Jak zwiększyć zasięg SEO małego serwisu firmowego?

Marketing treści w Internecie - Lokalne SEO

Jak zwiększyć zasięg SEO małego serwisu firmowego?

1200 800 Wojciech Hadała

Fakty i mity dotyczące zwiększenia ruchu na stronie

Inspiracja to podstawa więc kolejny post zainspirowany różnymi wywodami dotyczącymi SEO znalezionymi w sieci.
Dziś przeczytałem stwierdzenie w którym padają słowa tego typu „Jeżeli każda firmowa strona zamieni się w portal to wrócimy do punktu wyjścia”.
Czy takie tłumaczenie jest akurat zasadne – wg mnie nie.
Takie samo stwierdzenie można napisać do osób stosujących SWL „Jeżeli każda firmowa strona będzie posiadała 100 tyś mało wartościowych linków to wrócimy do punktu wyjścia”.

W tych 2 sytuacjach można doszukać się prawdy, bowiem SEO się zmienia, zmienia się trudność pozycjonowania. Ten właśnie fakt powinien nas szczególnie mobilizować do rozsądnego wyboru słów kluczowych.

Drugim ciekawym stwierdzeniem znalezionym w sieci było:
„Załóżmy, że posiadam wizytówkę firmy zajmującej się remontami”
Wyobraźnia czyni cuda, czy taka wizytówka nie może być rozbudowana?.

Zwiększenie ruchu z kanału organicznego na stronie www

Przyjmijmy jednak, że strona firmowa najlepiej sprzedaje gdy zawiera więcej obrazków niż treści – to fakt. Na stronę firmową ciężko zapakować milion słów i liczyć, że klient u nas coś zamówi.

Jednak czy to przeszkadza rozbudować serwis tematycznie tak by docierać do klienta z informacją jakich oczekuje – stanowcze nie.

Gdybym ja szukał remontu nie zadowoliłaby mnie sucha informacja chyba, że takiej bym właśnie szukał. Zapewne jednak zadowoliłby mnie fakt znalezienia na takie stronie informacji takich jak referencje, przykładowe prace, szczegółowy opis oferty, stosowane materiały itp. itd.

Takie informacje wcale nie muszą znaleźć się na głównej stronie serwisu firmowego, mogą być w subdomenie (subdomeny traktowane są jak podstrony serwisu firmowego o ile jest się jednym właścicielem, linki stają się linkami wewnętrznymi).

To jak rozbudujemy serwis o ciekawe treści tematyczne zależy od naszej kreatywności, ważne by nie przesadzić w żadną ze stron i nie zaburzać funkcjonalności strony firmowej.

Ja jednak widząc firmę remontową, prowadzącą serwis www w sąsiedniej subdomenie, który omawia nowinki technologiczne jestem dużo bardziej przekonany niż do oferty firmy remontowej z tzw. gołą wizytówką prezentującą tylko dane kontaktowej.

Widząc częste aktualizacje wiem, że ktoś jest po drugiej stronie. Należy zwrócić uwagę na kontakt z potencjalnym klientem. Gdy strona sprawia wrażenie ”starej” mało aktualizowanej strony to użytkownik czyli nasz potencjalny klient może zniechęcić się do odwiedzenia strony kontakt – bo dane i oferta tam prezentowane mogą być już mało aktualne.

Sytuacja bardzo podobna do rozwoju wyszukiwarek. Kiedyś królowały drukowane książki telefoniczne, dziś to upadająca przeszłość. Ludzie zdają sobie sprawę z dużych zmian na rynku szczególnie w kwestii firm remontowych – drukowana książka raz na rok nie jest wstanie zaoferować nam takiej aktualizacji danych jak internet i wyszukiwarki wyszukujące w stronach www. Ludzie bardzo podobne oczekiwania stawiają stronom internetowym. Aktualizacja i szeroka informacja na temat oferowanych produktów to dziś podstawa skutecznego SEO – nie musi to jednak odbywać się w ramach serwisu firmowego a nawet nie powinno.
Dobre SEO to treść, rozsądek, umiar, kreatywność i umiejętność analitycznego myślenia a sukces osiąga się dzięki stawianiu się na miejscu użytkownika wyszukującego informacji w wyszukiwarce.

Leave a Reply

Wojciech Hadała

Polecam się do kontaktu jeśli ktoś ma jakiś problem chętnie pomogę, w kwestiach technicznych oprogramowań E-commerce, CMS. Wykonuję rzetelne audyty z nakierowaniem na plan jaki ktoś chce osiągnąć.

All stories by : Wojciech Hadała