Do góry

Audyt słów kluczowych dla witryn internetowych

Audyt słów kluczowych ma celu selekcję słów kluczowych oraz fraz dla pozycjonowanej witryny, zapewniając nie tylko dużą liczbę odwiedzin internautów, lecz również wysoką jakość generowanego ruchu. Kompleksowy audyt słów kluczowych obejmuje zarówno analizę fraz wyszukiwanych przez internautów (opłacalnych dla właściciela strony), jak i odpowiednie ich rozmieszczenie na witrynie.

Kompleksowa analiza słów kluczowych

W naszej ofercie znajdą państwo usługę  audytu słów kluczowych. W  jego skład wchodzi:

  • wyszukanie i analiza zapytań odpowiadających danej branży oraz witrynie,
  • audyt witryny pod kątem słów kluczowych – ich występowania, zagęszczenia oraz rozmieszczenia na podstronach,
  • raport z  analizy oraz dokładne wskazówki dla właściciela witryny.

Szczegóły oferty pozycjonowania strony.

Artykuły – najważniejsze informacje o słowach kluczowych

Zapraszamy do zapoznania się z artykułami dotyczącymi kilku podstawowych aspektów związanych z doborem oraz analizą słów kluczowych. Przybliżają one specyfikę tego zagadnienia oraz zawierają wskazówki, które pozwolą uniknąć często popełnianych  błędów związanych z doborem słów kluczowych oraz optymalizacją witryny.

Audyt słów kluczowych i jego podstawy – jak powinniśmy rozumieć słowa kluczowe w SEO i jak należy je dobierać dla danej witryny.
audyt słów kluczowychJaka ilość słów kluczowych jest optymalna dla witryny, jakie są zalety stosowania dużej liczby fraz.
Jakie są często popełniane błędy i czego należy unikać przy doborze pozycjonowanych fraz dla strony.
W jaki sposób poszukiwać słów kluczowych dla firmowej strony, by odpowiadały naszemu targetowi.

Czym są słowa kluczowe? Jak w SEO/SEM jest rozumiane pojęcie frazy?

Najprościej tłumacząc – są to pytania, które internauci zadają za pomocą wyszukiwarki poszukując interesujących ich w danej chwili wiadomości. Z usług agencji interaktywnych korzystają przede wszystkim firmy, osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, które poprzez zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe pragną pozyskać nowych klientów, zdobyć nowe rynki, otworzyć przed nią nowe perspektywy rozwojowe etc.

Słowa kluczowe są więc rodzajem łączenia pomiędzy pozycjonowaną stroną firmy a najbardziej typowymi sposobami szukania konkretnych usług bądź produktów.

Dobór słów kluczowych jak łatwo zauważyć jest fundamentem pozycjonowania, jednym z najważniejszych elementów tego złożonego procesu, mającym ogromne przełożenie na późniejszy sukces, czyli wzrost odwiedzin strony.

Musi on uwzględniać następujące rzeczy:

  • specyficzny charakter branży/sektora usług w którym działa firma;
  • rzetelną i zweryfikowaną wiedzę na temat najczęściej poszukiwanych usług/produktów przez potencjalnych klientów;
  • analizę słów kluczowych pod względem częstości wyszukiwań poszczególnych zwrotów (tak zwane rankingi popularności słów kluczowych);
  • zróżnicowanie ilościowe i jakościowe pozycjonowanych fraz. Efektywniej znaczy bardziej opłacalnie, więc klientom proponuje się pozycjonowanie w ramach modelu SEM na kilkadziesiąt, kilkaset a nawet kilka tysięcy różnorodnych, szczegółowych fraz.

 

Chociaż dobieranie słów kluczowych jest indywidualnie dostosowane do profilu działalności i potrzeb serwisu każdego klienta, oczywiście należy przeprowadzić audyt słów kluczowych strony pod kątem fraz używanych przez konkurencję. Kompleksowo przeprowadzony audyt słów kluczowych musi uwzględnić zarówno odpowiedni dobór fraz dla danej witryny oraz ich umieszczenie na samym serwisie.

Badanie słów kluczowych ze względu na gęstość występowania

Badanie słów kluczowych pod kątem ich zagęszczania – czyli istotny element optymalizacji.

