Do góry

Jakie usługi reklamowe warto wybrać aby dobrze pozycjonować stronę www

Linki pozycjonujące

Linki – czynnikiem mającym ogromny wpływ na pozycję w wyszukiwarkach jest jakość i ilość linków prowadzących do promowanej witryny z innych stron w internecie. Nazywamy je Back Links (BL). Szczególny wpływ ma tutaj jakość linków. Znajdziemy w internecie mnóstwo źródeł tanich, bądź nawet darmowych linków. Słabe linki są jednak bezwartościowe.

Witryny konkurencyjne w pozycjonowaniu

– najważniejszym czynnikiem w ocenie trudności pozycjonowania jest konkurencja, czyli po prostu jak wiele stron możemy znaleźć w internecie na dany temat – po wpisaniu interesującej nas frazy w oknie wyszukiwania oraz ile z nich się już pozycjonuje.

Jeżeli pozycjonujemy na słowa, na które nie ma zbyt dużej konkurencji nasza strona pojawi się wysoko nawet bez specjalnych nakładów promocyjnych. Zupełnie inaczej wygląda to jednak w przypadku fraz trudnych jak np. bank, kredyt, komputery, hotele, samochody etc

 

Audyt witryny

Jeśli chcesz ocenić jakość dotychczasowej usługi pozycjonowania, wykonywanej przez inną firmę niż nasza, lub też chciałbyś sprawdzić możliwości i szanse jakie dają rozwiązania związane z SEO właśnie dla Twojej witryny, sprawdź naszą ofertę dotyczącą audytu stron WWW.

Korzystając z tej usługi możesz poznać nowe obszary, na których warto zainwestować w rozwój, a także stwierdzić, jak wygląda obecny stan rzeczy. Odkrycie potencjału jaki kryje Twoja strona internetowa, jest także jednym z pierwszych etapów związanych z pozycjonowaniem serwisu. Dzięki temu, w sposób jasny i klarowny możemy wyznaczyć przyszłe cele, zarówno te nie cierpiące zwłoki, jaki i te dalekowzroczne, na szlaku sukcesu witryny w wyszukiwarkach internetowych.

Za audytem związana jest analiza przeprowadzanych do tej pory technik pozycjonujących, jak i ocena tych metod, które mogą w szybkim czasie, przynieść największe efekty. Wybierane są także odpowiednie do tematyki serwisu, słowa i frazy kluczowe, które stają się podstawowym elementem przyciągającym klientów do kupna produktów, czy skorzystania z usług oferowanych przez witrynę.
Dzięki audytowi, masz szansę dowiedzieć się, jakie pozycje zajmuje aktualnie Twoja strona WWW w wynikach wyszukiwania oraz które z wyszukiwanych przez internautów fraz, mają dla Ciebie największe znaczenie. Całość usługi stanowi znakomitą szansę na określenie dalszego planu podbicia rynku, gdyż znając swoje mocne strony jesteśmy w stanie naprawdę wiele zdobyć, lecz dopiero poznając swoje niedoskonałości, możemy osiągnąć perfekcję.

Usługa kompleksowa

Celem zapewnienia profesjonalnej opieki nad pozycjonowaną witryną, firma oferuje w ramach usługi szereg profesjonalnych rozwiązań, które ostatecznie składają się na końcowy sukces.  Aby móc całkowicie wykorzystać potencjał witryny internetowej dokonujemy zarówno optymalizacji treści, jak i kodu strony, który również pełni bardzo ważną rolę w całym procesie. Dzięki przeprowadzeniu stosownych analiz, wybrane zostają najbardziej korzystne dla klienta słowa oraz frazy kluczowe, które w dalszej kolejności stają się swoistym rusztowaniem pod tytuł (ang. title) i opis (ang. description) serwisu. Jest to istotne ze względu na fakt, iż obie formy nagłówków są pokazywane w wynikach wyszukiwania i patrząc perspektywicznie, stają się sloganem przyciągającym internautę na karty stron witryny. Dzięki dbałości o szczegóły, treść pozycjonowanej strony zostaje poddana zabiegom, które poprzez poprawę formy, jak i kodu, służą zwiększeniu czytelności i przystępności nie tylko dla robota wyszukiwarki odwiedzającego serwis, ale także dla samego użytkownika strony. Na koniec, nie może zabraknąć informacji o pozyskiwanych linkach pozycjonujących, które są nieodzownym narzędziem, podczas pozycjonowania. Dzięki umieszczaniu wyżej wymienionych odnośników w popularnych serwisach, różnego typu katalogach, czy bazach danych, serwis internetowy notuje również wejścia z tychże lokalizacji, co jako skutek uboczny pozycjonowania, wychodzi klientowi na duży plus.

