Do góry

Pakiety startowe w marketingu – od czego warto zacząć

Pakiet startowy w marketing internetowy

Tym wpisem chciałbym rozpocząć pierwszy cykl postów na moim blogu. Przedstawię w nim zestawy wartościowych materiałów opisujących różne aspekty marketingu internetowego, począwszy od podstaw, poprzez zagadnienia związane z pozycjonowaniem, AdWords, Social Media, budowaniem marki, użytecznością a skończywszy na analityce internetowej.

Moim głównym kryterium wyboru tych materiałów jest wartość merytoryczna i łatwość w wykorzystaniu wiedzy. Zamierzam przestawić tylko takie książki, artykuły prezentacje i kursy, które pozwolą na szybki rozwój Twoich projektów. Wiem, że nie każdy zna angielski w sposób pozwalający na swobodne czytanie i słuchanie. Dlatego będę starał się proponować głównie materiały języku polskim. Niestety nie zawsze będzie to możliwe

W ciągu ostatnich pięciu lat przeszedłem krętą drogę rozwoju w marketingu internetowym. W tym czasie przeczytałem ogromną ilość książek, przeczytałem setki (jak nie tysiące) wpisów na blogach. Tylko część z nich była wartościowa, inspirująca i zmieniająca myślenie. I właśnie takie materiały chciałbym w tym cyklu opisać

A więc do dzieła.

Marketing internetowy

Rynek internetowy rośnie z roku na rok. Coraz więcej spędzamy czasu w Internecie i coraz więcej pieniędzy w nim wydajemy. Z roku na rok rosną również wydatki firm na promocję w tym środku przekazu. Marketingiem internetowym interesuję się coraz więcej osób. Jeżeli chciałbyś dołączyć do grona osób wtajemniczonych w tą dziedzinę wiedzy, to ten cykl postów bez wątpienia Tobie pomoże.

E-biznes. projektowanie dochodowych serwisów

Lance Loveday, Sandra Niehaus

  • omówienie celów dla stron internetowych

  • przestawienie jak ważne jest dostosowanie strony pod kątem odbiorców

  • prosty opis optymalizacji witryn od poziomu strony docelowej do strony głównej

  • obszerna lista dalszych lektur

 

Inbound marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu

Brian Halligan, Dharmesh Shah

  • przystępne omówienie zagadnien typu SEO, PPC, domena itd.

  • pierwsza publikacja na temat Inbound Marketingu po Polsku

  • dla bardziej zaawansowanych użytkowników może być zbyt ogólnikowa

Druga pensja z sieci. Jak rozpocząć i rozwinąć działalność w internecie, nie rezygnując z aktualnej pracy

David Lindahl, Jonathan Rozek

  • zarys sposobu na zarabianie w internecie

  • przegląd popularnych błędów i mitów

  • raczej sposób myślenia, niż konkretne rozwiązania na zarabianie

 

E-wangeliści. Ucz się od najlepszych twórców polskiego internetu

Tomasz Cisek, Paweł Nowacki

  • historia polskiego internetu

  • można poznać otoczenie, w którym działamy

 

Pakiet startowy w SEO (pozycjonowanie)

Seo po Polsku nazywane pozycjonowaniem jest zagadnieniem wzbudzającym wiele dyskusji. Ciemna i jasna strona mocy – kto o tym nie słyszał? Czy podziały w SEO naprawdę przebiegają według kryterium white hat i black hat? Czy techniki black hat są nieetyczne? Poniżej prezentuje moim zdaniem wartościowe materiały, które pozwolą Ci się w krótkim czasie zapoznać z pozycjowaniem i optymalizacją oraz wyrobić swoje zdanie w tym temacie.

Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów

Danny Dover i Erik Dafforn

  • proste wyjaśnienie czynników rankingowych w wyszukiwarkach

  • ponadczasowe podejście do optymalizacji strony

  • opis krok po kroku audytów SEO

  • opis pracy konsultanta SEO

  • niestety skąpe opisanie link-buildingu (procesu pozyskiwania linków przychodzących)

Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak to się robi

Bartosz Danowski i Michał Makaruk

  • prosty opis funkcjonowania wyszukiwarek stron WWW

  • opis doboru słów kluczowych

  • rzetelny opis narzędzi wykorzystywanych w Polskiej branży SEO

  • obszerny opis sposobów na pozyskiwanie linków przychodzących

Get to the Top on Google: Tips and Techniques to Get Your Site to the Top of the Search Engine Rankings — and Stay There

David Viney

  • metodologiczne podejście do wyboru słów kluczowych i optymalizacji witryny

  • procesowe podejście do planowania i realizacji kampanii link-buildingu

  • opis funkcjonowania Google  (trochę przestarzały, ale mimo wszystko warto przeczytać)

  • książka ma już 5 lat, ale mimo wszystko warto ją przeczytać

Potęga Google’a Poznaj sekrety Larry’ego i Sergeya

Richard L. Brandt

  • opis powstania wyszukiwarki i potęgi Google

  • charakterystyki najbardziej wpływowych osób w Google

  • nie związana bezpośrednio z pozycjonowaniem

Artykuły

  • Link Building – Różnicowanie parametrów linków (Cezary Lech)

  • Podstawowe wytyczne przy projektowaniu serwisów internetowych (Zgred Blog)

  • Joe Cygnus o myśleniu lateralnym w SEO

  • Etyka i marketing w wyszukiwarkach (Bartek Krzemień)

  • Mobilne SEO – 5 aspektów optymalizacji (Artur Strzelecki)

  • SEO a prawo nieuczciwej konkurencji (Agnieszka Stach)

  • Na co zwracać uwagę zawierając umowę o pozycjonowanie strony – najczęstsze błędy formalne (Dariusz Gradzi)

Prezentacje

  • Strategia w SEO (Marcin Duraj)

  • Pozycjonowanie Long Tail (Marcin Duraj)

  • Zaplecze w SEO. O teorii i praktyce… (Marcin Duraj)

  • Long Tail a SEO w e-biznesie (Cezary Lach

Pakiet startowy PPC czyli od czego zacząć z Google AdS

Kampanie linków sponsorowanych (PPC) a w szczególności Adwords to prężnie rozwiająca się forma reklamy w internecie. Pomoc AdWords jest dosyć rozbudowana i w miarę przystępnie napisana. Jednak nie wszystkie niuanse są w niej przedstawione. Dlatego warto również zapoznać się z innymi materiałami na temat AdWords.

Advanced Google AdWords

Brad Geddes

  • kompleksowe omówienie doboru słów kluczowych

  • różne podejścia do struktury konta Adwords

  • strategie dotyczące stawek i kampanii

  • opis składowych wyniku jakości

  • zaawansowane techniki optymalizacji

 

Quality Score in High Resolution

Craig Danuloff

  • publikacja w całości poświęcona wynikowi jakości

  • omówienie wyniku jakości na wszystkich poziomach

  • minusem jest wysoka cena

Kursy i ebooki

  • Kurs AdWords (Mariusz Gąsiewski)

  • Wynik Jakości od A do Z (Przemysław Modrzewski)

  • Szkolenie Google AdWords Film 3 x DVD (MaxRoy)

 

Artykuły

  • Strategie AdWords (Mariusz Gąsiewski)

  • Najczęstsze błędy Adwords (Mariusz Gąsiewski)

  • Learn When To Ignore Low Quality Scores (Brad Greddes)

  • Dane Analytics w interfejsie AdWords (Przemysław Modrzewski)

  • Rozszerzamy AdWords, dostosowując kampanie do wielu urządzeń (AdWords Blog)

  • Słowa brandowe w kampanii Google AdWords (Marcela Krzemień)

 

Prezentacje

  • Wyróżnij się albo zgiń czyli jak wykorzystać potencjał ogólnych słów kluczowych… gdy CTR Ci nic nie powie (Grzegorz Mogilewski)

  • AdWords umarło. Poznaj 5 sekretnych sposobów, jak to wykorzystać (Grzegorz Mogilewski)

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.