Problematyka wyboru trafnych słów kluczowych dla pozycjonowanej witryny, to również kwestia ich odpowiedniego umieszczenia za stronie.

Techniczne aspekty ulokowania fraz (zagęszczenie, częstość występowania, nagłówki, tytuły stron, stopka itd), są nie mniej ważne niż ich rzetelność (frazy odpowiadające specyfice branży przekładają się na współczynnik odrzuceń) oraz konkurencyjność (konwersja kapitału, czas uzyskania widocznych efektów).

Słowa kluczowe powinny znajdować się w tytule strony, nagłówkach, „metatagach”, anchorach, linkach, podpisach obrazków etc oraz przede wszystkim w treści strony.

Do zagęszczenia słów w contencie należy podchodzić bardzo ostrożnie, z wyobraźnią, z wyczuciem właściwych proporcji. Dlaczego jest to, aż tak istotne?

Internauci nie mogą odnieść wrażenia, że czytają tak naprawdę zlepek zdań tworzony za zasadzie: aby tylko upchać na siłę, jak największą ilość słów kluczowych pomijając wartość merytoryczną wpisu. Frazy muszą harmonijnie komponować się z treścią, która musi przekazywać wiedzę i rzeczywiste informacje, gdyż właśnie w celu ich uzyskania internauci korzystają z wyszukiwarek. Proces technicznego dostosowania słów kluczowych znajdujących się na serwisie, do założeń skutecznego pozycjonowania nazywa się optymalizacją strony;
Roboty wyszukiwarek podobnie jak internauci, „czytają” wpisy znajdujące się na naszej stronie. Jeżeli uznają, że serwis jest przeoptymalizowany, występuje zbyt duże nasycenie słowami kluczowymi, mogą zaklasyfikować witrynę jako spamową i nałożyć na nią bardzo dotkliwe sankcje, niejednokrotnie oznaczające jej „śmierć w wyszukiwarce”. Stąd coraz częściej badanie słów kluczowych na witrynie, musi uwzgledniać maksymalne nasycenie.

Badanie słów kluczowych po ostatnich zmianach i aktualizacjach algorytmów wyszukiwarki Google

Wiele wprowadzanych w ostatnim czasie aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google skupia się właśnie na czynnikach on-page, czyli  elementach treści strony. Przeoptymalizowana witryna, posiadająca niewiele treści, duże i nienaturalne zagęszczenie fraz, może zostać oceniona jako mało wartościowa i wprowadzająca w błąd czytelników. Badanie słów kluczowych, uwzględniające powyższe uwagi , umożliwia wprowadzenie odpowiednich poprawek, zapewniajacych lepsza widoczność w wynikach, bez ryzyka negatywnych konsekwencji.

Jakich błędów nie popełniać przy doborze słów kluczowych

Po przedstawieniu elementarnych informacji na temat różnych strategii doboru, analizy i praktycznej oceny odpowiednich słów kluczowych dla serwisu internetowego, przyszedł wreszcie czas na odmówienie rodzaju tych fraz, które na pewno nie wpłyną pozytywnie na jakość i trwałość ruchu na naszej stronie.

Skuteczne narzędzia i sposoby linkowania umożliwiają pozycjonerom wypozycjonowanie, każdego serwisu na niemalże dowolną frazę w tym również taką, która z tematyką pozycjonowanej strony ma niewiele wspólnego, bądź dotyczy całkowicie innego jej aspektu.

 

Załóżmy dla przykładu, że chcemy zwiększyć ilość wejść na stronę sklepu internetowego, który zajmuje się sprzedażą luksusowych zegarków, produktów bardzo elitarnych marek. Jest to dobro luksusowe targetowane na konkretną grupę docelową konsumentów, ludzi o już sprecyzowanych preferencjach i najczęściej sporej wiedzy o produktach. Oni, ponad wszelką wątpliwość nie będą szukali zegarków po frazach: tanie zegarki bądź zegarki … (nazwa popularnej firmy, produkującej tanie modele – „na każdą kieszeń”).