Kampania reklamowa

Gdy na rynku pojawiają się nowości organizowane są kampanie reklamowe, których głównym celem jest wypromowanie tego produktu, marki bądź usługi. Zajmują się tym agencje reklamowe, które to starają się coraz to nowszymi metodami zwrócić uwagę potencjalnych klientów. Stosowanie kampanii reklamowej ma na celu zwiększenie sprzedaży w znacznym stopniu. Siła oddziaływania takiej kampanii jest znacznie większa, szczególnie jeżeli jest przeprowadzona na podstawie dobrze opracowanej strategii.

Aby było wiadome, jak dobrze przeprowadzić kampanię niezbędne jest zbadanie potrzeb konsumentów czyli analiza rynku. Pomoże nam to znaleźć odpowiedzi na pytania takie jak: jakiego typu produkty lub usługi klient kupuje? Jak często? Gdzie dokonuje zakupów? Na co zwracana jest uwaga podczas zakupu danego produktu? Jak oceniany jest produkt, czy klient chciałby coś zmienić? Czy nabywca jest zadowolony z ilości informacji którymi dysponuje? Gdy posiadamy już odpowiedzi na między innymi takie pytania można przygotować kampanię reklamową w mediach masowych.

Gdy zbadane są już potrzeby konsumentów, można przejść do dalszego planu realizacji kampanii czyli ustalanie wysokości budżetu przeznaczonego na jej przeprowadzenie, ustalenie planu kampanii oraz określenie nośników niezbędnych do użycia w trakcie jej trwania. Podstawą kampanii powinno być hasło reklamowe- jest to podstawowa idea reklamowa, która ma stanowić myśl przewodnią całej kampanii. Powinno być ono chwytliwe, przykuwające uwagę, zapadające w pamięć konsumentów tak aby bez problemu słysząc slogan można było skojarzyć go sobie z odpowiednią marką bądź usługą. Dobre hasło powinno odróżniać się od pozostałych z tej samej branży, przedstawiać klientom główne zalety produktu, oraz powinno wywoływać pozytywne uczucie potrzeby zakupu danego towaru. Jedną z zasad ustalania planu jest reguła 6M reklamy:
1M – MISSION: wybór celów reklamy

