Do góry

Optymalizacja serwisu budowlanego w tematyce kamienia naturalnego – skalite-kamien.pl – Case Study

Pozycjonowanie i optymalizacja strony budowlanej

Optymalizacja serwisu budowlanego nie jest taka trudną sztuką. Najważniejsze w pracach nad optymalizacją strony oraz samym pozycjonowaniem jej jest wiedza oraz skrupulatność w działaniu. W poniższym artykule chciałbym przedstawić  efekt działań OnSite związanych z rozbudową treści w oparciu o inboud pod konkretne kategorie sklepowe jak i odbudowaniem profilu linków oraz odpowiednimi zabiegami związanymi z dyfersyfikacją źródeł promocji serwisu w ostatnim roku – dla witryny ściśle związaną z branżą budowlaną a konkretnie materiałami na ściąnę oraz elewację domu – kamieniem naturalnym –  skalite-kamien.pl

Analiza potrzeb klienta – zakres działań z serwisem

Działaniami na stronie zajmujemy się we współpracy z pasjonatem branży Łukaszem S. od ponad roku. Bardzo ważną informacją, dla każdego kto chce zacząć przygodę z pozycjonowaniem lub zlecić pozycjonowanie firmie zewnętrznej lub freelancerowi jest fakt, że budżet wydany na stronę nie był większy niż 2 tysiące złotych!

Oczywiście, są to tylko koszty związane z pozyskiwaniem linków dofollow. Do tego należy jeszcze doliczyć setki godzin ciężkiej pracy nad pisaniem odpowiednich treści, analizą kondycji witrnyny, modyfikacją linków wewnętrznych oraz innym pomniejszym działaniom, które przedstawie w dalszej części artykułu.

Naszym wspólnym celem celem przy pisaniu tego artykułu, nie jest tylko przedstawieniem osiągniętych wyników, lecz chęć aby każdy mógł sprawdzić co trzeba zrobić, aby jego strona znalazła się na najwyższych pozycjach w Google. Co ważniejsze, bez wydawania ogromnych kwot, które zwykle zakładają agencje SEO.

Tym samym, poniższy artykuł stanowi raczej jako case study – DIY!

Pozycjonowanie strony budowlanej krok po kroku – Czynniki wpływające na pozycje w Google

Każda osoba zajmująca się pozycjonowaniem, czy to freelancer, czy agencja SEO, zaczyna swoją pracę audytem strony internetowej.

Audyt strony ma na celu poznać jej słabe strony i wskazać co należy zrobić/poprawić, aby strona znalazła się na wszystkie interesujące frazy kluczowe na szczycie popularnej wyszukiwarki.

Czynników, które wypływają bezpośrednio na pozycje jest bardzo dużo. Poniższa lista wskazuje w kolejności od najważniejsze do tych, którymi warto zająć się na samym końcu. Czynniki wpływające na ranking wyszukiwarki Google to:

  1. Linki dofollow prowadzące do strony
  2. Unikalna treść na każdej podstronie
  3. Linki wewnętrzne na stronie
  4. Struktura strony
  5. Szybkość ładowania strony internetowej

Powyższe czynniki są moim zdaniem, najważniejszymi elementami twojej strony internetowej. Przy czym, warto skupić się na trzech pierwszych, bo to one robią 90% roboty.

Audyt strony internetowej skalite-kamien.pl. Na co zwrócić uwagę?

Do analizy strony internetowej warto skorzystać z kilku ciekawych narzędzi. Pozwolą szybko i sprawnie sprawdzić, co na stronie warto zrobić. Poniżej lista moich ulubionych narzędzi, których zawsze używam w swojej pracy.

  • Senuto
  • Ahrefs
  • Semstorm
  • Seo-stat
  • Google Analitics
  • Serch Console
  • GT Metrix

Powyższa lista, to skład narzędzi darmowych i płatnych do analizy stron internetowych niemal pod każdym kątem. Dzięki nim sprawdzisz praktycznie każda informacje, która może Ci pomóc przy podbijaniu Google. Nie będę opisywał każdego z nich, bo ten wpis miałby z kilometr długości, w skrócie napiszę do czego służą, a skupie się na tych najważniejszych dla mnie.