Oczywiście dysponując adekwatnymi środkami finansowymi wypozycjonujemy taki sklep na powyższe frazy, lecz klienci szukający tanich zegarków bezzwłocznie opuszczą odwiedzaną stronę gdy przekonają się, iż tak naprawdę nie ma w jego ofercie poszukiwanych przedmiotów. Jest to przykład ruchu bezwartościowego to znaczy ilości odwiedzin, którą co prawda można statystycznie uchwycić lecz nie przekłada się ona na zainteresowanie ofertą/zakupy/wymierne zyski.
Ponadto skupiając się na kilku bardzo ogólnych i mocno konkurencyjnych frazach, pomijając całkowicie uzupełnianie pozycjonowania o wiele fraz szczegółowych (czytaj – mniej konkurencyjnych), być może uniemożliwimy osobom faktycznie poszukującym luksusowych zegarków możliwość odwiedzenia strony. Warto wiedzieć, co stanowi wniosek z szeregu marketingowych badań, iż tak zwany elitarny konsument, najczęściej dokładnie wie czego szuka. Wcześniej odwiedza strony producentów, samodzielnie porównuje produkty szukając tego jedynego, który postanowi kupić. Stąd wynika konieczność uzupełnienia palety pozycjonowanych fraz o nazwy modeli (zgodnie z symbolami producenta), bądź typów – zegarek chronograf, chronograf … (nazwa firmy) etc.

Z powyższych ustaleń dotyczących słów kluczowych wynika więc, że:

 

nie każdy ruch jest dobry;

ruch bezwartościowy jest problemem związanym z wyborem niewłaściwych fraz;

strona wypozycjonowana na nieadekwatne frazy, nie będzie przynosiła zysku,

internauci często po prostu kopiują nazwy modeli szukanych produktów z opisów producenta i w ten sposób wpisują je w pole wyszukiwarki.

Jak unikać  słów kluczowych niskiej jakości

Dużym zagrożeniem dla racjonalnego wdrażania środków finansowych w pozycjonowanie świeżych serwisów, jest nieuwzględnienie stopnia konkurencyjności określonych fraz poprzez wcześniejszą analizę.

Najlepiej wyjaśni to niniejszy przykład. Przyjmijmy, iż chcemy sprawić aby roboty wyszukiwarek „zainteresowały się” nowo-powstałą witryną biura pośrednictwa handlu nieruchomości działającego w jednym z większych rodzimych miast.

Nie trzeba być analitykiem rynkowym aby wiedzieć, iż konkurencja w sektorze deweloperskim jest niewyobrażalnie ogromna. Firmy działające na rynku już od dłuższego czasu, posiadają nie tylko dobrze rozwinięte serwisy ale także odpowiednio wypozycjonowane, również od strony technicznej (duża ilość zróżnicowanych backlinków na ogólne frazy).

Jeżeli biuro mieści się w stolicy, naturalnym ruchem ze strony pozycjonera będzie zaproponowanie klientowi takich fraz ogólnych jak nieruchomości Warszawa bądź deweloper Warszawa, ale czy słusznie? Oczywiście nie należy pominąć ich w kreowaniu strategii linkowania, lecz również nie można na nich koncertować wszystkich posunięć licząc na to, że to właśnie im strona będzie zawdzięczała największy odsetek ruchu wygenerowanego z zapytań wyszukiwania.

Skuteczniej jest pozycjonować równomiernie na większą ilość szczegółowych fraz.

Potencjalni odbiorcy oferty biura, coraz częściej zirytowani nieadekwatnymi wynikami wyszukiwania, będą szukać takich fraz jak przykładowo mieszkania … (nazwa konkretnego miejskiego osiedla, dzielnicy, lokalizacji etc.), zamiast nieruchomości czy mieszkania Warszawa. Na tym polu konkurencja jest już o wiele mniejsza, szczególnie gdy dotyczy to nowo-powstałych osiedli mieszkaniowych, o których mogli dowiedzieć się na przykład z prasy. Te lżejsze frazy, połączone z linkowaniem na ogólne słowa kluczowe, mogą przynieść bardzo zadowalające efekty z pewnością – w szybszym czasie.

Dlaczego nie należy więc na początku skupiać się na mocno konkurencyjnych ogólnych frazach:

  • ewentualne efekty, będą wymagały ogromnych nakładów finansowych;
  • na wyniki pozycjonowania będziemy musieli niestety poczekać;
  • uzależnienie się od wąskiej ilości słów, jest niebezpieczne dla pozycji strony;
  • internauci coraz częściej zadają wyszukiwarce konkretne, mocno precyzyjne pytania.

