Żelazna lokata, czyli słów kilka o pozycjonowaniu, marketingu i zwiększeniu ruchu na stronie

Żelazna lokata, czyli słów kilka o pozycjonowaniu, marketingu i zwiększeniu ruchu na stronie

150 150 Wojciech Hadała

Google modyfikując wciąż algorytmy wyszukiwania oraz wprowadzając do sieci programy typu Panda, zmusza do podjęcia walki o zachowanie wysokiej pozycji przez serwisy wcześniej pozycjonowane, jak i nowych graczy na polu seo.

Mit o 10 dziesiątce

Żeby umieścić serwis w pierwszej dziesiątce poszukiwanych tematów, warto skorzystać z usług agencji interaktywnej. Spośród wielu ofert należy wybrać tę najlepszą, a właściwie optymalną, czyli dostosowaną do potrzeb zlecenia. W pierwszej kolejności wypada sprawdzić serwis oferenta usług. Sprawdza się adres, czy jest podany, jeśli nie, to źle. Dalej dane kontaktowe.

Sam mail, też niedobrze. Brak możliwości kontaktu telefonicznego może okazać się kłopotliwy w późniejszej fazie współpracy. Dobrze, jeśli agencja posiada jakieś referencje, możliwe do zweryfikowania.

Na początku reaserch SEO…

Jeżeli wstępny research zrobiony, spotkanie umówione w biurze firmy, pozostaje dowiedzieć się trochę o drugiej stronie. Zadawać pytania i słuchać. W wypadku, gdy rozmówca nie ma za dużo do powiedzenia, a na dociekliwe pytania reaguje nerwowo, nie jest to oczekiwana reakcja i powinna uruchomić pierwsze ostrzeżenie.

Sprawdź także:

SEO vs PPC – na co powinien zdecydować się startup

Podczas dalszej rozmowy należałoby się zapytać o ogólny sposób realizacji projektu, czyli audyt strony z sugestiami optymalizacyjnymi, raportowanie, jego częstotliwość i zakres, oraz propozycje, do przedyskutowania, zestawu słów kluczowych.

Podsumowanie

Pozostaje jeszcze poruszyć punkt dotyczący umowy. Czas trwania, sposób rozwiązania, forma rozliczeń i oczywiście zakres wykonywanych prac.
Im więcej niepewności wyeliminuje się w fazie wstępnej, tym większa szansa na długą i owocną współpracę. Oraz zadowolenie obu stron.

 

Dzięki dynamicznemu rozwojowi rozwiązań internetowych, przygotowanie e-sklepu jest obecnie bardzo proste. Nawet osoby, które nie posiadają należytego przygotowania informatycznego mogą go otworzyć – wystarczy skorzystać z mnóstwa dostępnych w sieci szablonów, które na kilka sposobów dopasują się do proponowanej przez nas oferty.

Samo stworzenie serwisu jest jednak zadaniem najłatwiejszym. Po jego uruchomieniu przed właścicielami stawiane jest bowiem zadanie dotarcia do potencjalnych klientów i przekonania ich o zakupie dostępnych produktów. Za proces ten odpowiadają działania marketingowe oraz tak zwany User Experience (UX), który powinien zostać uwzględniony jeszcze na etapie projektowania koncepcji sklepu.

Od czego zależy zadowolenie klientów?

Zagadnienie to związane jest bowiem z całością doświadczeń, jakie użytkownik wynosi w ramach korzystania z narzędzia internetowego. Mówiąc krótko, chodzi o zadowolenie naszych odbiorców z budowy i działania e-sklepu. Na owe zadowolenie składa się wiele czynników, spośród których wymienić należy przede wszystkim estetykę strony, wygodę korzystania, nawigację po jej zasobach, responsywność oraz brak błędów.

W założeniu, wszystkie te czynniki mają wpływać na ogólnie pojętą skuteczność witryny. Oczywiście istotne jest również to, aby na potrzeby naszych użytkowników odpowiadać na bieżąco. UX będzie więc procesem bardzo dynamicznym, rozwijanym wraz z rozwojem samego sklepu.

Ważne jest też zatrudnianie dobrego copywritera. Po więcej w artykule:

Copywriter ceny. Ile kosztuje zatrudnienie copywritera?

Podstawowym problemem związanym z User Experience jest jednak poważna trudność w dokładnym zmierzeniu zadowolenia naszych klientów. Zaprojektowanie wszelkich rozwiązań dostępnych na stronie będzie więc wiązało się z pewnym ryzykiem, które musi zostać wkalkulowane w naszą działalność.

