Pozycjonowanie

Google stawia na Local SEO, a czy Ty zadbałeś o pozycjonowanie lokalne

150 150 Wojciech Hadała

Wyszukując informacji w Google, wyszukiwarka stara się odczytać naszą lokalizację, aby podać wyniki w naszego miasta czy okolicy. Dzięki temu mieszkając w Bielsku, a wpisując frazę „mechanik samochodowy” nie powinniśmy otrzymać wyników z Poznania czy Warszawy.

Użytkownicy internetu pokochali lokalne wyniki wyszukiwania, ponieważ są one zdecydowanie bardziej dopasowane do ich wymagań, niż ogólnopolskie.

 

Ważną informacją, jeżeli chodzi o Local SEO jest również rynek mobilny. Ten dynamicznie rosnący trend ma wielkie znaczenie dla każdego właściciela lokalnego biznesu. Aż 88% użytkowników urządzeń mobilnych (telefonów i tabletów) wyszukuje fraz lokalnych, a aż 56% badanych przez searchengineland.com „mobilków” pszukuje lokalnych usług w podróży.

Jakich zapytań najczęściej dotyczą wyszukiwania lokalne? Największym zainteresowaniem cieszą się oczywiście usługi, takie jak: gastronomia, sklepy, zdrowie (siłownie, fitness, baseny etc. ale również przychodnie i szpitale), rozrywka (kino, teatr), sklepy (galerie handlowe również), a także podróże i usługi finansowe.

Wyniki lokalne są bardzo ważne dla usług takich jak fryzjer, mechanik samochodowy, kosmetyczka, serwis komputerowy…

Ciekawostki pozycjonowaniu lokalnym

Google Maps to nie wszystko – również wyniki organiczne są coraz częściej optymalizowane pod rynek lokalny.

Google zdecydowanie stawia na Local SEO, czego dowodem mogła być aktualizacja Pingwin w połowie 2014 roku.

Dzięki Google AdWords Keyword Tool możemy oszacować ilość wyszukań danej frazy dla naszego miasta.

Odpowiadnia optymalizacja, zgodność danych teleadresowych, opinie o firmie to ważne czynniki dla Google Maps.

Bielsko-Biała pozycjonowanie lokalne

Promocja lokalnej działalności w internecie – jaki wpływ SEO ma na Twój biznes 📈

1200 800 Wojciech Hadała

Bądź liderem lokalnego rynku dzięki lokalnym usługom SEO w Bielsku-Białej
Kładąc nacisk na promocje lokalnych usług przez optymalizacje pod kątem wyszukiwarek (lokalne SEO) na śląsku, optymalizując witrynę pod kątem konkretnego miasta, regionu lub lokalizacji fizycznych sklepów zadbajmy o odpowiednią ekspozycję brandu oraz danych kontaktowych! Lokalne działania służą popularyzacji zwiększając tym samym rankingów w wyszukiwarce dla produktów i usług jakie świadczysz lokalnie, które są tym samym odpowiednie do wymagań klienta.

Moja lokalna firma od czego w takim razie zacząć?, pierwsze wzmianki o brandzie najlepiej zacząć dodając firmę, w jej lokalizacji na mapie Google. Pod tym adresem: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ – znajdziesz wszelkie informacje w jaki sposób darmowo założyć firmową wizytówkę, dzięki której zamieścisz najważniejsze informacje kontaktowe, opis wraz z logotypem ale również po zweryfikowaniu swojej firmy w danej lokalizacji masz możliwość tworzenia wpisów które pojawiają się w panelu bocznym wyszukiwarki na lokalne zapytania np.: z promocją jakiejś usługi którą świadczysz. Bardzo dobrym miejscem na zagospodarowanie cennych informacji z życia i prowadzenia Twojej działalności.

Czym zajmuje się pozycjonowanie lokalne?

Prace związane z lokalną promocją firmy jest ukierunkowana na przyciągnięcie lokalnych klientów, tak więc działania powinny być prowadzone na wielu płaszczyznach łączących dotarcie wszelkimi możliwymi sposobami do odpowiedniej grupy tematycznej. W ten sposób upewnimy się, że Twoi lokalni klienci znajdą właśnie Ciebie, a nie twoją konkurencję. Stosowanie sprawdzonych strategii promocyjnych pozwoli na ugruntowanie pierwszych działań, najważniejsze aby w tym czasie maksymalnie zaangażować się i przesyłać regularnie aktualizowane informacje biznesowe w serwisach w Twojej strefie geograficznej. Wspominanie o marce, aby Twoja witryna była łatwo dostępna w wyszukiwarce, nie wystarczy dodać ją do wszystkich katalogów na świecie – tego typu zabiegi raczej spowodują że roboty wyszukiwarki mogą uznać za zbyt nachalne manipulowanie rankingiem. Najczęstszym błędem jest wybór nieodpowiednich kanałów do wspominania o oferowanych usługach jak i prowadzonej działalności – czyli o swojej marce. Dlaczego wspominam o ważnym czynniku publikowania informacji i wzmianek o marce – dlatego? Ponieważ jak to wcześniej bywało w przekazywaniu informacji tradycyjną formą „pocztą pantoflową” jest ważne aby dać się osłuchać się z marką – nazwą firmy – sloganem – rodzajem działalności – oferowanymi usługami oraz lokalizacją w której działamy. Takie same zabiegi są ważne w działaniach w sieci – ponieważ:

