Coraz częściej wiele klientów mnie pyta dlaczego ich strona która była na konkretne frazy ma wysokich pozycjach z dnia na dzień spadła o 40 i więcej pozycji w dół w SERPach. Chodzi oczywiście o filtr.
Można rozróżnić dwa rodzaje filtrów:
- filtr ręczny – filtr który jest skutkiem ręcznej moderacji pracownika google
- filtr automatyczny – filtr który jest skutkiem algorytmu google.
Za co można dostać filtr ?
- za zbyt szybki przyrost linków
- za umieszczenie systemu wymiany linków na stronie
- za brak unikalnego contentu na stronie ( powieloyn tekst itp)
- za zbyt intensywną optymalizację SEO ( zbyt duża liczba słów kluczowych itp)
- za spadek ilości linków
- za zbyt dużą ilość linków na stronie ( frama linków)
- za zbyt dużo linków wychodzących
- za linki przychodzące
- za brak dywersyfikacji ( jest wiele metod dywersyfikacji linków np jeżeli nie do naszej strony prowadzi 1000 linków z wielu domen z anchorem X a z Anchorem Y nie prowadzi żaden link.
- za wirusy na stronie