    2M – MARKET: określenie adresatów reklamy
    • 3M – MONEY: ustalenie budżetu reklamy
      • 4M – MESSAGE: dobór treści reklamowych
        • 5M – MEDIA: wybór mediów reklamowych
          • 6M – MEASUREMENT: badanie skuteczności reklamy
        • Opierając się na tej zasadzie omówione zostały trzy pierwsze punkty. Przechodząc do następnego, czyli dobierania treści reklamowych trzeba zauważyć że obecnie reklama nie może prawidłowo funkcjonować bez sprawdzania bieżących trendów obowiązujących w grafice, fotografii, muzyce. Dzięki odpowiednio dobranej treści reklamowej odbiorcy zdecydują się wypróbować nowy towar. Tutaj możemy powrócić do badania potrzeb konsumentów, jest to niezbędne podczas ustalania treści reklamowej, ponieważ to od grupy docelowej zależy jaką treść reklama będzie przedstawiała. Dobór formy reklamy również zależy od konkurencji panującej na rynku oraz od cech produktu które chcemy wypromować. Przy tym punkcie trzeba pamiętać aby nie przekroczyć granicy moralnej lub prawnej, nie wszystko można reklamować w mediach. Czwarty etap przeplata się z kolejnym, jakim jest wybór mediów reklamowych.
          • Jak dobrze wiemy reklamy obecnie spotykamy na każdym kroku. Głównymi mediami reklamowymi są media audio-wizualne ( reklamy telewizyjne, Internetowe, radiowe); media drukowane (prasa); media bezpośrednie (telemarketing, kolportaż broszur, katalogów, prospektów); media publiczne (billboardy, szyldy, reklamy na autobusach i budynkach) a nawet upominki rozdawane przez hostessy takie jak firmowe koszulki, długopisy. Aby stworzyć dobrą kampanię reklamową trzeba pamiętać aby przy użyciu wyżej wymienionych mediów zwrócić uwagę na ich cechy fizyczne (dźwięk, kolor, jakość, odbiór wizualny), trwałość, zasięg, użycie tych samych mediów przez konkurencję, koszta. Chyba każdy spotkał się z wymienionymi formami reklam, otaczają nas one z każdej strony. W zależności od grupy potencjalnych klientów, korzystamy z odpowiednich środków medialnych, nie warto umieszczać reklamy kierowanej dla kobiet o nowym kosmetyku w męskiej prasie, może to przynieść niepowodzenie, lepszym krokiem z pewnością byłoby umieszczenie takiej reklamy w prasie kobiecej. Ostatnim punktem niezbędnym w ustalaniu planu jest badanie skuteczności. Jest to dość trudne, ponieważ wszystko zależy od działania konkurencji, czynników ekonomicznych czy też zasięgu reklamy. Wyniki oglądalności mierzy się w GRP (Gross Rating Point), wartość ta określa w punktach procentowych oglądalność pojedynczej emisji reklamy lub sumę całej oglądalności podczas trwania kampanii reklamowej. Oprócz tego miernikiem skuteczności reklamy może być wzrost sprzedaży, lub korzystania z usług, efektywność całej kampanii. Trzeba pamiętać o tym, że telewizja i Internet będą miały największy zasięg, ale za to informacje przesyłane pocztą będą najbardziej efektywne, ponieważ mają najbardziej osobisty charakter.
            • Warto też wspomnieć o swojego czasu głośnej kampanii nowej sieci GSM Heyah, była to najskuteczniejsza kampania, młodzież zainteresowała się wielką czerwoną łapą, którą widać było z kiosków, billboardów, czy też na murach, bez żadnych haseł, sam symbol sieci. Każdy zastanawiał się o co chodzi, skąd się biorą czerwone łapy i co oznaczają. Z badań wynika iż 54 procent młodzieży w wieku 15-25 rozpoznawało tą markę. Była to pierwsza tak nowatorska kampania, która w Polsce zaczęła być częściej używana po sukcesie jaki odniosła sieć Heyah. Trzeba poświęcić dużo czasu aby stworzyć idealną kampanię reklamową, która przypadnie do gustu docelowej grupie społecznej i będzie na długo zapamiętana, ale w obliczu zysków jakie przynoszą owe kampanie warto postarać się odkryć coś nowego. Reklama ciągle się rozwija, przybiera nowe formy aby zachęcić klientów do skorzystania ze swoich dóbr i usług.

 

Public relation

Na początek trzeba wyjaśnić czym jest public relations, dosłownie przekładając z języka angielskiego są to relacje publiczne, kontakt z otoczeniem.