Google bardzo lubi i radzi sobie świetnie z dostosowaniem i rozpoznaniem zapytania użytkownika w serwowaniu mu głównie lokalnych informacji tak aby spełnić jego intencje.

Jaki wpływ na twój biznes mogą mieć lokalne usługi SEO?

Klienci częściej wyszukują nazwy miast w poszukiwaniu usług na swoich obszarach lub w innych określonych lokalizacjach. Google uwzględnia najlepsze lokalne wyniki wyszukiwania lub wyświetlacze map z lokalizacjami wyświetlanymi według trafności wyszukiwania. Daje to doskonałą okazję dla Twojej firmy do wyświetlania w najlepszych lokalnych wynikach.

Optymalizacja pod wyszukiwarki czyli SEO – to zabiegi obejmujące działania na stronie w obrębie tworzenia linia wewnętrznego oraz poprawy treści, tak aby  wygenerować dla podstrony nasycenie słowami kluczowymi idealnie opisującymi i wyczerpującymi temat. Jeśli optymalnie opisujemy własne produkty oraz usługi pod potrzeby użytkownika – kupującego mamy szanse na uzyskanie odpowiednio wysokich pozycji w wyszukiwarce na różnego rodzaju słowa kluczowe. Lokalne SEO koncentruje się jednak na słowach kluczowych, które są specyficzne dla danego regionu i są zdolne do otrzymywania odpowiedniego współczynnika wyszukiwalności od osób z określonego obszaru. Odpowiednio zwiększa to możliwość zatrzymania się klienta przez sklep lub poszukiwania przez niego określonego rodzaju usługi w danej lokalizacji.

Lokalne SEO staje się niezwykle istotne dla tego, co robisz, głównie wtedy, gdy firmy dostarczają lokalnym odbiorcom odpowiedniego rodzaju asortymentu który jest niezbędny do prowadzenia działalności innym większym firmą. Potencjalni klienci szukają Twoich produktów w odpowiedniej kwocie, jakości ale głównie bliskości. Wygoda w dzisiejszych czasach stanowi ogromny walor jeśli jesteśmy w stanie opatrzyć lokalnego odbiorcę w odpowiedniej jakości asortyment dostarczając go na czas – spełniając jego intencje – stajemy się wiarygodnym partnerem na dłuższy czas. Tak samo jest w działaniach związanych z promocją w wyszukiwarce biznesu w danym regionie! Dostarczanie odpowiedniej jakości treści z uwzględnieniem odpowiedniej optymalizacji pod wyszukiwarki SEO sprowadzi do serwisu odpowiedni ruch który przełoży się na to że Twoj serwis będzie częściej odnajdywany w sieci. Możesz zwiększyć zainteresowanie swoimi produktami i usługami, koncentrując się na obszarach lub regionach obsługiwanych przez Twoją firmę w bardzo prosty sposób – wszystko zależy od Twojego zaangażowania.

Marketing treści w Internecie - Lokalne SEO

Marketing treści w lokalnych działaniach

Co to jest Lokalne SEO?

Jeśli próbujesz zdobyć więcej lokalnych klientów, powinieneś skorzystać z lokalnych usług pozycjonowania strony czyli SEO. Powinieneś wiedzieć, co to jest i pozwala ludziom znaleźć firmy SEO, które są lokalne. Odbywa się to za pomocą słów kluczowych, które są oparte na obszarze, w którym świadczona jest usługa i które będą używane w wyszukiwaniu. Można to zrobić różnymi metodami, w tym poprzez dodanie swojej firmy do wielu katalogów biznesowych, takich jak Yellowbook, Yelp i innych. Można to również zrobić, zmieniając słowa kluczowe dla swojej witryny, aby wyświetlać się w wynikach wyszukiwania związanych z danym obszarem.

