Do góry

✍️ Tworzenie treści na stronę ? Copywriting cennik najlepszych treści ✏️

tworzenie treści SEO

Wykonywanie zawodu copywritera jest całkiem przyjemne, oczywiście pod warunkiem, że zlecenia są interesujące i ktokolwiek czyta stworzoną treść.

Działa to niejako w dwie strony. Jeżeli copywriter ma napisać tekst na lubianą i poczytna stronę, zazwyczaj bardzo się stara. Jednocześnie, im bardziej się stara, tym więcej ma czytelników (przynajmniej w teorii). Starania zaowocują tekstem wysokiej jakości, jeśli copywriter będzie trzymał się kilku zasad. Dzięki nim powstaną teksty na strony, które naprawdę chce się czytać.

Teksty na strony, które chce się czytać

Wartościowy tekst, a rosnąca konwersja

Usługi i produkty trzeba umieć sprzedać. Jeżeli chcemy nakłonić użytkownika, by zainteresował się naszą ofertą, przejrzał ją, a następnie zdecydował się na wypełnienie formularza kontaktowego czy dodanie produktu do koszyka, musimy go do tego zachęcić. Jak? Pisząc wartościowe teksty na strony. Nie od dziś wiadomo, że wartościowy tekst idzie w parze z rosnąca konwersją.

Copywriter stworzy wartościowe teksty na strony, jeśli:

Ma pomysł na artykuł

Oczywiście są tacy, którzy siadają i piszą, bez żadnego przygotowania. Albo są wyjątkowo utalentowani, albo piszą byle co. Powstanie dobrego artykułu muszą poprzedzić solidne przygotowania. Copywriter musi mieć coś do powiedzenia. Najlepiej, gdy obiera konkretne stanowisko i potrafi je uzasadnić. Taki tekst czyta się z przyjemnością.

Pisze dla czytelników

Pamiętajmy, że copywriter nie pisze do szuflady. Pisze teksty na strony, które każdego dnia odwiedza wielu użytkowników. Nie wolno o tym zapominać. To użytkownik ma być zadowolony z lektury, co oczywiście nie wyklucza zadowolenia copywritera z wykonanej pracy.

Przed przystąpieniem do realizacji zlecenia należy sprawdzić (albo zapytać) do kogo kierowana jest oferta na stronie. Jeżeli potrafimy scharakteryzować odbiorcę, łatwiej będzie nam stworzyć przemawiający do niego tekst.

Stawia na dynamikę tekstu

Nudne, nic nie wnoszące do artykułu zdania raczej nie zachęcą do dalszej lektury. Zatem copywriter musi dbać o dynamikę tekstu. Jak to zrobić? Chociażby pisząc w czasie teraźniejszym, niejako relacjonując to, co dzieje się tu i teraz oraz unikając strony biernej. Pamiętamy przy tym o używaniu słownictwa zrozumiałego dla odbiorców. Ponadto teksty na strony nie powinny zawierać zwrotów negujących, chyba że piszemy akurat recenzję na bloga.

Nie będzie się spieszył z publikacją

Niekiedy (no dobra – zazwyczaj) terminy gonią i gotowy tekst uda się kilka razy przeczytać, poprawić rażące błędy i zaraz trafia do publikacji. Jeżeli jednak mamy taką możliwość, pozwólmy mu odpocząć. Warto wrócić do niego następnego dnia czy nawet za kilka dni. Być może świeże spojrzenie pozwoli nam zauważyć niedociągnięcia, a może w międzyczasie pojawią się nowe pomysły i poszerzymy artykuł?

Sklep internetowy i treści informacyjno-sprzedażowe

Sklep internetowy i jego treść

Budując sklep internetowy trzeba mieć na uwadze jego przejrzysty i funkcjonalny układ. Równie ważne są fotografie oraz publikowane treści.

Teksty na stronach sklepów internetowych mają najczęściej charakter informacyjno-sprzedażowy. Powinny być konkretne, szczególnie na stronach produktowych, kiedy to klient chce poczytać o danym produkcie, jego właściwościach i zaletach. Jednak poza stronami produktowymi, sklep internetowy ma również inne podstrony, w których można zamieścić znacznie więcej treści.

Treść jest ważna zarówno dla samych użytkowników, którzy szukają konkretnych informacji i zastanawiają się na zakupem, jak i właścicieli sklepów internetowych. Wysokiej jakość treść pozwala im bowiem skutecznie promować markę, jak i zajmować wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarki Google.

Sklep internetowy nie jest miejscem, w którym warto publikować długie rozprawy

Chyba, że przy sklepie funkcjonuje również blog. Wówczas pisanie długich, ciekawych i przydatnych artykułów jest wręcz wskazane. Wskazana jest także ich regularna publikacja oraz promowanie artykułów w mediach społecznościowych. Więcej o tym, dlaczego warto prowadzić blog przy sklepie internetowym przeczytasz w wielu miejscach.

Natomiast jeśli chodzi o sam sklep i podstawowe podstrony, treść powinna mieć przyzwoitą, ale nie zabójczą objętość. Warto przy tym pamiętać o dzieleniu jej na sekcje/bloki, dzięki czemu zyska przystępny wygląd i prędzej skłoni potencjalnego klienta do lektury.

Na stronach sklepów dobrze sprawdza się treść w formie przystępnej do skanowania, a więc wspomniane już akapity, wszelkiego rodzaju wypunktowania i numerowania, nagłówki, pogrubienia, podkreślenia. Warto pamiętać o stosowaniu przerywników w postaci zdjęć, a jeśli chcemy zaprezentować wiele danych statystycznych, warto zamieścić tabelę albo wykres.