Różnorodne sposoby na szukanie słów kluczowych

Różnorodność jest słowem, które powinno charakteryzować wszystkie, poszczególne etapy procesu pozycjonowania strony internetowej.

Dbając o zróżnicowanie linków prowadzących do naszego serwisu, konstruując zaplecze na różnorodnych skryptach/platformach publikacyjnych, umieszczając teksty o zróżnicowanej wartości merytorycznej i częstotliwości występowania linków, warto pamiętać o doborze zróżnicowanych słów kluczowych, zarówno ogólnych jak i szczegółowych.

Aby szukanie słów kluczowych uczynić efektywnym, trzeba korzystać z kilku źródeł.

 

Propozycje słów kluczowych możemy konstruować na kilka różnorodnych sposobów, które naturalnie można ze sobą łączyć wybierając z każdego, to co akurat najbardziej wpisuje się w profil pozycjonowanej strony.

Efektywność jest najważniejszym kryterium oceny wybranych fraz.

  Po pierwsze – szukanie słów kluczowych można przeprowadzić, korzystając z powszechnie dostępnych programów on-line dla pozycjonerów. Google udostępnia potężne narzędzie propozycji słów kluczowych w ramach usługi Adwords.
 Po drugie – przeprowadzając audyt konkurencyjnych stron, witryn firm działających w tym samym sektorze, oferujących takie same usługi, sprzedających identyczne produkty. Koniecznie zapoznajmy się z zawartością nagłówków strony, podejrzyjmy również jej źródło, zwróćmy uwagę na informacje zawarte w stopce strony.
  Po trzecie – uzupełniając pozycjonowane słowa kluczowe o nazwy produktów/usług, które na bieżąco wprowadzamy do oferty firmy. Jest to szczególnie ważne, ponieważ wciąż rosnący odsetek internautów poszukuje konkretnych produktów, wpisując w polu wyszukiwarki po prostu ich pełne nazwy, niejednokrotnie wraz z specyfikacją techniczną (vide – podzespoły komputerowe, części samochodowe, modele elektronicznych gadżetów etc.).

Powyższy model doboru słów kluczowych, stanowi integralną część usługi SEM, która minimalizuje koszty pozycjonowania, gwarantuje stabilność pozycji oraz różnorodność słów kluczowych, która jest systematycznie uzupełniana.

Następnie można spróbować utworzyć synonimiczne odmiany słów kluczowych, które już postanowiliśmy pozycjonować, bądź co do których jesteśmy zdecydowani. W tym przypadku należy jednak zachować dużą ostrożność i co tu dużo mówić – umiar oraz wyobraźnię w doborze synonimów do fraz. Łatwość w generowaniu synonimicznych wersji słów kluczowych nie może wpłynąć na ocenę faktu, iż to internauci (a nie pozycjonerzy) decydują, które frazy plasują się w czołówce najczęściej wyszukiwanych zwrotów a marnotrawienie środków na delikatnie mówiąc „egzotyczne” frazy jest nieracjonalne. Szukanie słów kluczowych, można również skutecznie wspomóc dzięki analizie statystyk danej witryny – szczególnie, jeśli posiadamy wewnętrzna wyszukiwarkę – monitorując hasła wpisywane przez internautów hasła zyskujemy wartościowe frazy dla witryny.

  • Znając specyficzny charakter branży, posiadając szerokie rozeznanie w produktach wchodzących w skład oferty pozycjonowanej strony, można samodzielnie stworzyć słowa kluczowe na zasadzie: od ogólnych (prostych i złożonych) do szczegółowych. szukanie słów kluczowych
  • Kolejna strategia wyboru fraz, polega na skorzystaniu z podpowiedzi wyszukiwarki, które pojawiają się równolegle do wprowadzanego tekstu. Wskazówki wyszukiwania znajdują się również często w dole ekranu, pod informacją: wyszukiwania podobne do … (wpisana fraza).

szukanie słów kluczowych

 

 

Można odnieść wrażenie, iż to internauci jakimś sposobem przyswajają sobie i zaczynają z czasem używać w wyszukiwaniu frazy zaproponowane przez SEO specjalistów – lecz tak nie jest. Sposoby szukania informacji przez różnorodne osoby, układają się w pewien logiczny wzór mimo miliardów zapytań. Co z tego wynika? Pewien rodzaj przestrogi, iż nie można nie testować proponowanych słów i trwać w przekonaniu, iż to my wiemy lepiej od internautów w jaki sposób będą szukać określonych informacji.