Jak lokalne usługi SEO pomagają rozwijać firmę

Powinieneś upewnić się, że wiesz, dlaczego powinieneś używać lokalnych usług SEO i jak może to pomóc w rozwoju Twojej firmy. Jeśli osoba, która szuka w Internecie i szuka najlepszej lokalnej firmy SEO, która znajduje się w pobliżu, z pewnością sprawdzi pierwsze wyniki wyszukiwania oraz opinie na temat tej firmy na potwierdzenie wiarygodności. Oto kilka sposobów, pod jakim kątem wybierać usługi pozycjonowania lokalnego:

  • Czy są w stanie sprowadzić na naszą stronę odpowiedni ruch UU zwiększając poziomy konwersji?
  • Czy gwarantują wysokie zwroty z inwestycji w ich usługi?
  • Czy posiadają odpowiednią wiarygodność biznesową
  • Jakie oceny i opinie wystawiane były o firmie – Rating?
  • Czy posiada przyjazną dla użytkownika stronę internetową?

Przed wyborem firmy do pozycjonowania lokalnego biznesu powinieneś upewnić się, że pomagasz zwłaszcza swojej stronie internetowej rozwijać się, a to oznacza, że ​​potrzebujesz fachowej pomocy firmy SEO a niekiedy Audyt Strony. Aby w odpowiedni sposób rozpowszechnić informacje o marce w sieci, które są jednym z najlepszych sposobów znajdowania lokalnych klientów i wyszukiwania usług lub produktów.

Zalety lokalnych usług SEO

Istnieje wiele korzyści, które można wykorzystać, jeśli chodzi o korzystanie z najlepszych lokalnych usług SEO. Niektóre z korzyści, o których musisz wiedzieć, to:

Zwiększ widoczność w Internecie – jeśli masz lokalne pozycjonowanie SEO dla swojej firmy, osoby chętniej odwiedzą Twoją witrynę. Oznacza to, że Twoja strona zostanie przekazana i będzie bardziej widoczna online dla innych. Można to zrobić za pośrednictwem Google lub innych platform mediów społecznościowych.

Ukierunkowany ruch w witrynie – Jedną rzeczą, którą możesz zrobić, korzystając z lokalnych usług SEO, jest ruch w witrynie skierowanej do określonych obszarów. Jeśli masz biura w różnych lokalizacjach, upewnij się, że używasz tych obszarów w słowach kluczowych, aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania, gdy są wyszukiwane.

Lokalna generacja potencjalnych szans – Istnieje wiele sposobów generowania potencjalnych klientów dla Twojej firmy, w tym korzystania z różnego rodzaju reklam, takich jak przewijanie, czas, kliknięcia i inne. Powinieneś upewnić się, że jeśli jesteś zainteresowany generowaniem większej ilości potencjalnych klientów dla lokalnej społeczności, to otrzymasz ekspertów, którzy Ci pomogą.

Lokalna reputacja – jedna rzecz, którą każda firma musi mieć, to dobra reputacja w swojej okolicy.

Po przeprowadzeniu lokalnego SEO możesz dodawać recenzje do swojej strony, zwłaszcza jeśli korzystasz z Google, aby potencjalni klienci mogli zobaczyć, co powiedzieli ci poprzedni klienci. Jest to bardzo ważne, ponieważ jeśli nie masz dobrej reputacji, nikt cię nie zatrudni.

Ukierunkowane kampanie na lokalizacje geograficzne – jeśli chcesz rozpocząć kampanię promocyjne dla określonego obszaru, musisz mieć strategię. Możesz zaktualizować słowa kluczowe tak, aby zawierały lokalizacje geograficzne, na które kierujesz reklamy, dzięki czemu Twoja witryna zyska opinię potencjalnych klientów.

Znalezione na Mapie Google – w dzisiejszych czasach wszyscy korzystają z map Google, dlatego ważne jest, aby mieć tam swoją firmę. Upewnij się, że dodajesz tam swoją firmę wraz z wszelkimi danymi kontaktowymi, które są wymagane dla numerów telefonów, adresów e-mail, adresu fizycznego i terminów.

Promocja lokalnej działalności w internecie - jaki wpływ SEO ma na Twój biznes 📈 - pozycjonowanie stron bielsko biala 1024x414

Pozycjonowanie stron internetowych Bielsko

Jak w rankingu w Google Maps Local 3-Pack

Jedną z rzeczy, które musisz zrobić, aby dostać się na szczyt, jest bycie na szczycie, jeśli chodzi o linki do Map Google. Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, oto niektóre z kroków, które podejmujemy w pierwszej kolejności optymalizacji lokalnych wyników na mapach:

  • Zgłoś się do swojej firmy w Google
  • Dodaj opinie od klientów
  • Usuń wszystkie wykazy, które są duplikatami
  • Używaj tylko nazwy firmy – promuj własny BRAND
  • Upewnij się, że adres jest wyświetlany w ten sam sposób w katalogach i na stronie internetowej
  • Podaj lokalny numer telefonu
  • Wybierz właściwą kategorię podstawową i bądź konsekwentny, jeśli masz wiele lokalizacji
  • Dodaj profil, a także zdjęcia na okładkę
  • Prześlij inne istotne zdjęcia, w tym niektóre z produktów, które masz
  • Dodaj właściwe i aktualne godziny pracy i aktualizuj je
  • Link do strony z konkretną lokalizacją Twojej witryny, zwłaszcza jeśli masz wiele biur

 

Jak wygląda proces promocji lokalnej i o co warto zadbać jakie usługi SEO wyróżniamy w tym względzie?

