Do góry

Fake news – nowa zmora wyszukiwarki Google

jak wyglada fake news w Google

Prezentowanie coraz bardziej trafnych wyników użytkownikom to wół roboczy Google. W tym celu pod koniec kwietnia wyszukiwarka ogłosiła uruchomienie projektu „Project Owl”. Jego celem? Walcz z widocznością fałszywych wiadomości na stronach wyników wyszukiwania.

Aby ograniczyć narażenie internautów na dezinformację, Google postawił na trzy czynniki:

  • Ulepszenie algorytmu
  • Opinie użytkowników na temat sugestii wyszukiwania
  • Lepiej wyszkoleni oceniający jakość

Ewolucja algorytmu

Po pierwsze, inżynierowie amerykańskiego silnika wzbogacili algorytm, dzięki czemu daje on pierwszeństwo najbardziej jakościowym wynikom. Konkretnie, Google wyróżni strony z witryn o większym autorytecie, zaufaniu i ostatnio opublikowane. Nie ma wątpliwości, że złe wiadomości dotyczą także bardzo dużych platform, które nie cieszą się dużym zainteresowaniem, chociaż Gary Illes twierdził, że jest odwrotnie.

Ocena użytkownika

Następnie firma Montain View zamierza polegać na wsparciu swoich użytkowników. Te ostatnie są w rzeczywistości zapraszane do „zgłaszania nieodpowiednich prognoz” zaproponowanych przez silnik wyszukiwarki, po napisaniu pierwszych liter żądania. Słynne „Polecane fragmenty” również stały się w ostatnich miesiącach przedmiotem krytyki jakości dostarczanej przez wyszukiwarkę.

Użytkownicy Google mają możliwość komentowania prezentowanych im wyników, zawsze w celu stałego poprawienia ich trafności.

Bardziej wykwalifikowani oceniający jakość w obliczu dezinformacji w wynikach

Te wyniki ewoluują również dzięki opiniom „Quality Raters”, pracowników Google, którzy pracują nad identyfikacją treści niskiej jakości. Wytyczne, które stosują, ewoluowały, dzięki czemu są w stanie lepiej wykrywać strony, które nie powinny być prezentowane w pierwszych wynikach wyszukiwania. Należą do nich szokujące treści lub teorie spiskowe, które nie odpowiadają w odpowiedni sposób na pytania użytkowników.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.