    • Ciężko jednoznacznie określić czym jest public relations, ponieważ łącznie opracowano ponad dwa tysiące definicji, lecz główna zawiera trzy łączące się ze sobą elementy: organizację, która realizuje misję o charakterze publicznym, otoczenie tej organizacji jakim są klienci, mieszkańcy, członkowie firmy oraz relacje występujące między nimi. Upraszczając tą definicję możemy również powiedzieć o public relations, że jest to ogół kontaktów z otoczeniem, dbanie o własną opinię, przekonywanie innych o słuszności swoich poglądów i przekonań. Podstawą tego działania powinno być wzajemne porozumienie, zaufanie, dobre intencje, oraz odpowiedzialność.
      • Głównym celem Public Relations jest wzmocnienie reputacji firmy , osoby pracujące w tej dziedzinie są wykwalifikowanymi publicystami, powszechnie znani są jako PR, sami o sobie mówią „pijarowcy”. Potrafią oni wypromować firmę, lub osobę fizyczną w jak najlepszym świetle, rola public relations może być postrzegana jako obrońcy dobrego imienia. Do ich obowiązków również możemy zaliczyć przedstawianie mediom oraz opinii publicznej jak firma pracuje, czym się zajmuje, pomagają gdy właściciel ma problemy ze swoim biznesem-ten dział jest często najbardziej potrzebny, aby pokazać przedsiębiorstwo od jak najlepszej strony. Od sposobu w jaki PR przedstawi firmę światu wiele zależy, sposób ten powinien być innowacyjny, ponieważ w dzisiejszym świecie biznesu konkurencja jest bardzo duża. Firma musi mieć nowatorskie pomysły w promowaniu się, aby mieć przewagę nad innymi, być bardziej atrakcyjna niż inne firmy, a także bardziej interesująca.
        • Jak wiadomo oczekiwania personelu będą różniły się od oczekiwań zarządu. Pracownik oczekuje od szefa potwierdzenia statusu publicznego, musi czuć, że jest potrzebny swojej firmie. Praca którą wykonuje musi być satysfakcjonująca, atrakcyjna, pracownik nie może być kontrolowany przez cały czas- lubi gdy okazuje się mu zaufanie, chce mieć poczucie niezależności, samokontroli i współuczestnictwa w realizowaniu założeń firmy. Dlatego szef powinien być świadomy iż nie tylko bodźce materialne zaspokajają potrzebny pracowników. Aby praca wykonywana była skutecznie potrzebna jest do tego motywacja personelu za pomocą stworzenia takich warunków w firmie, żeby każdy z pracowników mógł rozwijać się zawodowo i czerpać z tego przyjemność. Zaspokojenie tych potrzeb zwiększa efektywność wykonywanej pracy. Dlatego tak ważne jest właściwe komunikowanie się z podwładnymi, odbywa się ono za pomocą słów, więc niezwykle ważna jest umiejętność ich wypowiadania, czy też zapisywania. Komunikowanie się jest podstawą public relations. Jej efektem będzie uzyskanie odpowiednich relacji z otoczeniem.

Ludzie mogą pomyśleć, iż praca PR jest prestiżowa, lekka i przyjemna, lecz często aby podnieść firmę po upadku, lub aby utworzyć sieć nowych kontaktów potrzeba ciężkiej i wielogodzinnej pracy. Eksperci od PR potrafią odwrócić złą sytuację na korzyść firmy. Prawdą jest, że częściowo celem pijarowców jest przedstawienie firmy w dobrym świetle za wszelką cenę. Osoby, które pragną pracować w dziale PR z pewnością powinny posiadać wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych, w piśmie oraz mowie. Niezbędna jest też podzielna uwaga podczas wykonywania swej pracy, oraz dobra organizacja czasu. Osoba taka również powinna brać udział w różnego rodzaju szkoleniach na temat reklamy, kampanii reklamowych, mediów, aby jak najlepiej zrozumieć jak to działa. Pracownik działu PR musi być odporny na stres i działanie pod presją, może się tak zdarzyć, że będzie zasypywany gradem pytań ze strony mediów lub społeczeństwa, z czym będzie musiał sobie poradzić. Jeżeli firma znajduje się w krytycznej sytuacji, to zadaniem działu PR będzie odpowiedzieć na krytykę i obrócić ją w celu ochrony firmy.