Dlaczego warto wybierać słowa kluczowe z błędami?

Poprawność stylistyczna i ortograficzna materiałów tekstowych zamieszczonych na stronie internetowej, jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na ocenę profesjonalizmu firmy oraz szerzej – jej wiarygodności w oczach potencjalnych klientów. Również rozbudowane algorytmy robotów wyszukiwarek, umożliwiają selekcjonowanie wartościowych/poprawnych tekstów pod kątem przedstawianych wyników wyszukiwania. Jednak istnieje pewien obszar pozycjonowania, w którym z pełną świadomością popełnia się błędy ortograficzne – jest nim wybór szczegółowych słów kluczowych.

Jest to uzasadnione przyzwyczajeniami internautów, którzy często z lenistwa bądź przypadkiem, popełniają najbardziej typowe błędy we wpisywaniu fraz w polu przeglądarki. Zapominają o polskich znakach (nagminnie gubią końcówki, ogonki), zamiast telefon komórkowy wpisują telefon komurkowy, zamiast artykuły dekoracyjne – artykuly dekoracyjne bądź artykuly dekoracyjne slub etc. O tym, że jest to statystycznie istotna ilość zapytań, świadczy wysokość ruchu na stronach wynikająca z przejścia na nie bezpośrednio z błędnych fraz.

Rozbudowa o szczegółowe słowa kluczowe

Gdy rozszerzamy rdzeń pozycjonowanych fraz o szczegółowe słowa kluczowe, warto zastanowić się dokładnie nad najczęściej popełnianymi błędami przez internautów w przypadku zapytań ściśle związanych z określoną branżą. Pomocna może być sama wyszukiwarka Google. Po wpisaniu niepoprawnej ortograficznie frazy np. artykuly dekoracyjne w dole ekranu znajdziemy podobne wyniki wyszukiwania wśród, których również zostaną wskazane słowa kluczowe z błędami:

  • artykuly dekoracyjne slub;
  • artykuly dekoracyjne do domu;
  • artykuly dekoracyjne Krakow, Lodz etc.
  • artykuly florystyczne Gdansk.

 

Najważniejsze korzyści wynikające z pozycjonowania na frazy z błędami ortograficznymi:

 

Zwiększony zakres wykorzystywanych fraz, różnorodność wpływająca na stabilną pozycję strony.

Uwzględnienie szerokiej grupy internautów, którzy popełniają błędy – zwiększony, wartościowy ruch na stronie.

Atut, którego nie musi posiadać konkurencja skupiająca się na poprawnych gramatycznie frazach.

Większa ilość słów kluczowych – czy warto?

Myśleć dokładnie tak jak internauci, zainteresowani konkretnym produktem – w taki sposób można streścić logikę generowania słów kluczowych. Pozycjonowana strona musi reagować na frazy najczęściej wpisywane w wyszukiwarkach przez internautów (czytaj – potencjalnych klientów), gdyż tylko wtedy będzie właściwie zoptymalizowana samodzielnie pracując na zwiększenie ruchu, co jest priorytetem pozycjonowania.

Analiza słów kluczowych i wnioski z niej płynące

Na przestrzeni niedawnych zmian algorytmu wyszukiwarki, odmieniło się jednak podejście do wyboru fraz. Oczywiście – frazy ogólne wciąż stanowią ważny element pozycjonowania, lecz nie uzależnia się już od nich całej strategii poprzez koncentrowanie linkowania na kilku ogólnych frazach. Zamiast rozliczania za pozycje, coraz więcej klientów agencji interaktywnych decyduje się więc na model SEM polegający w dużym skrócie: na ciągłym zwiększaniu ilości pozycjonowanych słów kluczowych. Już pobieżna analiza słów kluczowych, generujących wejścia na daną stronę z wyszukiwarki uzmysławia, że internauci/klienci powaznie zainteresowani daną usługą/produktem, wpisują szczegółowe zapytania.