Mamy bardzo specyficzny proces, jeśli chodzi o lokalne SEO i obejmuje on różne usługi, takie jak:

  • Optymalizacja linków i lokalne cytowania
  • Lokalne strony internetowe i optymalizacja
  • Wizja firmy i audyt
  • Lokalne tworzenie treści i optymalizacja
  • NAP lub numer, adres i numer telefonu
  • Tworzenie strony lokalnej w Google i optymalizacja
  • Wzrost liczby recenzji
  • Raporty dotyczące SEO i słów kluczowych, które przyciągają klientów do Twojej witryny

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony?

150 150 Wojciech Hadała

Pozycjoner którego wybrać?

1. Jeżeli dostajesz ofertę/odpowiedź od firmy z ceną natychmiast lub w krótkim okresie czasu zacznij się zastanawiać bo prawdopodobnie nie przeanalizowali dokładnie konkurencji.
2. Jeżeli otrzymałeś ofertę „succes fee” na trudne/konkurencyjne frazy (konkurencyjność sam możesz sprawdzić w przybliżeniu patrząc na ilość linków sponsorowanych, cenę za klikniecie, ilość dziennych/miesięcznych zapytań, liczbę zwracanych witryn przez wyszukiwarkę) traktuj to z ostrożnością i pamiętaj – że aby wypozycjonować trudną/konkurencyjną frazę trzeba zrobić bardzo dużo stron/serwisów zapleczowych, a to kosztuje…
3. Jeżeli ktoś daje Ci jakiekolwiek gwarancje miejsca włączaj sobie czerwone światełko
4. Jeżeli nie dostajesz info o niebezpieczeństwach związanych z pozycjonowaniem j/w. Zapytaj …
5. Jeżeli nie dostajesz sugestii co do optymalizacji witryny i możliwych frazach dodatkowych też ostrożnie.
6. Jeżeli nie masz statystyk i firma nie sugeruje, że należy takowe podpiąć j/w.
7. Jeżeli obiecują Ci szybkie efekty, trzymaj się od obiecujących z daleka
8. Jeżeli dostajesz umowę z brakiem możliwości wypowiedzenia bez podania przyczyny, lub masz płacić z góry… itd./itp.

Pamiętaj, że w przypadku oferty succes fee i trudnych fraz firma SEO „kredytuje” zleceniodawcę bo musi: stworzyć wiele serwisów/zaplecza (linkować je) oraz utrzymywać takowe zaplecze, pisać wiele artykułów pozycjonujących oraz dodawać strony (Twoją i zaplecze) do płatnych katalogów tak więc czasami koszty mogą sięgać kilku tyś. miesięcznie.
Dla zobrazowania problemu napisze, że jedna firma oferowała ponad 2 tysiące domen do zagospodarowania aby wbić się w top na pewne frazy, a dla innej firmy zakupiliśmy 150 domen i serwer dedykowany (firma zakupiła dodatkowo 300 domen i dwa dedyki) i sam proces wyciągnięcia jej z filtra trwał ponad 6 miesięcy 😉

Zakres oraz cele usług Pozycjonera

Celem moich usług jest WZROST PRZYCHODÓW ze stron internetowych moich Klientów. Osiągam to przez zwiększenie ilości dobrych użytkowników na stronie, wykorzystując pozycjonowanie, optymalizację i marketing internetowy. Stosuję jedynie bezpieczne metody, co jest bardzo istotne 90 % usługodawców – mimo zapewnień – nie realizuje wytycznych Google pracując dla Państwa!

Wiele firm i osób nie zdaje sobie sprawy, że nie wystarczy posiadać własnej strony, aby zawojować internet. Tak naprawdę liczy się pozycja w wyszukiwarkach na odpowiednie słowa kluczowe.

Proszę wyobrazić sobie, że Państwa strona jest na pierwszym miejscu w Google, Onet, WP, Interii i innych wyszukiwarkach. O ile procent zwiększyłby się ruch na Państwa stronie? Prawdopodobnie o kilkaset, a może nawet kilka tysięcy procent!

A dzięki dobrze dobranym frazom – są to osobyzainteresowane Państwa produktami i usługami.

