Do góry

Szybkie odpowiedzi bezpośrednio w wyszukiwarce czyli (PAA): pierwsze kroki Google do pomocy

Google uruchomił już jakiś czas temu w swojej amerykańskiej wersji, funkcji swojej wyszukiwarki o nazwie „Ludzie pytają” lub PAA. Ta nowa funkcja może za chwilę zmienić cały Internet. Ta nowa funkcja jest częścią chęci Google, aby wejść w tak zwaną erę pomocy. W tym celu nie chodzi już o wyszukiwarkę, ale o silnik odpowiedzi. Poza Stanami Zjednoczonymi, Wielka Brytania już od kilku miesięcy również w naszym kraju. 

Oto wszystko, co musisz wiedzieć o szybkich odpowiedziach od Google.

Zrozumienie Google People – ludzie  również pytają

Mówiąc prościej, Ludzie również pytają to pole pytań wyświetlane we wstawce przypominającej Polecany fragmenty rozszerzone. Te pytania są związane z żądaniem użytkownika. Wizualnie AAP są wyświetlane jako menu rozwijane, a dla każdego pytania odpowiedź jest wyświetlana po kliknięciu. Odpowiedź jest równoznaczna z wyróżnieniem pojedynczej witryny. Rzeczywiście treść odpowiedzi jest podsumowaniem strony najbardziej odpowiedniej wedlug wyszukiwarki.

Ta nowa metoda została opracowana przez Google, ponieważ silnik zawsze chce zwiększyć swoją przydatność podczas wyszukiwania. Dzięki tej nowej funkcji może to zmienić się w wygodny silnik odpowiedzi. Dlatego celem Google jest utrzymanie użytkownika w jak największym stopniu w jego wyszukiwarce. Można by pomyśleć, że w dłuższej perspektywie nie trzeba już klikać witryny, ale odpowiedzi są automatycznie wypychane. Gdy internauta sprawdza wyniki zapytań również, Google zawsze zadaje mu inne pytania, które są dodawane na końcu pola wyników.

W praktyce te nowe pytania są generowane w związku z ostatnim pytaniem internauty. Niektóre testy pozwalają również zrozumieć, że te bloki PAA mogą się odnawiać bez końca. W tej chwili nowe propozycje stają się coraz mniej logiczne. Ale znowu długoterminowym celem jest zadowolenie internauty poprzez dostarczenie mu potrzebnych informacji, ale przede wszystkim utrzymanie go w Google.

Jakie treści są wyróżnione w PAA?

Formaty rozszerzone są oparte na treści pozycji 0. Uwzględniono także pytania, które pojawiają się w sekcji „Podobne wyszukiwania” , które można łatwo zobaczyć na dole strony wyników podczas wyszukiwania. Pierwsze wyszukiwanie za pośrednictwem Google nie musi być pytaniem, chociaż ludzie również pytają tylko w tej formie. Aby pojawić się w People Ask Ask, twoja strona musi być w pozycji zerowej i odpowiedzieć na pytanie.

Ponadto ważne jest, aby wiedzieć, że linki uznane przez CIP niekoniecznie muszą odnosić się do strony zawierającej wyniki wyszukiwania odwiedzane przez internautę. Jedynym warunkiem jest to, że treść jest odpowiednia dla algorytmu Google. Na razie Google nie ujawnił żadnych informacji o kryteriach, które pozwalają mu być dobrze pozycjonowanym w People Ask.

W każdym razie algorytm Google został wybrany dzięki kilku kryteriom:

  • Jakość treści
  • Wykorzystanie różnych elementów (przyciski, tabele, infografiki,…)
  • Czytelność tekstu
  • Charakter treści

Jaki jest najlepszy sposób, aby być częścią wyników PAA? Musisz zrobić to samo, aby dostać się do pozycji zerowej. Musisz więc mieć konkretny temat i opisać go bardzo obszernie i szczegółowo czyli zadbać o dobre SEO, lepszy niż wszyscy konkurenci. Ale konieczne jest również dostosowanie zawartości, aby była zgodna z tym nowym formatem. Oto kilka wskazówek, których możesz użyć:

  • Udziel krótkich odpowiedzi, które Google może z łatwością ponownie wykorzystać (krótkie akapity, listy wypunktowane, tabele itp.)
  • Twórz krótkie zdania, aby ułatwić zrozumienie użytkownika i Google
  • Sprawdź, czy wskaźnik zaangażowania jest zgodny ze standardami
  • Sprawdź, czy twoje pole semantyczne jest poprawnie wdrozone i zgodne ze słowami kluczowymi, na których chcesz się pokazywać w wyszukiwarce.

Ludzie również pytają: zagrożenia i szanse

PAA mają oczywiście swoje zalety i wady. Pod względem możliwości funkcjonalność otwiera nowe drzwi do semantyki. Reklamodawcy mogą na przykład korzystać z tego zasobu, z którego można korzystać do woli. Ukierunkowanie na najczęściej powtarzające się pytania w blokach „Ludzie również pytają” będzie zatem bardzo pomocne w tworzeniu odpowiednich treści.

Główną zaletą jest to, że istnieje materiał do wykorzystania, szczególnie jeśli chcesz poprawić swoje pozycjonowanie. Główną zaletą oferowaną przez PAA jest wyświetlanie linku do witryny, który oferuje najtrafniejszą odpowiedź w odniesieniu do żądania użytkownika. W związku z tym Twoim obowiązkiem jest wytwarzanie wysokiej jakości treści, które mogą być wykorzystane przez Google do umieszczenia na liście w PAA.

Jeśli istnieją możliwości, nie należy zapominać, że to samo musi być prawdziwe w przypadku potencjalnych zagrożeń. Rzeczywiście, ludzie również pytają są generowani prawie nieskończenie. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że wyniki organiczne stracą grunt, pozostawiając miejsce na inne typy, takie jak:

  • PAA
  • Pozycja 0
  • Karuzele

Wszystko to może również wpłynąć na współczynnik klikalności. Widzimy to coraz bardziej, na wyniki wyszukiwania coraz większy wpływ mają nowe funkcje Google.

Których witryn to dotyczy?

„Ludzie również pytają” wpłyną na wszystkie witryny, których treść jest oparta na przewodnikach, samouczkach lub wyszukiwaniach opartych na słowach, takich jak:

  • „Jak? „
  • „Kto? „
  • „Co? „
  • „Gdzie? „
  • „Dlaczego? „

Krótko mówiąc, podstawową kwestią jest to, że nowa funkcja Google People Ask Ask bardzo się zmieni, jeśli chodzi o SEO . Wpływ może być negatywny lub pozytywny, ale to od stron zależy, jak korzystać z tego narzędzia na ich korzyść. Internauci są, według nich, najbardziej uprzywilejowani, ponieważ są bardziej skłonni do szybkiego znalezienia odpowiedzi na swoje zapytanie.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.