Nowy silnik wyszukiwarki i dynamiczne wyniki
Wyszukiwanie dynamiczne Google to nowy dodatek do funkcji wyszukiwania umożliwiający wyświetlanie wyników podczas pisania. Maksymalnie wykorzystaliśmy możliwości naszej technologii i infrastruktury, aby ułatwić użytkownikom szybsze uzyskiwanie trafnych wyników wyszukiwania. Na podstawie naszej analizy technicznej stwierdziliśmy, że ludzie powoli piszą, ale szybko czytają. Naciśnięcie kolejnego klawisza trwa zazwyczaj 300 milisekund, natomiast spojrzenie na inną część strony – zaledwie 30 milisekund (dziesięć razy krócej!). Oznacza to, że podczas pisania możesz przeglądać stronę wyników wyszukiwania.
Najbardziej oczywista zmiana polega na tym, że znacznie szybciej możesz dotrzeć do właściwych treści, ponieważ nie musisz wpisywać całego wyszukiwanego hasła ani nawet klikać przycisku „Szukaj”. Kolejna korzyść jest taka, że wyświetlanie wyników podczas pisania pozwala lepiej sformułować zapytanie, ponieważ natychmiast widzisz jego efekty. Teraz możesz na bieżąco dostosowywać wyszukiwane hasło, aż uzyskasz oczekiwane wyniki. W przyszłości trudno będzie sobie wyobrazić, że wyszukiwanie mogło kiedykolwiek działać w inny sposób
Czym jest optymalizacja strony?. Najprościej mówiąc, jest to dostosowanie kodu i treści trony do celu, jaki ma ona zrealizować. Jest nim najczęściej przyciągnięcie określonej grupy internautów, którzy przeszukują Internet pod kątem wybranej frazy. Optymalizacja ma za zadnie wyróżnić kluczowe słowa w taki sposób, by roboty sklasyfikowały stronę jako źródło wartościowych informacji na wybrany temat.
Pisanie tekstów (copywriting) do publikacji w Internecie jest czymś innym niż pisanie tekstów do druku
Wyobraź sobie, że sprzedajesz usługi, polegające na pisaniu tekstów na strony internetowe. Załóżmy, że udało ci się stworzyć przekonującą ofertę. Wiesz, że każdy, kto ją przeczyta, skorzysta z niej. Jest tylko jeden warunek. Musi ja przeczytać. W przypadku drukowanych ofert, czy to w postaci ulotek, czy reklam prasowych, kluczowy jest nakład i grupa docelowa nośnika reklamy.
W Internecie jednak oferta ta musi być przede wszystkim widoczna, łatwa do znalezienia. Bo jak przekonać klienta, gdy nie ma on mozliwości przeczytania oferty? Trzeba więc ją tak napisać, by była przekonująca także dla robotów, aby dały jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dopiero wtedy, może przekonać czytelników i uczynić z nich klientów.
Realny przykład
Serwis dynanet.pl powstał po to, by pomagać właścicielom stron w przebiciu się z ofertą do jak największej grupy klientów/czytelników. Cel ten realizowany jest poprzez umiejętne pisanie tekstów, zamieszczanych w serwisach. Jednym z synonimów, opisujących zawartość mojego bloga jest fraza: ‚interesujące teksty’. Jak myślisz, co zobaczy internauta, gdy do wyszukiwarki Google wpisze tę frazę? Na dzień dzisiejszy, siedem na dziesięć linków na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, prowadzi do mojej strony! Takie są fakty. Czy łatwo mnie znaleźć 😉 ? Wystarczy wyszukać frazę usługi jaką prowadzę czyli: pozycjonowania w Bielsku-Białe , którą znajdziecie w lokalnych wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie wyników. Dobór usługi jest ważny i najlepiej tworzyć go poprzez reaserch czyli wyszukując interesujące nas frazy które klienci wpisują w jaki sposób tego dokonać?
