Do góry

Google stawia na Local SEO, a czy Ty zadbałeś o pozycjonowanie lokalne

Wyszukując informacji w Google, wyszukiwarka stara się odczytać naszą lokalizację, aby podać wyniki w naszego miasta czy okolicy. Dzięki temu mieszkając w Bielsku, a wpisując frazę „mechanik samochodowy” nie powinniśmy otrzymać wyników z Poznania czy Warszawy.

Użytkownicy internetu pokochali lokalne wyniki wyszukiwania, ponieważ są one zdecydowanie bardziej dopasowane do ich wymagań, niż ogólnopolskie.

 

Ważną informacją, jeżeli chodzi o Local SEO jest również rynek mobilny. Ten dynamicznie rosnący trend ma wielkie znaczenie dla każdego właściciela lokalnego biznesu. Aż 88% użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów i tabletów) wyszukuje fraz lokalnych, a aż 56% badanych przez searchengineland.com „mobilków” pszukuje lokalnych usług w podróży.

Jakich zapytań najczęściej dotyczą wyszukiwania lokalne? Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście usługi, takie jak: gastronomia, sklepy, zdrowie (siłownie, fitness, baseny etc. ale również przychodnie i szpitale), rozrywka (kino, teatr), sklepy (galerie handlowe również), a także podróże i usługi finansowe.

Wyniki lokalne są bardzo ważne dla usług takich jak fryzjer, mechanik samochodowy, kosmetyczka, serwis komputerowy…

Ciekawostki pozycjonowaniu lokalnym

Google Maps to nie wszystko – również wyniki organiczne są coraz częściej optymalizowane pod rynek lokalny.

Google zdecydowanie stawia na Local SEO, czego dowodem mogła być aktualizacja Pingwin w połowie 2014 roku.

Dzięki Google AdWords Keyword Tool możemy oszacować ilość wyszukań danej frazy dla naszego miasta.

Odpowiadnia optymalizacja, zgodność danych teleadresowych, opinie o firmie to ważne czynniki dla Google Maps.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.