            • Osoby które chcą pracować w dziale public relations powinny mieć odpowiednie referencje ze studiów. Nie jest łatwo dostać stanowisko w dobrej agencji zajmującej się PR. Utalentowane osoby w przeciągu pięciu lat mogą awansować od stanowiska junior account executive do account director. Nie jest to praca o regularnych godzinach, czasami dzień się wydłuża co czyni pracę stresującą, jednakże w przypadku dobrych wyników pracy przekłada się to na wynagrodzenie oraz dodatkowe korzyści, które mogą być nawet lepsze od wynagrodzenia.
              • Do działów PR zaliczamy także inne elementy, które wpływają na postrzeganie firmy na rynku:

• Media relations –

                •  jest to ciągłe utrzymywanie kontaktu z dziennikarzami, dzięki czemu społeczeństwo może dowiadywać się o osiągnięciach firmy, jej dokonaniach. Aby te informacje się pojawiały niezbędne jest korzystanie z odpowiednich narzędzi media relations jakimi są między innymi wywiady, informacje prasowe, konferencje prasowe.

• Tworzenie tożsamości organizacji – 

                  • to działanie ma na celu utworzenie jednego, stałego wizerunku firmy, który będzie odbierany przez klientów oraz środowisko. Na ten element składają się takie czynniki jak utworzenie dobrego logo, zaprojektowanie ciekawej ulotki czy nawet wybór czcionki którą firma się będzie posługiwać.

• Lobbing – 

                  • Jest to zdobywanie przychylności władz, mediów oraz opinii publicznej poprzez głoszenie idei ważnych dla danej firmy i zyskiwanie sojuszników. Może mieć zasięg ogólnokrajowy lub lokalny.
                    • Public relations obejmuje dążenie do realizacji założeń firmy, utworzenie jego tożsamości, skupia się na osiągnięciu satysfakcji zarówno przez zarząd jak i przez pracowników. Podstawą PR jest jedno słowo: komunikacja – na to składa się nie tylko to co się wypowiada i jak, równie ważne jest słuchanie osób z którymi się rozmawia. Oczywiście trzeba też wspomnieć o tzw. body language. Oprócz komunikatów werbalnych istotne jest to w jaki sposób przekazujemy informacje, sposób w jaki układamy ręce, czy jak stoimy mówi wiele o naszych intencjach, zamiarach oraz nastroju.
                      • Dlatego też, jeżeli firmie potrzebne jest odświeżenie swojego wizerunku, nawiązanie nowych kontaktów, pomoc w podniesieniu się po upadku, lub utrzymywanie dobrych stosunków z klientami, mediami i otoczeniem zarząd powinien przemyśleć skorzystanie z agencji zajmującej się public relations. Dzięki nim można wiele zyskać i utrzymywać swoją firmę ponad konkurencją, co jest niezwykle ważne w świecie biznesu.

 

 

Author avatar
Wojciech Hadała
https://hadalawojciech.pl
Na bieżąco śledzę trendy w SEO (optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych) i pozycjonowaniu (link building), ale interesuję się również social mediami, marketingiem dla urządzeń mobilnych oraz SXO (Search Engine Experience). Codziennie przekonuję się o tym, że praca może łączyć się z pasją, stając się tym samym ciekawym i pełnym wyzwań sposobem na życie.Teoria? Bardziej cenię sobie praktykę i wysoką efektywność działań. Dzięki doświadczeniu łączę w odpowiednich proporcjach SEO, User Experience oraz Web Performance, spełniając oczekiwania użytkowników poszukujących w sieci Twojego produktu lub usług.Więcej o posiadanych kwalifikacjach, certyfikatach i doświadczeniu dowiesz się na stronie O mnie. Szukasz wiedzy, inspiracji lub masz chwilę wolną i chcesz coś poczytać? Zapraszam na mój blog. Potrzebujesz pomocy lub porady w zakresie SEO / Link Building? Po prostu skontaktuj się ze mną.Polecam się do kontaktu w kwestiach technicznych oraz przy wytycznych do rozbudowy serwisu.

Zostaw komentarz, będę wdzięczny

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Używam plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość serwisu.