Wybór słów kluczowych
Przede wszystkim trzeba stworzyć listę synonimów, które opisują zawartość witryny. Im lista dłuższa, tym lepsza. Potem warto te frazy wpisać w Google, aby przekonać się, jak wygląda konkurencja. W moim przypadku była duża 🙂 1,5 miliona stron! Jak przez to się przebić?!
Pisanie tekstu
Wybieramy interesujący temat, powiązany z wybraną frazą i… piszemy tekst. Co pisać? Jeżeli jeszcze nie sprawdziłeś, dokąd prowadzą linki z wyników wyszukiwania frazy „interesujący tekst” to zrób to teraz. Znajdziesz tam 26 pomysłów na napisanie ciekawego tekstu. Ważne jest, by tekst zawierał wartościowe informacje. Takie, które chętnie będą czytane.
Optymalizacja tekstu
Na tym etapie redagujemy tekst tak, aby jego kluczowe elementy zawierały wybraną przez nas frazę, lub jej synonimy.
Opis strony – Jest to tag . Dobrze sformułowany, powinien zawierać kluczowe słowa, a jednocześnie zachęcać internautę do przeczytania.
Tytuł – Najlepiej gdy pierwsze słowa tytułu to kluczowa fraza. Ma to ogromne znaczenie, gdy tytuł jest jednocześnie linkiem do artykułu.
Pierwszy akapit (lead) – Tutaj także muszą znaleźć się kluczowe słowa, przy czym może to być nawet dwukrotnie. Bardzo często lead pisany jest pogrubiona czcionką, co w przypadku optymalizacji pod kątem wybranej frazy, wzmacnia jej znaczenie.
Śródtytuły – To idealne miejsce na umieszczenie kluczowych słów. Jeżeli bezmyślnie, na siłę wpisujesz wybraną frazę gdzie tylko się da, sprawiasz, że tekst staje się sztuczny, mało ciekawy i nieczytelny. Umieszczenie zaś frazy, lub przynajmniej jednego ze słów kluczowych w śródtytule (tagi H1-H6), najczęściej nie pogarsza jakości artykułu, a nawet zwiększa jego przejrzystość.
Treść – Jeśli to możliwe, to postaraj się, by w każdym większym akapicie występowały kluczowe słowa frazy lub jej synonimy. Dla robotów wyszukiwawczych szczególne znaczenie mają słowa, które w jakiś sposób są wyróżnione. Wyróżnienia te, to tagi: .
ALT – Szczególnym przypadkiem wyróżnienia słów kluczowych są opisy obrazków, umieszczone w tagu . Dobrze jest, gdy jest tam przynajmniej jedno z tych słów.
Publikacja
Jeżeli dobrze opracowałeś stronę internetową, masz spore szanse na znalezienie sie u szczytu wyników wyszukiwania. Jest jednak sposób na zwielokrotnienie tego efektu. W moim przypadku było to zajęcie siedmiu miejsc na dziesięć na pierwszej stronie wyników z Google.
Wystarczy, że umożliwisz internautom nie tylko przeczytanie swojego artykułu, ale też bezpłatną publikację na ich stronach. Mozesz umieścić go w serwisie typu artelis lub artykularnia. Jeżeli przyłożyłeś się do pracy i twój artykuł jest wartościowy, to właściciele serwisów o podobnej tematyce umieszczą twój tekst na swoich stronach, a link w stopce będzie prowadził prosto do twojej witryny.
Podsumowanie
W artykule tym pokazałem prostą metodę na zdobycie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania, co przekłada się bezpośrednio na oglądalność witryny. Kluczowym elementem tej strategii jest napisanie wartościowego i interesującego artykułu, zoptymalizowanego pod kątem wybranych słów kluczowych. Pomimo swej prostoty, metoda ta nie gwarantuje jednak za każdym razem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane tym, że ciągle zmieniają się słowa, frazy i tematy, poszukiwane przez internautów. Nieprzerwane śledzenie aktualnych trendów i dostosowywanie do nich zawartości witryny wymaga ciągłej pracy i doskonalenia, przynosi jednak rezultaty, które prowadzą do zwielokrotnienia ruchu na stronie.
Powodzenia!