Senuto – dogłębna analiza fraz kluczowych i konkurencji

Jest to moje ulubione narzędzie, z którego korzystam codziennie. Senuto służy do analizy słów kluczowych, które mają mówić wyszukiwarce o czym jest Twoja strona.

Senuto pozwoli Ci też dokładnie sprawdzić twoja witrynę jak i konkurencyjne – oraz dane w jak wygląda Twój serwis na tle konkurencji. Popularne narzędzie – od którego rozpoczynamy każdy dzień pracy 😉 pozwala sprawdzić na ile fraz Twoja witryna rankuje w poszczególnych grupach TOP3 – TOP10 oraz tych na długi ogon TOP50, narzędzie dokładnie analizuje jakiego typu są to frazy, w czym konkurencja plasuje się lepiej od Ciebie i o jakie frazy kluczowe powinieneś walczyć. Narzędzie wskazuje też jaką dana fraza ma widoczność, w jakim miesiącu jest najwięcej wyszukiwana, oraz trudność w jej podbiciu.

Senuto daje możliwość darmowego skorzystania z ich usług przez 2 tygodnie! Jeśli próbujesz swoich sił w pozycjonowaniu, koniecznie zajrzyj na ich stronę – senuto.com

Ahrefs – analiza linków danej strony

Ahrefs to kolejne wspaniałe narzędzie SEO, które da Ci masę informacji o Twojej stronie jak i konkurencji. Niestety darmowa wersja ma bardzo ograniczone możliwości, jednak gwarantuje Ci, że da się z nich bardzo wiele dowiedzieć i zyskać.

Dzięki ahrefs, możesz sprawdzić, jakie linki prowadzą do stron konkurencji i postarać się je też pozyskać z tych samych miejsc – wykonać tzw. relinkowanie. Skoro konkurencji się udało, tobie też powinno.

Narzędzia do analizy stron internetowych

Pozostałe narzędzie są równie ważne i tylko od ciebie zależy, z których będziesz korzystać.

Seo-stat to aplikacja do analizy pozycji konkretnych fraz kluczowych. Jest to podobne narzędzie do senuto, jednak dużo mniej rozbudowane. Czemu o nim wspominam? Bo warto sprawdzaj w różnych miejscach pozycje stron internetowych. Pozycja konkretnej frazy nie jest zawsze taka sama. Na to, jak wysoko ty ją zobaczysz wpływa bardzo wiele czynników takich jak geolokalizacja czy słynne ciasteczka.

Google Analitics i Serch Console to narzędzia dostępne za darmo od Google. W nich sprawdzamy co się dzieje na naszej stronie, jaki mamy ruch, jakie frazy przynoszą najwięcej odwiedzin, jakie frazy kluczowe mają dużo wyświetleń a mało wejść, czyli tzw niski CTR, nad którym warto popracować itd. W tych narzędziach znajdziesz też informacje o tym kto wchodzi na Twoją stronę. Czy odwiedzający to przeważnie kobiety, czy mężczyźni, w jakim są wieku, z jakiego regionu Polski czy Świata wchodzą na waszą stronę. Powyższe narzędzia są kopalnia wiedzy, koniecznie z nich skorzystaj!

Ostatni na naszej liście jest GT Metrix. Narzędzie służące do sprawdzenia szybkość ładowania naszej strony. Najważniejszym czynnikiem jest parametr TTFB. Wskazuje on, jak szybko pokazują się pierwsze treści na twojej stronie. Nim ten czas jest niższy, tym lepiej.

Jak zrobić audyt krok po kroku?

Podczas przygotowywania się do pracy z stroną skalite-kamień, moje dwa pierwsze ruchy, to analiza w Senuto i Ahrefs.

Pracę nad tą stroną zacząłem w październiku 2018 roku, gdzie ilość fraz w top10, na które rankowała strona była… no… nie największa. 1 Października było to 55 fraz w rankingu google, które były w top 10.