Dzięki pozycjonowaniu Państwa firma może znajdować się w wyszukiwarkach wyżej niż strony firmowe największych przedsiębiorstw w kraju z danej branży.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Koszty pozycjonowania uzależnione są przede wszystkim od popularności słów kluczowych, na które chcemy pozycjonować stronę. Im większa jest popularność słowa kluczowego, tym więcej firm pozycjonuje swoje strony na to słowo, a co za tym idzie, ciężej uzyskać wysoką pozycję i koszty pozycjonowania są wyższe. Tak więc kilkukrotnie wyższe będą koszty pozycjonowania dla słowa kluczowego „samochody”, od pozycjonowania na słowo kluczowe „audi A8”. Każdorazowo należy przeprowadzić analizę Państwa witryny i ustalonych fraz.

Jestem wiarygodnym partnerem

Współpracowałem z czołowymi graczami rynku m.in. z wieloma znanymi portalami i markami z wielu branż – prowadzącymi różnorodne firmy produkcyjne i usługowe.

Audyt widoczności konkurencji w wyszukiwarce Google.pl

150 150 Wojciech Hadała

Dlaczego tutaj trafiłeś/łaś? Powodów może być kilka:

  • Szukasz pomocy lub porady jak skutecznie budować swój wizerunek w wyszukiwarce. Nie chcesz działać po omacku i bez pomysłu
  • Wpisujesz nazwę swojej firmy a w wynikach nie ma żadnego odnośnika do Twojej strony lub, co gorsza, jest odnośnik do strony konkurencji
  • Wpisujesz swoje nazwisko a w wynikach znajdujesz link do strony sąsiada
  • Chcesz wiedzieć jak Twoja firma wygląda w wyszukiwarce
  • Chcesz zbadać zachowania Twojej grupy docelowej
  • Chcesz sprawdzić czy Facebook faktycznie jest takim świetnym narzędziem oraz ile firm z Twojej branży już tam jest i co robi. Nie chcesz przecież być wtórny?
  • Chcesz budować wizerunek eksperta dla siebie lub swojej firmy i nie wiesz jak się do tego zabrać
  • Chcesz zbadać co konkurencja robi, a czego nie robi w zakresie działań pr. Nie chcesz popełnić jej błędów i, co najważniejsze, chcesz wykorzystać to, czego ona nie wykorzystała

Cieszę się niezmiernie że jesteś tutaj, bo chcesz zaplanować działania PR w oparciu o solidną analizę, a nie o utarte rozwiązania dedykowane wszystkim.

UWAGA : chętnie nawiążemy doradzę osobie zajmującej się działaniami Public Relation w Twojej firmie. Opracowując dla Ciebie profesjonalny raporty z widoczności w sieci domeny lub brandu, które są doskonałym materiałem niezbędnym w planowaniu strategii dla działań długofalowych związanych z promocją w sieci – czyli tzw. pozycjonowaniem stron internetowych.

Czym jest zatem widoczność w sieci i jakie korzyści mogą z niej wypłynąć?

Audyty widoczności firmy w Google

Nie wystarczy być w Internecie. Trzeba w nim być w przemyślany, a nie w przypadkowy sposób. Zobacz jak Twoją firmę widzą inni.

Wpisz w wyszukiwarkę: nazwa firmy + opinie

Google 

I co? Podobają Ci się wyniki?
Jak sądzisz, co pomyśli sobie o Twojej firmie potencjalny klient, partner biznesowy, pracownik? Czy będzie zadowolony lub nawet dumny ze współpracy z Tobą?

Zleć nam audyt wyników wyszukiwania Google dla fraz związanych z nazwą Twojej firmy. Zawsze możesz być bardziej zadowolony.

Co sprawdzimy?

Czy twoja strona wyświetla się na frazy związane z nazwą firmy na pierwszych pozycjach, czy też zajmuje odległe pozycje dając miejsce konkurencji

Czy w wynikach znajdują się publikacje na temat Twojej firmy, czy też nie ma nic ciekawego na Twój temat

Czy o Twojej firmie się pisze na forach lub grupach skupiających Twoich potencjalnych klientów, pracowników, partnerów biznesowych. I, przede wszystkim JAK SIĘ PISZE – dobrze czy źle. Przecież chciałbyś to wiedzieć

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport widoczności twojej firmy w 50 pierwszych wynikach Google.

Raport zawierać będzie analizę zebranych danych wraz z podsumowaniem i poradą specjalisty w kwestii dalszych działań. Będziesz wiedział jak zacząć lub jak kontynuować budowanie wizerunku swojej firmy w wyszukiwarce i poza nią. Pamiętaj: działaj w przemyślany sposób. To, co dobre dla innych nie musi się sprawdzić u Ciebie.

Pamiętaj – W Polsce 96% użytkowników Internetu korzysta z Google. Codziennie sprawdzają, pytają i szukają opinii.

Audyt marki w social mediach

Audyt widoczności marki lub produktu w Google.pl

Chcesz wiedzieć jak produkty Twojej firmy są postrzegane przez internautów? Internauci bardzo lubią się dzielić opiniami na temat marek i ich produktów.

