Pakiet startowy w marketing internetowy
Tym wpisem chciałbym rozpocząć pierwszy cykl postów na moim blogu. Przedstawię w nim zestawy wartościowych materiałów opisujących różne aspekty marketingu internetowego, począwszy od podstaw, poprzez zagadnienia związane z pozycjonowaniem, AdWords, Social Media, budowaniem marki, użytecznością a skończywszy na analityce internetowej.
Moim głównym kryterium wyboru tych materiałów jest wartość merytoryczna i łatwość w wykorzystaniu wiedzy. Zamierzam przestawić tylko takie książki, artykuły prezentacje i kursy, które pozwolą na szybki rozwój Twoich projektów. Wiem, że nie każdy zna angielski w sposób pozwalający na swobodne czytanie i słuchanie. Dlatego będę starał się proponować głównie materiały języku polskim. Niestety nie zawsze będzie to możliwe
W ciągu ostatnich pięciu lat przeszedłem krętą drogę rozwoju w marketingu internetowym. W tym czasie przeczytałem ogromną ilość książek, przeczytałem setki (jak nie tysiące) wpisów na blogach. Tylko część z nich była wartościowa, inspirująca i zmieniająca myślenie. I właśnie takie materiały chciałbym w tym cyklu opisać
A więc do dzieła.
Marketing internetowy
Rynek internetowy rośnie z roku na rok. Coraz więcej spędzamy czasu w Internecie i coraz więcej pieniędzy w nim wydajemy. Z roku na rok rosną również wydatki firm na promocję w tym środku przekazu. Marketingiem internetowym interesuję się coraz więcej osób. Jeżeli chciałbyś dołączyć do grona osób wtajemniczonych w tą dziedzinę wiedzy, to ten cykl postów bez wątpienia Tobie pomoże.
E-biznes. projektowanie dochodowych serwisów
Lance Loveday, Sandra Niehaus
omówienie celów dla stron internetowych
przestawienie jak ważne jest dostosowanie strony pod kątem odbiorców
prosty opis optymalizacji witryn od poziomu strony docelowej do strony głównej
obszerna lista dalszych lektur
Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu
Brian Halligan, Dharmesh Shah
przystępne omówienie zagadnien typu SEO, PPC, domena itd.
pierwsza publikacja na temat Inbound Marketingu po Polsku
dla bardziej zaawansowanych użytkowników może być zbyt ogólnikowa
Druga pensja z sieci. Jak rozpocząć i rozwinąć działalność w internecie, nie rezygnując z aktualnej pracy
David Lindahl, Jonathan Rozek
zarys sposobu na zarabianie w internecie
przegląd popularnych błędów i mitów
raczej sposób myślenia, niż konkretne rozwiązania na zarabianie
E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu
Tomasz Cisek, Paweł Nowacki
historia polskiego internetu
- można poznać otoczenie, w którym działamy
Pakiet startowy w SEO (pozycjonowanie)
Seo po Polsku nazywane pozycjonowaniem jest zagadnieniem wzbudzającym wiele dyskusji. Ciemna i jasna strona mocy – kto o tym nie słyszał? Czy podziały w SEO naprawdę przebiegają według kryterium white hat i black hat? Czy techniki black hat są nieetyczne? Poniżej prezentuje moim zdaniem wartościowe materiały, które pozwolą Ci się w krótkim czasie zapoznać z pozycjowaniem i optymalizacją oraz wyrobić swoje zdanie w tym temacie.
Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów
Danny Dover i Erik Dafforn
proste wyjaśnienie czynników rankingowych w wyszukiwarkach
ponadczasowe podejście do optymalizacji strony
opis krok po kroku audytów SEO
opis pracy konsultanta SEO
niestety skąpe opisanie link-buildingu (procesu pozyskiwania linków przychodzących)
Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi
Bartosz Danowski i Michał Makaruk
prosty opis funkcjonowania wyszukiwarek stron WWW
opis doboru słów kluczowych
rzetelny opis narzędzi wykorzystywanych w Polskiej branży SEO
obszerny opis sposobów na pozyskiwanie linków przychodzących
Get to the Top on Google: Tips and Techniques to Get Your Site to the Top of the Search Engine Rankings — and Stay There
David Viney
metodologiczne podejście do wyboru słów kluczowych i optymalizacji witryny
procesowe podejście do planowania i realizacji kampanii link-buildingu
opis funkcjonowania Google (trochę przestarzały, ale mimo wszystko warto przeczytać)
książka ma już 5 lat, ale mimo wszystko warto ją przeczytać
Potęga Google’a Poznaj sekrety Larry’ego i Sergeya
Richard L. Brandt
opis powstania wyszukiwarki i potęgi Google
charakterystyki najbardziej wpływowych osób w Google
nie związana bezpośrednio z pozycjonowaniem
Artykuły
Link Building – Różnicowanie parametrów linków (Cezary Lech)
Podstawowe wytyczne przy projektowaniu serwisów internetowych (Zgred Blog)
Joe Cygnus o myśleniu lateralnym w SEO
Etyka i marketing w wyszukiwarkach (Bartek Krzemień)
Mobilne SEO – 5 aspektów optymalizacji (Artur Strzelecki)
SEO a prawo nieuczciwej konkurencji (Agnieszka Stach)
Na co zwracać uwagę zawierając umowę o pozycjonowanie strony – najczęstsze błędy formalne (Dariusz Gradzi)
Prezentacje
Strategia w SEO (Marcin Duraj)
Pozycjonowanie Long Tail (Marcin Duraj)
Zaplecze w SEO. O teorii i praktyce… (Marcin Duraj)
- Long Tail a SEO w e-biznesie (Cezary Lach
Pakiet startowy PPC czyli od czego zacząć z Google AdS
Kampanie linków sponsorowanych (PPC) a w szczególności Adwords to prężnie rozwiająca się forma reklamy w internecie. Pomoc AdWords jest dosyć rozbudowana i w miarę przystępnie napisana. Jednak nie wszystkie niuanse są w niej przedstawione. Dlatego warto również zapoznać się z innymi materiałami na temat AdWords.
Advanced Google AdWords
Brad Geddes
kompleksowe omówienie doboru słów kluczowych
różne podejścia do struktury konta Adwords
strategie dotyczące stawek i kampanii
opis składowych wyniku jakości
zaawansowane techniki optymalizacji
Quality Score in High Resolution
Craig Danuloff
publikacja w całości poświęcona wynikowi jakości
omówienie wyniku jakości na wszystkich poziomach
minusem jest wysoka cena
Kursy i ebooki
Kurs AdWords (Mariusz Gąsiewski)
Wynik Jakości od A do Z (Przemysław Modrzewski)
Szkolenie Google AdWords Film 3 x DVD (MaxRoy)
Artykuły
Strategie AdWords (Mariusz Gąsiewski)
Najczęstsze błędy Adwords (Mariusz Gąsiewski)
Learn When To Ignore Low Quality Scores (Brad Greddes)
Dane Analytics w interfejsie AdWords (Przemysław Modrzewski)
Rozszerzamy AdWords, dostosowując kampanie do wielu urządzeń (AdWords Blog)
Słowa brandowe w kampanii Google AdWords (Marcela Krzemień)
Prezentacje
Wyróżnij się albo zgiń czyli jak wykorzystać potencjał ogólnych słów kluczowych… gdy CTR Ci nic nie powie (Grzegorz Mogilewski)
AdWords umarło. Poznaj 5 sekretnych sposobów, jak to wykorzystać (Grzegorz Mogilewski)