Kolejną rzeczą, było sprawdzenie ile stron linkuje do naszej badanej domeny. W tamtym czasie było to zaledwie 800 pozycji. W tej chwili jest to około 17 tysięcy.

Pierwsze wnioski? Będzie sporo pracy.

Przeglądają stronę ręcznie, okazało się, że na podstronach jest bardzo mało treści. Dodatkowo część z nich była powielana na kilku podstronach. PAMIĘTAJ ABY NIGDY NIE DUPLIKOWAĆ TREŚCI NA STRONIE. Duplikacja treści niesie za sobą same szkody. A najgorszą praktyką, jest skopiowanie tekstu z innych stron. Teksty zawsze muszą być unikalne! Tylko to sprawi, że twoja strona znajdzie się na samym szczycie!

Pierwsze kroki przy pozycjonowaniu strony internetowej

Pierwszymi czynnościami podjętymi przy tej stronie było dodanie unikalnej treści. Każda podstrona, każdy produkt i każdy wpis blogowy jest stworzony od nowa. Żadna treść nie jest powielona z innej strony, czy nawet innej podstrony wewnętrznej. To unikalność treści, długie merytoryczne wpisy sprawiły, że strona tak szybko trafiła na same szczyty.

Jak pisać teksty na strony? Copywriting zgodny z SEO

Teksty na stronie są jednym z najbardziej istotnych czynników, wpływających na pozycje w Google. Według wielu ludzi najważniejszym czynnikiem są linki prowadzące do Twojej strony. Zwykle się mówi, że odgrywają one 60% roboty, a teksty 30%. Moje zdanie jest nieco innego. Uważam, że w tej chwili jest to 1/1. Żadna strona nie jest wstanie być w topach, bez unikalnych i merytorycznych tekstów, tak samo jak bez odpowiedniej liczby linków z mocnych portali.

Jeśli twoja strona jest mocna, prowadzi do niej bardzo dużo linków dofollow z serwisów o dużych zasięgach, prawdopodobnie wystarczy dodać odpowiednie treści na podstrony, a szybko powędrujesz na samą górę.

Do pisania tekstów warto posiłkować się świetnym narzędziem – Surfer Seo. Jest tą potężny system, który analizuje treści, na 50 podstronach rankujących na wybraną frazę kluczową. W skrócie, Surfer daje Ci na tacy dokładnie to, co musi znaleźć się w tekście, aby trafić do top10!

W treści najważniejszymi elementami są nagłówki. To one mówią Google, co znajduje się na danej podstronie. Jeśli zapomnisz je dodać do swojej podstrony, może się zdarzyć, że mimo świetnego,długiego i merytorycznego artykułu, wyszukiwarka nie będzie chciała pokazywać tekstu na żądnej pozycji! Dlatego zawsze dodawaj nagłówki!

Treści na stronie z kamieniem naturalnym

Jak już wspomniałem, na skalite-kamień wszystkie treści są unikalne i przywiązywałem do nich wiele czasu i uwagi. Strona w tym monecie jest na takim etapie, że topy na wybrane frazy zdobywam odpowiednimi tekstami, bez dokładania kolejnych linków.

Świetnym przykładem jest fraza „blat granitowy”. Jest to duża fraza kluczowa, z dużą konkurencja, która ma bardzo dużo wyświetleń miesięcznych, bo aż 2400. Na powyższą frazę rankuje podstrona https://skalite-kamien.pl/blaty-granitowe-cena/ . Co jest w niej takiego unikalnego? Otóż jest tam unikalny tekst, który mówi ile kosztuje blat granitowy. Za co się płaci i jak wstępnie obliczyć jego cenę. Takich informacji, rzetelnych informacji w internecie jest niewiele. Stąd spore zainteresowanie.

Na podstronie są przemyślane nagłówki. W każdym nagłówku jest jakaś fraza kluczowa, związana z blatami granitowymi.

Wpis na pogrubione około 100 słów. Są to merytoryczne i ważne kontekstowo zdania, które zawierają frazy kluczowe. Pogrubienie także wpływa na ranking w Google.

