Wyszukując informacji w Google, wyszukiwarka stara się odczytać naszą lokalizację, aby podać wyniki w naszego miasta czy okolicy. Dzięki temu mieszkając w Bielsku, a wpisując frazę „mechanik samochodowy” nie powinniśmy otrzymać wyników z Poznania czy Warszawy.
Użytkownicy internetu pokochali lokalne wyniki wyszukiwania, ponieważ są one zdecydowanie bardziej dopasowane do ich wymagań, niż ogólnopolskie.
Ważną informacją, jeżeli chodzi o Local SEO jest również rynek mobilny. Ten dynamicznie rosnący trend ma wielkie znaczenie dla każdego właściciela lokalnego biznesu. Aż 88% użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów i tabletów) wyszukuje fraz lokalnych, a aż 56% badanych przez searchengineland.com „mobilków” pszukuje lokalnych usług w podróży.
Jakich zapytań najczęściej dotyczą wyszukiwania lokalne? Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście usługi, takie jak: gastronomia, sklepy, zdrowie (siłownie, fitness, baseny etc. ale również przychodnie i szpitale), rozrywka (kino, teatr), sklepy (galerie handlowe również), a także podróże i usługi finansowe.
Wyniki lokalne są bardzo ważne dla usług takich jak fryzjer, mechanik samochodowy, kosmetyczka, serwis komputerowy…
Ciekawostki pozycjonowaniu lokalnym
Google Maps to nie wszystko – również wyniki organiczne są coraz częściej optymalizowane pod rynek lokalny.
Dzięki Google AdWords Keyword Tool możemy oszacować ilość wyszukań danej frazy dla naszego miasta.
Odpowiadnia optymalizacja, zgodność danych teleadresowych, opinie o firmie to ważne czynniki dla Google Maps.