Wpisz w wyszukiwarkę: nazwa produktu, który produkujesz, dystrybuujesz, sprzedajesz + opinie

Google
nazwa produktu opinie

Google

Zleć audyt wyników wyszukiwania Google dla fraz związanych z produktem Twojej firmy. Zawsze możesz być bardziej zadowolony.

Co sprawdzimy?

Czy twoja strona produktowa lub podstrona wyświetla się na frazy związane z nazwą firmy na pierwszych pozycjach, czy też zajmuje odległe pozycje dając miejsce konkurencji

Czy w wynikach znajdują się publikacje na temat produktu/marki

Czy o marce/produkcie pisze się na forach lub grupach skupiających Twoich potencjalnych klientów, pracowników, partnerów biznesowych. I, przede wszystkim JAK SIĘ PISZE – dobrze czy źle.
Przecież chciałbyś to wiedzieć.

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport widoczności twojej firmy w 50 pierwszych wynikach Google. Raport zawierać będzie analizę zebranych danych wraz z podsumowaniem i poradą specjalisty w kwestii dalszych działań. Będziesz wiedział jak zacząć lub jak kontynuować budowanie wizerunku swojej firmy w wyszukiwarce i poza nią. Pamiętaj: działaj w przemyślany sposób. To co dobre dla innych nie musi się sprawdzić u Ciebie.

Pamiętaj – W Polsce 96% użytkowników Internetu korzysta z Google. Codziennie sprawdzają, pytają i szukają opinii.

Daj się zobaczyć. Nie ignoruj znaczenia wyszukiwarki. Wyślij zapytanie i zleć nam audyt widoczności produktu/marki w wyszukiwarce.

Budowanie wizerunku eksperta

Jeżeli na wizerunku eksperta budujesz popularność swoją i swojego biznesu pamiętaj, by faktycznie być ekspertem. Pamiętaj, aby wychodzić naprzeciw potrzebom swojego targetu. Nie wiesz jakie to potrzeby? Wyślij zapytanie i zleć nam audyt aktywności swojej grupy docelowej na forach i grupach. Dostaniesz najczęściej zadawane pytania, najczęściej poruszaną tematykę oraz informację czy Twoja konkurencja już tam jest.

Zlecenia audytu to pierwszy krok na drodze do świadomego budowania wizerunku eksperta.

Audyty Employer Branding w Internecie

Audyty Employer Branding w Internecie

Czy wiesz, że 80% kandydatów do pracy, szuka informacji o pracodawcy na jego stronie WWW? Czy masz jasność, że pracownicy często wymieniają się spostrzeżeniami na temat firmy i warunków pracy w Internecie? Czy wiesz że spora grupa kandydatów do pracy rezygnuje z wysłania aplikacji do firmy, która ma złą opinię w Internecie a w firmach, które mają negatywną opinię wśród pracowników jest wyższa rotacja?

Chcesz prowadzić skuteczne działania Employer Brandingowe?

Sprawdź jak Twoja firma prezentuje się w Internecie jako pracodawca

Google – nazwa firmy praca opinie

Google

Zleć audyt Employer Branding Twojej firmy

Co sprawdzimy?

Czy Twoja zakładka kariery odpowiada najnowszym trendom Employer Brandingu

Jak wygląda opinia na temat pracy w twojej firmie w Internecie? Czy przeważają dobre, czy złe opinie i czego dotyczą, jakie słabe i mocne strony pracy w Twojej firmie dostrzegają pracownicy Sprawdzimy czy publikowane przez Twoich pracowników opinie nie rujnują Twojego wizerunku na rynku pracy? Czy prowadzone przez Ciebie działania EB i CSR rzeczywiście przekładają się na lepszy wizerunek Twojej firmy jako pracodawcy?

Co dostaniesz?

Szczegółowy raport opisujący Twój wizerunek jako pracodawcy we wszystkich narzędziach Internetu (strona www, zakładka kariera, social media, WOMM, Media Relations)

Audyt SEO

Poprawnie zbudowana strona internetowa to jeden z ważniejszych elementów budowania biznesu w Internecie. Powinna być przyjazna zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarce.

Wyślij zapytanie i zleć Audyt SEO swojej strony internetowej.

Oprócz audytu strony dostaniesz od nas propozycję najbardziej optymalnych fraz kluczowych do pozycjonowania, czy też do wykorzystania w kampanii linków sponsorowanych. Dopytamy Cię oczywiście kilka rzeczy, aby lista fraz była jak najbardziej trafna.

Jeżeli chcesz możemy przyjechać do Ciebie i porozmawiać o sposobach promowania serwisu w wyszukiwarce. Rozmowa jest zawsze lepsza.

Miejsca Google – tworzenie map Google dla firm

Promocja serwisu w mediach społecznościowych – FACEBOOK

Świat oszalał na punkcie Facebooka. Zastanów się ile dostałeś ostatnio ofert założenia konta w tym serwisie, poprowadzenia funpage’a, wykupienia reklamy.