Unikalność artykułów sprzedażowych to podstawa

Każda firma, nawet jeśli świadczy usługi niemal tożsame z tymi oferowanymi przez konkurencję, jest inna i wyjątkowa. Warto tę inność podkreślić. Zatem nie kopiujemy nawet ogólnych informacji z branży. Zawsze staramy się dodać coś od siebie, pokazać własne, ciekawe i innowacyjne rozwiązania.

Dobrym pomysłem jest przybliżenie historii powstawania firmy/sklepu. Użytkownicy lubią takie historie, lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Dzięki temu skraca się nieco dystans miedzy klientem a sprzedawcą, a tym samym wzrasta zaufanie do marki.

Unikalne powinny być także opisy produktów. Sklep internetowy, który idzie na łatwiznę i publikuje opisy producentów, w żaden sposób nie wyróżni się na tle konkurencji. Natomiast unikalny opis potrafi skutecznie zachęcić do zakupu. Szczególnie, jeśli został napisany językiem korzyści.

Treść tworzona przez użytkowników

Na stronach sklepów internetowych mile widziane są opinie i recenzje osób, które już wcześniej skorzystały z oferty. Potencjalny klient prędzej zdecyduje się na zakup, jeśli poczyta komentarze na temat samego sklepu, jakości obsługi, jak i konkretnych produktów. Recenzje użytkowników mają dziś niemałe znaczenie, dlatego warto o nie zabiegać.

Praca copywritera i znaczący spadek efektywności

Praca copywritera i spadek efektywności

Nie wystarczy powiedzieć, że wykonuję pracę copywritera, by dla wszystkich stało się jasne, czym zajmuję się na co dzień.

Pojęcie copywriting jest naprawdę bardzo szerokie. Zawiera w sobie zarówno tworzenie sloganów i treści reklam, opisów produktów, tekstów na różnorodne strony ofertowe, artykułów sponsorowanych, artykułów blogowych, tekstów na zaplecze pozycjonerskie i wielu innych. Oczywiście nie oznacza to, że każdy copywriter zajmuje się tworzeniem treści z każdego wspomnianego rodzaju. Na ogół koncentruje się na kilku najprzyjemniejszych (i najbardziej dochodowych) rodzajach tekstów. Jednak copywriter, który nie jest freelancerem, nie ma takiej możliwości. Tworzy to, co zostało mu zlecone. Nawet jeśli temat wydaje mu się wyjątkowo nużący, musi napisać ciekawy artykuł, bo przecież na tym polega praca copywritera. Jak to zrobić, kiedy brakuje motywacji? Jak radzić sobie ze spadkiem efektywności?

Praca copywritera – sposoby na spadek efektywności

Po pierwsze – regeneracja sił

Ci, którzy mają nienormowany czas pracy, mogą zrobić sobie przerwę w dowolnym momencie. Natomiast Ci, którzy pracują na etacie, czyli przez osiem godzin są przyspawani do biurowego fotela, mają prawo do krótkiej przerwy po każdej godzinie takiej pracy. Warto z tego przywileju korzystać. Nawet krótka przerwa pozwoli oczom odpocząć, natomiast ciut dłuższa pozwoli zaczerpnąć świeżego powietrza, co ma pozytywny wpływ na pracę mózgu.

Do pracy należy przychodzić wyspanym (tak, wiem, nie zawsze jest to możliwe), a po pracy jak najwięcej się ruszać. Praca siedząca zdecydowanie nie sprzyja zdrowiu, dlatego po godzinach warto aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu.

Po drugie – poszukiwanie inspiracji

Copywriter, który zajmuje się prowadzeniem blogów firmowych bądź blogów stanowiących strony zapleczowe, wspierające proces pozycjonowania, może mieć problem ze znalezieniem dobrego tematu. O ile na początku przygody pomysłów nie brakuje, o tyle po pewnym czasie wszystko wydaje się już oklepane. Co w takiej sytuacji? Robimy przerwę od pisania i szukamy inspiracji! Przecież nie wszystkie ciekawe pomysły muszą pochodzić z głowy. Niekiedy warto podpatrzeć o czym pisze konkurencja, czego szukają w sieci użytkownicy, jakie tematy cieszą się największym zainteresowaniem. Warto też wrócić do swoich starszych publikacji, być może wymagają odświeżenia? Recykling treści to idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy mają poważny problem z brakiem weny twórczej.

Po trzecie – motywowanie się

Poziom satysfakcji znacząco wzrośnie, gdy zlecenie zostanie zrealizowane, a klient doceni włożony trud i wyrazi swoje zadowolenie, a konto bankowe zasili atrakcyjna suma. Myślenie o tym bardzo często dostatecznie copywritera motywuje. Zwłaszcza copywritera freelancera, który sam jest sobie szefem.

W przypadku etatowców sprawa wygląda nieco inaczej, bo zwykle za swoją pracę, mniej lub bardziej efektywną, otrzymują co miesiąc takie samo wynagrodzenie. Zatem zarazem jest i łatwiej, i trudniej. Łatwiej, bo motywacja w postaci szefostwa działa i niezależnie od ilości zleceń, pieniądze i tak wpłyną na konto. Trudniej, bowiem rzadko można liczyć na pochwałę od klienta czy ekstra premię.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.