Do góry

Miary wizyt na stronie

Miary podstawowe

Aby rozpocząć działanie w zakresie analityki internetowej warto rozróżniać podstawowe pojęcia z zakresu analityki internetowej. Zostały one wytłumaczone w tabeli poniżej.

StronaStrona to najmniejsza pojedyncza jednostka zawartości. Jest to dokument HTML udostępniony w internecie, wyświetlany za pomocą przeglądarki internetowej.
OdsłonaOkreśla ile razy użytkownicy przeglądali daną stronę. Oznacza każde ponowne załadowanie podstrony w serwisie.Warto podkreślić, że istnieje podział na odsłony powtarzalne i niepowtarzalne.Odsłona powtarzalna liczy każdy moment pokazania strony, nawet jeżeli nastąpił w wyniku jej odświeżenia czy też cofnięcia. Natomiast niepowtarzalna odsłona odzwierciedla liczbę sesji, w ramach której dana strona została wyświetlona co najmniej raz.
WizytaInterakcja pomiędzy poszczególną osobą a stroną. Składa się z jednej odsłony lub z jej ciągu. Pomiędzy kolejnymi odsłonami nie może nastąpić większy odstęp niż 30 minut, gdyż w przeciwnym razie, sesja zostanie zakończona, a odsłona zaliczona do kolejnej Wizyty.
Odwiedziny (sesja)Jest to pojedyncza wizyta użytkownika na stronie, która składa się z jednej lub więcej odsłon. Kończy się w momencie zamknięcia okna.
Strony/odwiedzinyJest to wskaźnik określający stosunek stron do odwiedzin. Mówi o jakości odwiedzin. Im wyższy, tym wyższe zainteresowanie użytkownika treściami zawartymi na stronie.
Unikalni użytkownicyLiczba indywidualnych użytkowników, którzy wykazali się aktywnością na stronie.  Każda osoba jest liczona tylko raz w czasie okresu liczenia. Liczbę unikalnych użytkowników można policzyć przez zsumowanie nowych i powracających użytkowników.
Nowi użytkownicyTylko Ci spośród unikalnych użytkowników , którzy po raz pierwszy weszli na daną stronę  w danym okresie badania.
Powracający użytkownicyLiczba unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę dwa lub więcej razy w danym okresie badania. Liczbę powracających użytkowników można obliczyć odejmując liczbę nowych od liczby unikalnych użytkowników.

 

Strona wejściaStrona pierwszej wizyty.
Strona docelowaStrona, na którą użytkownik został przekierowany w rezultacie działań marketingowych. Zwykle jest przedmiotem optymalizacji za pomocą słów kluczowych bądź różnych innych metod skłaniających do konwersji.
Strona wyjściaOstatnia strona, która została wyświetlona użytkownikowi. Później nastąpiło zamknięcie przeglądarki lub zakończenie sesji.
Długość wizytyCzas aktywności użytkownika w sesji. Co ciekawe, jeżeli mamy do czynienia z odrzuceniem strony (użytkownik wszedł na stronę, nie znalazł na niej nic interesującego i wyszedł), długość wizyty nie jest naliczana.
Wizyty bezpośrednieRuch pochodzący z bezpośredniego wpisania adresu URL w przeglądarkę lub po dodaniu strony do zakładek. Bezpośrednie wizyty są zwykle w pełni świadome, więc generują najwyższy wskaźnik konwersji.
OdesłaniaOdesłania, czy inaczej odnośniki to źródło ruchu pochodzące z umieszczenia adresu URL na zewnętrznej stronie internetowej.
Ruch bezpłatny z wyszukiwarekRuch generowany na skutek wpisania zapytania w wyszukiwarkę internetową.
Ruch płatnyRuch na stronie pochodzący z płatnego źródła, np. z reklamy AdWords.
CTRClick Throuhgt Rate (CTR) czyli wskaźnik klikalności określa skuteczność reklamy. Obliczany jest poprzez pomnożenie liczny kliknięć  przez liczbę wyświetleń reklamy.

Charakterystyki treści

Przestawiona poniżej tabela zawiera zestawienie pojęć z zakresu charakterystyki treści znajdujących się na stronie.

Procent wyjśćLiczba wyjść ze strony podzielona przez całkowitą liczbę wizyt na stronie
Procent nowych odwiedzinJest to wyrażona procentowo ilość użytkowników, którzy w danym okresie odwiedzili witrynę po raz pierwszy. Liczba tych użytkowników ustalana jest na podstawie plików cookies.
Czas wczytywania się stronyŚredni czas po jakim strona internetowa zostanie pokazana użytkownikowi w pełni. Innymi słowy jest to czas „ładowania się” strony www.
Średni czas spędzony na witrynieOkreśla jakość odwiedzin. Liczony jest od chwili wejścia użytkownika na stronę aż do ostatniego wyświetlenia. Uznaje się im ten wskaźnik jest dłuższy tym lepiej.
Współczynnik odrzuceńJest to procentowa wartość odrzuceń w stosunku do wszystkich wejść na stronę. Do odrzucenia dochodzi, gdy użytkownik wszedł na stronę i od razu ją opuścił, bez przeglądania innych podstron. Współczynnik odrzuceń podobnie jak poprzednie wskaźniki również określa jakość odwiedzin, jednak powinien być jak najniższy.
Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.
Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.