Facebook – 500 milionów userów

Kuszące, prawda? Ale czy opłacalne? Czy faktycznie twoja firma znajdzie klientów na Facebooku? Czy producent dywanów, kiełbasy lub śrubek ma szansę znaleźć odbiorów i faktycznych fanów na FB? Czy tak można wesprzeć budowanie Twojego wizerunku? Czy jako jedyny reprezentujesz swoją branżę, czy też Twój funpage będzie konkurował z dziesiątkami innych, prowadzonych według szablonu stron fanowskich?

Czy opłaca się dzisiaj stawiać strony typu Precel Page ?

150 150 Wojciech Hadała

Wiele osób ma co do tego wiele wątpliwości. Dlatego dzisiaj postanowiłem napisać kilka słów na ten temat. Przede wszystkim trzeba zacząć od tego czym jest strona typu Precel Page. Jest to strona która pozwala użytkownikom dodawać swoje własne publikacje wraz z możliwością wstawienia linku do swojej strony. Obecnie na rynku jest masa automatycznych dodawarek które cały czas spamują strony typu precel page i jest to problemem bo moderacja takich publikacji staje się bardzo uciążliwa. Obecnie rozróżniamy sześć rodzai precli:

  • Precle Auto Approve i bez zabezpieczeń przy rejestracji – Strony te stają się śmietnikami dlatego iż publikacje w nich są automatycznie publikowane przez co setki tysiące dodawanych publikacji są po prostu bardzo kiepskiej jakości. Takich precli nie warto stawiać.
  • PrecleAuto Approve z włączonymi zabezpieczeniami podczas rejestracji typu tokken / captcha – Takie precle dzięki dodatkowemu zabezpieczeniu podczas rejestracji są dużo lepsze od poprzedniego typu. Obecnie wiele automatów/dodawarek umie już rejestrować się w konkretnych preclach jednak w takich preclach już im się nie udaje. Tutaj zamiast automatów działają ludzie i tworzą najczęściej ręcznie konta aby dodawać swoje artykuły za pomocą automatu po ręcznej rejestracji. Publikacje te będą dużo lepszej jakości niż w poprzednim typie i myślę iż warto mieć takie precle ale tylko po to aby dodawać tam swoje publikacje / spamy nie do końca unikalne a poprzez różnorodność dodawanych artykułów nasz precel jest lepszej jakości. Warto stawiać takie precle jednak tylko do konkretnych celów. Chodzi mi o cele pozycjonerskie. Koszty postawienia takiego precla nam się nie zwrócą ale ze względu na linki w naszych własnych publikacjach bardzo często się opłaca.
  • Precle moderowane z unikalną treścią – Precle jeszcze wyższej jakości najczęściej dodaje się tam publikacje 2000 do 3000 znaków jednak są to precle z unikalną treścią tylko dla botów i nie ma tam treści merytorycznej skierowanej pod użytkownika. Najczęściej wszystkie publikacje tam dodane to czyste lanie wody na dany temat , brak faktów i konkretów. Takie precle mają moc i warto je stawiać ale jak dla mnie za dużo zabawy z moderacją.
  • Precle moderowane z unikalną merytoryczną treścią – Takie precle najczęściej wymagają publikacji od 3000 do 5000 znaków merytorycznej treści co oznacza iż nie dodamy tam unikalnego artykułu tak zwanego „lania wody” bez faktów a dodamy tam publikacje wartościową dla użytkownika. Warto zauważyć iż publikacje do takich precli są dodawane najczęściej ręcznie. Takie precle warto stawiać.
  • Precle moderowane z unikalną merytoryczną treścią gdzie opublikowane wpisy są dopalane przez właściciela – Stanowczo najlepszy rodzaj strony typu Precel Page. Publikacje tam są wartościowe , merytoryczne a dodatkowo jeszcze dzięki odpowiedniemu podlinkowywaniu dostają mocy co przekłada się na nasze linki w tekście. Takie precle stanowczo warto stawiać. Koszta postawienia takiej strony stosunkowo szybko się zwracają.
  • Precle moderowane niepubliczne – precle które warto stawiać ale tylko w ilości masowej. Dzięki temu zarobimy na płatnych wpisach.

Na czym zarobimy stawiając stronę typu Precel Page ?

  • reklamy
  • -programy partnerskie
  • płatne wpisy

Blast z xrummera – Efekty

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem trochę o ciemnej stronie mocy pozycjonowania czyli o Black Hat-cie. Tym razem postanowiłem przetestować jedną z baz pod xrummera pod kątem skuteczności w zamieszczaniu postów na forach.  Zarejestrowałem pewną domenę na której postawiłem serwis oparty na wordpressie.  Serwis został zaindeksowany na poziomie site ~

280.  Interesuje mnie tylko i wyłącznie pozycjonowanie long tail ,tak więc adresy wszystkich postów ok 260 postanowiłem podlinkować xrummerem.

