyróżnićMikrokonwersję i Makrokonwersję. Makrokonwersja oznacza konwersję mierzoną ogółem dla całej strony internetowej. Natomiast jeżeli zachowanie nie przełoży się od razu na cele sprzedażowe, a spełnione są inne cele istnienia strony, uznawane jest to za mikrokonwersję.

Wiąże się to z tym, że strona internetowa oddziałuje na otoczenie nie tylko w wirtualnym świecie, ale ma również wpływ na sferę realną. Dlatego oprócz sprzedaży  online strona powinna spełniać następujące cele:

  • zapoznanie z profilem działalności  – dzięki temu firma pozyskuje przyszłych pracowników, kontrahentów i partnerów
  • kontakt z firmą – możliwość kontaktu poprzez formularz kontaktowy czy e-mail podany na stronie budzi zaufanie. Klient zawsze może się zwrócić do firmy z pytaniem lub zażaleniem, a dzięki temu firma uzyskuje cenny feedback i dba o zadowolenie klientów
  • budowanie wizerunku marki – przez systematycznie prowadzonego bloga czy aktualne portfolio firma tworzy obraz specjalisty w swojej dziedzinie,
  • zapoznanie z ofertą online w celu zakupu offline – duży plus jeżeli obok sklepu internetowego prowadzony jest sklep fizyczny, natomiast wada jeżeli porównywanie cen skłania do zakupu u konkurencji.

Wyżej wymienione cele są równie ważne jak cele sprzedażowe. Tak naprawdę każda aktywność użytkowników na stronie jest ważna, a nie tylko makrokonwersja, która przekłada się na wzrost przychodów. Mikrokonwersja również przełoży się na wzrost przychodów, chociaż może nie od razu, ale w dłuższym okresie. Głównymi zaletami mikrokonwersji są:

  • odejście od koncentracji na samych liczbach,
  • skupianie na wszystkich celach działania strony, nie tylko tych sprzedażowych,
  • nakierowanie na długofalową strategię firmy,
  • pełna analityka strony (mierzenie wpływu wielu kanałów jednocześnie, nie tylko samego wpływu strony internetowej, ale także sfery realnej).
Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.
Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.