Sposób na klientów w trudnych czasach
Twój biznes odczuwa zapewne skutki obecnego kryzysu… Jak w takim razie przyciągnąć nowych klientów i przekonać ich do zakupów? Na szczęście, nawet teraz, istnieją metody pozwalające powiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów.
Sprawdzone rozwiązania marketingowe
Nie masz czasu, ani pieniędzy na eksperymentowanie, nie stać Cię na drogie rozwiązania. Płatne reklamy to gra w ruletkę, nie osiągniesz wystarczających zysków z inwestycji… Jednakże pewna grupa będzie zawsze wyszukiwała okazji do kupna… Gdzie? W wyszukiwarkach internetowych. Pewną drogą są wysokie pozycje w rankingach na szeroką grupę produktów z Twojego biznesu ecommerce. Jak osiągnąć sukces? Poprawna optymalizacja kodu, która pozwoli na zaindeksowanie nazw produktów, usług, ofert. Struktura strony, która pozwoli na wykorzystanie teorii długiego ogona, wdrożenie usability, dzięki potencjalny klient pozostanie na stronie dłużej, oraz… optymalizacja psychologiczna, która pozwoli skłonić internautę do zakupu!
Owszem, możesz zastosować płatne reklamy w wyszukiwarkach, ale stały się one bardzo drogie. Wielu wydaje krocie na Google AdWrods bez efektu w postaci sprzedaży, dlatego wysokie pozycje są ważne. Wielu obserwuje wzmożony ruch na stronach, ale nie obserwuje konwersji – nikt nie kupuje. Optymalizacja pod wyszukiwarki to tylko część zadania, pozostaje optymalizacja pod psychikę człowieka kupującego. Jeżeli masz go już na stronie, spraw aby nie miał wątpliwości, spraw aby kupił Twój towar.
Krokiem do tego może być pozycjonowanie stron, oraz optymalizacja marketinowa strony.
Pozycjonowanie stron
To temat pospolity i opisany już na wiele możliwości, jednak pamiętaj, aby nie dawać wiary w obietnice tak zwanych expertów od pozycjonowania. Cokolwiek wiesz o pozycjonowaniu, zweryfikuj swoją wiedzę w regulaminach głównych wyszukiwarek.
Marketing Internetowy
To element często zaniedbywany na stronie. Jeżeli internauta odwiedza Twój sklep internetowy, to tak, jakby wchodził do rzeczywistego budynku. Znajomość psychologii sprzedaży pozwala na podniesienie sprzedaży nawet o 90%. Prosty przykład:
Twarz jako personifikacja strony
Czy dajesz swojemu klientowi możliwość utożsamienia strony z osobą? Pamiętaj, że ludzie codziennie kupują od ludzi, odwiedzając sklep, nawet internetowy, spodziewają się zobaczyć jakąś osobę… Czy masz Twarz na swojej stronie??? Taki lement podnosi współczynnik kowersji o 15% – oznacza to, że Twoja sprzedaż wzrasta o 15%! Znałeś ten chwyt? Jest ich około 1000, nie sposób wymienić wszystkich. Bazują one na znajomości takich cech klientów, jak:
- kiedy klienci szukają danej grupy produktów;
- kim jest Twój klient, kto szuka takich produktów;
- jakie cechy charakteru mogą mieć klienci Twojego sklepu;
- jak wygląda przeciętny sklep offline z Twoim towarem?
Pewien właściciel sklepu z tapetami na ścianę podniósł swoją sprzedaż o 35% zmieniając obrazki tapet z płaskich 2D na obrócone lekko w lewą stronę, obrazki 3D! Czyż nie tak oglądasz tapety w sklepie?
Połączenie pozycjonowania wraz z optymalizacją pod klienta daje Ci narzędzie pokonania kryzysu!