Do góry

Google BERT: nowa aktualizacja od Google

Wszechświat SEO jest zawirowany. W Google coś ruszr pojawia sie coś nowego. Przy najmniejszej okazji menedżerowie najpotężniejszych wyszukiwarek na świecie zwracają uwagę opinii publicznej na zmiany algorytmów, które są w nim podejmowane. Tym razem robią to sugerując że to najpotrzebniejsza zmiana i jest dobra. Aktualizacja BERT to poważna zmiana core updatu według jej własnych zwierzeń, przynajmniej największa od pięciu lat. Ostateczny nazywaba Google BERT.

Google BERT

Ewolucja oparta na lepszym zrozumieniu zdań rozwiązujacych zapytania

Google zawsze idzie o krok dalej, jeśli chodzi o podkreślanie naturalności swojego działania i tego, co oferuje swoim użytkownikom. Aby zapewnić naturalne rezultaty, głębiej rozumie się naturalny język człowieka praktykowany w wyszukiwarkach. Wykorzystując uczenie maszynowe, jego algorytm generuje lepiej ustrukturyzowane sztuczne rozumienie zdań poprzez ustanowienie związków między słowami, które je tworzą. Analiza żądania wysłanego przez użytkownika jest teraz bardziej zaawansowana i opiera się na bardziej skomplikowanej logice, co pozwoli na dostarczenie szeregu coraz bardziej odpowiednich propozycji odpowiedzi. Sztuczna inteligencja przewodniczy sukcesowi działania Google BERT, BERT jest skrótem od Dwukierunkowe reprezentacje enkoderów z transponowanie ich. Mówiąc dokładniej, za pomocą TALN, czyli inżynierii językowej, język naturalny jest automatycznie przetwarzany w celu uzyskania głębokiego zrozumienia tego, co pisze użytkownik. Zwróćmy uwagę maniaków, powiedzmy, że BERT jest pierwszym obszarem zastosowania układów scalonych Google TPU, te układy Tensor Processing Unit zostały zaprojektowane do nauki języka maszynowego. Przypomina technikę głębokich dwukierunkowych reprezentacji przedtreningowych i uwzględnia niuanse kontekstu.

Sformuowania najczęściej spotykane w wyszukiwarkach wyrażane są głównie w słowach kluczowych, ale nie robi to problemu w trzymywaniu się formuł w języku naturalnym, to znaczy bardziej konwersacyjnym, głównie z powodu ciągłego pojawiania się na nowych zapytań w sieci od uzytkowników. Google chce teraz stać się bardziej ekspertem w interpretacji zapytań w języku naturalnym, dopracowując umiejętności swojego algorytmu.

Potrzebujesz przykładu?

Mówiąc konkretniej, Google podaje konkretny przykład, który brzmi: „Podróżujący z Brazylii do USA w 2019 r. Potrzebują wizy”, w którym stary algorytm po prostu myślałby o obywatelach amerykańskich podróżujących do Brazylii. Tym razem istnieje algorytm BERT, który przywiąże dużą wagę do słowa „do” w celu zidentyfikowania wielu interpretacji wynikających z jego połączenia z innymi słowami, a tym samym dostarczenia propozycji bardziej precyzyjnych odpowiedzi. W związku z tą ważną aktualizacją oczekuje się znacznej poprawy trafności wyników wyszukiwania. Słowa „za” i „do”, które mają duże znaczenie przy interpretacji słów w języku angielskim, należą do najważniejszych celów algorytmu. Czy jest tak też w naszym?

Czy wtedy będziemy mogli pomyśleć, że będzie teraz możliwe uzyskanie bardziej satysfakcjonujących odpowiedzi na pytanie takie jak „Czy są inne zwierzęta niż krety, które mogą pracować w uprawie ziemi?”. „ Gdyby przed Google BERT swoim silnikiem identyfikował jako kluczowe terminy kret i praca, a zatem odpowiadałby tylko na ich temat, nowy algorytm miałby brać pod uwagę wzmiankę „inne zwierzęta”, które kojarzyłoby się z „oraniem ziemi” I poszukaj stron, które mówią o zwierzętach innych niż kretkrety uczestniczą w pracach pod ziemią. Każde słowo jest rozpatrywane w pełnym kontekście i powiązane z innymi. Model BERT traktuje słowa w stosunku do wszystkich innych słów zamiast traktować je pojedynczo i w kolejności jak poprzednio.

Zmiana, która stopniowo zrewolucjonizuje świat SEO od świata anglojęzycznego

Według Google BERT jest „jednym z głównych postępów w historii wyszukiwania, zwłaszcza w ciągu ostatnich pięciu lat, jednym z największych skoków w historii wyszukiwarki”. To nowe rozwiązanie, które wkrótce zostanie wprowadzone najpierw w Stanach Zjednoczonych, a następnie w krajach anglojęzycznych, zanim zostanie rozpowszechnione w Internecie, zostało opracowane w ciągu ostatniej dekady. Przypomnijmy, że został już zaprezentowany przez Google w open source w 2018 r. Jako technika przetwarzania języka naturalnego (NLP), która pozwala każdemu stworzyć własny system odpowiadania na pytania.

Świat SEO szacuje, że rewolucja wpłynie na około 10% zapytań wysyłanych tylko przez internautów, a to najpierw zainteresuje 24 kraje, ale to z pewnością to dopiero początek. Wiceprezes sektora Badania Google potwierdzają zamiar firmy, by stopniowo rozszerzać interwencję nowego algorytmu na inne języki, a zatem na inne kraje. Przypomnij sobie, że sztuczna inteligencja lub sieci neuronowe obejmują możliwość automatycznego uczenia się języków, głębokie uczenie się tzw.: deep learning, poprzez wdrożenie sztucznej sieci neuronowej, ale ponieważ nauka języków wymaga czasu i jest bardzo złożona ze względu na specyfikę adaptacja każdego z nich. Na tym wszystkim opiera się ta obietnica na przyszłość.

Historia SEO opowiada o wielu firmach, które pojawiły się i weszły do ​​konkurencji, ale które zatonąły po wprowadzeniu przez Google poważnych zmian w procesie pozycjonowania strony. Ci, którzy przeżyli, są tam, ponieważ byli w stanie stale obserwować i muszą teraz przygotować się do uwzględnienia rozumowania BERT w swoich procedurach odniesienia. Angielskojęzyczni specjaliści od naturalnych odniesień będą lepiej poinformowani, wiedząc, że wpływ nowej logiki pozycjonowania wpłynie między innymi na wyświetlanie polecanych fragmentów (zoptymalizowane snipety oraz te wyróżnione).

Podsumowując 

Legendarna wyszukiwarka Google robi duży krok naprzód, wprowadzając najważniejszą aktualizację swojego algorytmu od pięciu lat. Na początku jedna wprowadzone zostaną w 10 krajach zmiany w wyszukiwarce z lepszeą interpretacją treści na stronach. Ale obietnice firmy Mountain View sugerują uogólnienie tego algorytmu e przyszłości, której odległość zależy tylko od wydajność TensorFlow, czyli systemu nauki języka maszynowego związanego z technologią silnika. Ta niewielka rewolucja jest niewątpliwie tylko początkiem bardziej inteligentnej przyszłości dla wyszukiwarek, których działanie zbliża się do coraz bardziej ludzkiego zrozumienia interpretacji złożonych wniosków.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.