Metody badawcze

Chcąc zredukować ryzyko błędnych decyzji, w dziedzinie User Experience wyodrębniona została osoba dziedzina, która związana jest z przeprowadzaniem wszelkich możliwych badań i testów w oparciu o UX.

Mają one na celu weryfikację i ocenę rozwiązań, na które się zdecydowaliśmy oraz ewentualne wprowadzenie zmian eliminujących błędy i poprawiających ogólną użyteczność serwisu. Aby jednak wspomniane badania miały sens, muszą one zostać przeprowadzone na konkretnej grupie docelowej, którą się interesujemy. Dopiero po dokładnym zbadaniu skuteczności naszego e-sklepu zyskamy wiedzę niezbędną do dalszej działalności.

Zagadnienie User Experience bardzo często wspierane jest przez inną dziedzinę, zwaną Conversion Rate Optimization (optymalizacja współczynnika konwersji). W jej przypadku podstawowym wyznacznikiem użyteczności i skuteczności sklepu internetowego jest właśnie współczynnik konwersji. Określa on liczbę internautów, którzy odwiedzili nasza stronę, a następnie, motywowani dostępną ofertą oraz czytelnością sklepu, dokonali zakupów. Współczynnik ten określany jest miedzy innymi za pomocą testów A/B, które polegają na zestawieniu dwóch wersji strony i wyborze tej, która w większym stopniu spełnia początkowe założenia.

Jak więc widzimy, wszelkiego rodzaju wskaźniki UX są trudne do oszacowania. Wszystko to sprawia, że prowadzenie sklepu internetowego z myślą o doświadczeniach i wrażeniach użytkowników związane jest z długotrwałą i systematyczną pracą, wspieraną wszelkimi metodami testowymi.

Wady i zalety zlecenia pisania artykułów Online

Mimo, że żyjemy w czasach kultury obrazkowej, to słowo pisane wciąż jest w cenie. Współczesne dziennikarstwo w dużym stopniu przeniosło się do Internetu, co niesie za sobą zarówno konsekwencje pozytywne, jak negatywne.

Pisać i publikować może każdy.

Jak w gąszczu copywriterów i dziennikarzy odnaleźć prawdziwego czarodzieja słów? Kto pisze artykuły, które później możemy przeczytać na różnego rodzaju portalach i stronach internetowych?

Content is the king

Każdy dobry biznes wymaga dopracowanej strony internetowej. Ta natomiast nie może obejść się bez treści poprawnych stylistycznie i ortograficznie oraz merytorycznych. Choć najczęściej to właściciel biznesu wie najwięcej o wszystkich cechach, zaletach i funkcjonalnościach oferowanych usług i produktów, to napisanie artykułów na stronę zleca profesjonalnym copywriterom, którzy braki merytoryczne nadrabiają znajomością języka korzyści i perswazji. Zlecanie napisania takich artykułów często odbywa się online – na przykład za pośrednictwem popularnych portali zrzeszających copywriterów. Zaletą korzystania z takich serwisów jest zdecydowanie cena – teksty napisane przez copywritera można kupić już za kilkadziesiąt groszy. Wadą – brak bezpośredniego kontaktu z copywriterem, a co za tym idzie – brak informacji zwrotnych, brak pytań i brak doprecyzowania oczekiwań. Przy odrobinie szczęścia można jednak trafić na dorabiającego na portalu filologa polskiego albo osobę z dużym doświadczeniem w branży reklamowej.

Rodzaje artykułów

W Internecie możemy zlecić copywriterom napisanie wielu rodzajów tekstów. Notka prasowa, artykuł poradnikowy, tekst specjalistyczny czy opis produktu – dla copywriterów żaden gatunek nie ma przed sobą tajemnic. Treści zlecone online mogą również być wykorzystane w prasie. Czy rozwój rynku online sprawi, że za kilka lat redakcje przestaną zatrudniać dziennikarzy? Wydaje się, że jest to bardzo prawdopodobny scenariusz.

Leave a Reply

Wojciech Hadała

Polecam się do kontaktu jeśli ktoś ma jakiś problem chętnie pomogę, w kwestiach technicznych oprogramowań E-commerce, CMS. Wykonuję rzetelne audyty z nakierowaniem na plan jaki ktoś chce osiągnąć.

All stories by : Wojciech Hadała