Jakie są najważniejsze zalety modelu SEM:

  • rozszerzanie grupy potencjalnych klientów – większa ilość szczegółowych fraz, to w efekcie większa ilość wyników prowadzących bezpośrednio do naszej witryny;

 

  • „elastyczność” i różnorodność fraz – trzymanie się sztywnych i ogólnych fraz (laptopy sklep), jest bezowocne gdy klienci szukają konkretnych usług/produktów (laptop – nazwa producenta, nazwa modelu, parametry techniczne sprzętu etc.);

 

  • „natychmiastowa reakcja na zmiany” – ciągle uzupełniając strategię o kolejne frazy, na bieżąco weryfikując statystyki wyszukiwanych słów kluczowych, spadek pozycji strony wynikający ze spadku określonej frazy nie będzie dotyczył naszego serwisu;

 

  • „pozycjonowanie przyjemne dla internautów” – dokładnie poprzez to, że ciągle wprowadzamy kolejne słowa szczegółowe dla wszystkich podstron serwisu, osoba szukająca jasno zdefiniowanych informacji ma większe prawdopodobieństwo, że zostanie automatycznie skierowana do interesujących ją wiadomości bezpośrednio z poziomu strony zawierającej wyniki wyszukiwania;

 

  • skuteczniejsze pozycjonowanie – obok zwiększonych statystyk odwiedzin, wydłuży się również czas spędzany przez internautów na naszym serwisie, gdyż już na wstępie są oni kierowani na podstronę zawierającą pożądane informacje i nie muszą w tym celu przeszukiwać całej strony.

Analiza słów kluczowych jest pierwszym krokiem do zbadania zachowania internautów i odpowiedniego kierowania ruchu na dany serwis.

Graficzne przedstawienie omawianej wyżej zależności – miedzy rozbudową szczegółowych fraz a wzrostem ruchu.

analiza słów kluczowych

 

 

Ogólne frazy zawierające mało informacji o konkretnych produktach, mogą być kosztowne w pozycjonowaniu i nie odpowiadać szczegółowym pytaniom internautów. Uwzględniając wariacje fraz oraz wnioski, jakie daje analiza słów kluczowych, możemy rozbudować listę bazowych słów.

 

 

analiza słów kluczowych

Dobór szczegółowych, dodatkowych fraz umożliwia optymalizacje podstron serwisu, na które kierowani są internauci. Dzięki temu trafiają na stronę o odpowiednio przygotowanej treści, prezentującą odpowiedni produkt, usługę, bądź informacje. Zmniejsza się tym samym współczynnik odrzuceń, związany z kierowaniem internautów na stronę główną serwisu, która zazwyczaj zawiera ogólne informacje. Dokładna analiza słów kluczowych dla istotnych podstron oraz późniejsza optymalizacja umożliwia również łatwiejsze osiągnięcie wyższych pozycji dla danych fraz.

 

analiza słów kluczowych

 

Analiza słów kluczowych na podstawie statystyk ruchu na stronie oraz wejść na konkretne frazy z wyszukiwarki  jest cennym źródłem informacji dla rozbudowy listy słów kluczowych. W przypadku dużej liczby fraz generujących ruch internautów, zmiany algorytmów oraz spadku na pojedyncze słowa lub nawet ich grupy, nie przekładają się radykalnie na spadek odwiedzin, jak ma to miejsce w przypadku, gdy pozycjonujemy jedynie kilka fraz.

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

1 komentarz

  1. […] Dobór słów kluczowych w modelu SEM (z ang. Search Engine Marketing) przypomina systematycznie powtarzający się, właściwie to nigdy niekończący się proces. Po określeniu stopnia trafności i skuteczności pierwotnie dobranych fraz ogólnych i szczegółowych, po jakimś czasie dokonuje się drobiazgowej analizy ich efektów. Okresowy raport musi przedstawić wnioski odnoszące się do sposobu i planu doboru nowych wyrażeń. Cykliczna analiza słów kluczowych to usługa, która w typowym pozycjonowaniu jest zazwyczaj czymś opcjonalnym (ważnym acz dodatkowo płatnym), bowiem tam gdzie płaci się za efekty pozycjonowania wąskiej grupy słów, nikt nie musi interesować się nowymi perspektywami rozwoju strony. […]

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.