Kolejnym czynnikiem jest umieszczenie 3 linków wewnętrznych na stronie, do innych pod stron o tej tematyce. Z tamtych miejsc również linkuje do tej podstrony.

Dodatkowo są tam wrzucone banery z linkami to produktów granitowych. Google takie banery interpretuje podobnie jak nagłówki. Pewnie zauważyłeś, że zwykle w topach na większość fraz sprzedażowych można znaleźć olx.pl, allego.pl i inne portale aukcyjne/ogłoszeniowe/sprzedażowe. Dzieje się tak, bo Google ewidentnie promuje takie portale traktując je, jako strony o wysokim czynniku TR.

W swojej pracy nie raz zauważyłem wzrost podstron, na której dodało się właśnie takie banery. Przykładowo podstrona, która jest kategorią, na frazę „kamień elewacyjny”. Po dodaniu około 10 dodatkowych produktów z tytułem Kamień elewacyjny, np. kamień elewacyjny malachit, strona podniosła się o kilka pozycji do góry. Oczywiście każdy z produktów ma unikalny opis, linkowanie wewnętrzne i unikalne zdjęcia z Atrybutami ALT.

Zauważ jak wiele czynników w samym tekście, wpływa na to, jak wysoko będziemy w wyszukiwarce na daną podstronę!

https://app.surferseo.com/audit/KjDphk13g6ztrH62bT93jKHeymxRHCag

Pod tym linkiem znajdziesz przykładowy audyt z surfera. Koniecznie sprawdź czego można się dowiedzieć dzięki niemu!

Linki zewnętrzne – jak pozyskać, gdzie ich szukać, które wybrać?

Linki z innych stron, które prowadzą do ciebie dzielą się na dwie grupy. Są linki dofollow i nofollow. Różnica między nimi jest taka, że to dofollow mają dużo większą wartość, bo przekazują moc strony dla twojej domeny. Sklei te drugie, są nie wartościowe, jednak widać wyraźną korelacje i ich pozytywny wpływ na stronę, dlatego warto je również pozyskiwać. Zaletą linków nofollow jest fakt, że zwykle możemy pozyskać je za darmo z różnych forów i stron.

Na pozyskanie linków jest bardzo wiele sposobów, poniżej przedstawię kilka z nich:

  1. szeptanka
  2. treści sponsorowane
  3. treści gościnne
  4. zaplecza seo
  5. przejmowanie domen

Pozyskiwanie linków dla strony skalite-kamien.pl

Na stronę skalite pozyskiwałem linki każdym z powyższych sposobów. Poniżej postaram się opisać w skrócie, jak wygląda pozyskiwanie linków na każdy z tych sposobów.

Szpetanka

Szeptanka to nic innego jak opublikowanie treści na forach,blogach etc z linkiem do twojej strony. Pamiętaj, że nie możesz opublikować samego linku. Najlepiej sprawdzają się merytoryczne odpowiedzi, umieszczone w tematycznych miejscach, w którym jest zamieszczony link do strony. Takie podejście gwarantuje szanse na pozyskanie nie tylko lepszej pozycji w google, ale także darmowe ruchu z innych miejsc.

Stron do szeptanki jest bardzo dużo, moim ulubionym sposobem wyszukiwania stron do szeptanki jest surfer i ahrefs. Za ich pomocą sprawdzam strony konkurencji i dokładnie wiem, na jakich forach umieszczają oni swoje linki. Wtedy staram się również je umieścić.

Treści sponsorowane

Linki z treści sponsorowanych są najlepsze z możliwych, niestety są też najdroższe. Szukając miejsc na publikacje linków w taki sposób, staraj się wybierać strony powiązane z tematyką twojej domeny. Przykładowo skalite-kamien.pl jest hurtownią kamienia naturalnego. Sprzedaje materiały budowlane, ogrodowe oraz do wykończenia wnętrz. Dlatego na mój celownik obrałem wszystkie powiązane tematycznie strony o budownictwie, ogrodnictwie, projektowaniu wnętrz.

Najlepszym miejsce do publikacji takich artykułów jest platforma WhitePress.pl Zrzesza ona ludzi chętnych na takie publikacje z portalami, które odpłatnie publikują twoje treści na ich stronach. Koszt takiej publikacji waha się od 30 zł do nawet kilku tysięcy. Przy wyborze domeny kieruj się tematyką, czynnikami TF i DR powyżej 20 pkt. Oraz ilością unikalnych użytkowników.

Treść takiej publikacji musi być merytoryczna i dawać wiedzę czytelnikom. Tylko to daje Ci gwarancje sukcesu i wysokich pozycji w Google dzięki treścią sponsorowanym.

Treści gościnne

To nic innego, jak opublikowanie swoich treści na innych stronach. Można robić to za darmo, szukając stron, które chętnie przyjmują długie, merytoryczne i wyczerpujące temat artykuły. Ty zyskujesz link dofollow z strony, oni zyskują świetny artykuł, który ma szanse wysoko rankować w Google. W takim wypadku nie ma przegranych

Innym sposobem jest umieszczanie artykułów gościnnych na portalu whitepress.pl . Za kwotę 15 zł masz szansę zyskać bardzo dobre linki dofollow. Pamiętaj, żeby ktoś wybrał Twoją treść musi być ona świetna. Inaczej artykułem nikt się nie zainteresuje!

Zaplecza seo i przejmowanie domen

Jeśli jesteś początkującym opuść ten pkt. Przejmowanie domen to dość trudny proces. Trzeba wyszukać odpowiednie domeny na specjalnych stronach, które szukają domen wygasłych lub takich, które niebawem wygasną. Gdy znajdziesz taką domenę możesz zarejestrować ją na siebie i przekazać jej moc swojej stronie za pomocą przekierowania 301. Może to przynieść ogromny wzrost pozycji na stronie, wymaga niestety ogromnej wprawy, wiedzy i umiejętności.

Zaplecza SEO to nic innego jak strony, które istnieją tylko po to, aby wzmacniać inne domeny. Można posiadać swoje zaplecze, lub kupić usługę od kogoś kto takie posiada. Niestety, te działania mogą przynieść więcej strat niż pożytku, dlatego proponuje Ci omijać takie rozwiązania jeśli nie masz doświadczenia w tym temacie.

Linki do strony z kamieniem naturalny, ile, skąd i jakie?

Do strony skalite-kamien.pl pozyskałem przez rok czasu około 17 tysięcy linków. Większość z nich pochodzi z przejętych domen. Jest to bardzo duża liczba linków, niestety nie mają one takiej mocy jak choć by linki z artykułów gościnnych czy sponsorowanych.

Kolejna dawka linków to szeptanka. Pozyskałem większość linków z forów, które ma największa konkurencja. Jest to kilka set linków z forów oraz katalogów seo. Warto nadmienić, że jest jeszcze sporo katalogów Seo wartych uwagi, w których za kilka złotych umieszczasz wizytówkę strony wraz z linkiem dofollow.

Korzystałem również z kilku zapleczy SEO swoich jak i innych. Jest to kolejna porcja około 200 dość tanich linków.

To co sprawiło, że skalite-kamień jest tak wysoko, to zdecydowanie linki z wpisów gościnnych i wpisów sponsorowanych. Powyższe linki zdobywałem tylko za pośrednictwem platformy WP. Jest ich około 40 i to im zawdzięczam taką skuteczność tej strony.

Podsumowanie pozycjonowania strony skalite-kamien.pl

Podsumowując wyniki pozycjonowania powyższej strony, które osiągnąłem w czasie około jednego roku z bardzo niskim budżetem.

Na poniższym zdjęciu widać część fraz, które trafiły na bardzo wysokie pozycje. Trzeba dodać, że są to jedne z największych fraz w tej tematyce i tylko kilka z nich ma większą wyszukiwalność.

Takie frazy jak kamień ogrodowy czy kora kamienna, są najważniejszymi frazami w tej kategorii, dla mojego klienta. Są to chodliwe produkty, a te frazy, gwarantują ich sprzedaż. Zwłaszcza że są to frazy w top3!

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.