Projekt:

Do projektu użyłem ok 4000 tekstów z mieszarki (język pl) w których w losowym miejscu zostawał wstawiany mój link ( tylko jeden) + link do strony głównej w sygnaturze.

Ustawienia:

Odnośnie szybkości mój xrummer został skonfigurowany w taki sposób:

- 7af2a688342230935e7e46b888dd849b

A poniżej ustawienia:

- 918a2cba47a7d6ff67a29edef4ecd522

Lista:

Lista nie jest jakaś bardzo świeża być może nadaje się do filtrowania ale nie chciało mi się tego robić. Zobaczymy jakie będą efekty.

Po ustawieniu projektu i wszystkich opcji projekt został odpalony. Blast trwał ok 8-10 godzin.

Efekt:

- 9b8e9873e7f3e23dafc48e17d8256692

Jak widać lista nie jest jakaś powalająca ale biorąc pod uwagę to iż adres dedyka z którego blastowałem mieści się już na spam listach i tak nie wyszło jakoś źle

Efekt pozycjonowania po okresie 9 – 12 dni.

Fraza główna która była przeznaczona na domenę główną TOP 7. Dodatkowo powiem iż była to polska fraza która miała ok 40 000 wyszukiwań miesięcznie. Poniżej screen:

- a3bcc85685d665f9a6d59c8b13abba4a

Następnie sprawdzałem pozostałe 200 fraz. Wszystkie ( a raczej większość) te frazy trafiły do top 20 , top 30 a wiele z nich także do top 10.

Efektem było przełożenie na ruch. Na stronie która miała 10 dni i nie było na niej ruchu pojawiła się pierwsza aktywność. Wejścia 95% z Google. Było to ok 300 – 450 uu dziennie.

Tak jak widać na forach dodano 12530 postów. Postanowiłem jednak sprawdzić ilość rzeczywistych linków ScrapeBox Free Checkerem.  Efekt był następujący:

- e39850ae19914f31c8b44e17ed895f0b

Tak więc w 12530 postach tylko w 4777 znaleziono aktywne linki. Jednak i tak dało to radę wypozycjonować dane frazy.

Następnym elementem było skatalogowanie strony. Do tego celu użyłem OmniSpeed-a. Nie było to jakieś wielke katalogowanie ale do ponad 3000 katalogów strona została dodana.

Po tym elemecie postanowiłem sprawdzić ilość backlinków w afrefsie.

Wyniki przedstawiają się następująco.

Tak więc linkowanie przyniosło odpowiedni efekt.

Wypozycjonowało wiele fraz z których udało się zdobyć ruch. Co prawda wiele fraz jest w top 10 jednak nie wszystkie. Co do fraz które są po za top 10 pewnie trzeba będzie w jakiś sposób je dopalić. Ale o tym wkrótce…

 

Artykuł był pisany na szybko także proszę o wyrozumiałość jednak proszę także o komentarze i opinie na temat tego testu.

Czym jest dywersyfikacja podczas tworzenia zaplecza SEO na przykładzie WordPressa

150 150 Wojciech Hadała

Wiele osób pozycjonując strony internetowe tworzy swoje zaplecze za pomocą którego linkuje swoje strony internetowe.  Coraz częściej zdarzają się sytuacje iż nasze całe zaplecze ‚szlag trafia’ i zostaje zbanowane przez Google lub też dostaje jakieś dziwne filtry itp. Dlaczego ? Jeżeli jedna czy dwie strony wylecą z indeksu nic się nie dzieje jednak dzieje się tak z całym lub większą częścią zaplecza to znaczy że mamy się czym martwić. Chodzi tutaj o dywersyfikacje. Ja osobiście w branży SEO działam od 2007, 2008 roku. Kiedyś tworzyło się tysiące stron pod tak zwane SWL-e ( systemy wymiany linków) gdzie w większości takie strony nazywamy spamami.  Wtedy tworząc swoje zaplecze nie obchodziła nas dywersyfikacja jednak obecnie wszystko się zmieniło. Z każdym dniem algorytmy google są coraz bardziej ulepszane a bez działań dywersyfikacyjnych coraz częściej wielu osobom się zdarza iż ich zaplecze „poleciało” /

zostało zbanowane. A więc czym tak naprawdę jest wyżej wspomniana dywersyfikacja ? Jest to nic innego jak różnicowanie zaplecza, tworzenie stron w taki sposób aby nikt nie mógł dojść że strona  A i strona B to strony jednego jednego właściciela oraz że są to strony pełniące funkcje zaplecza.

Wiele osób tworzy swoje zaplecze pozycjonerskie w oparciu o wiele systemów CMS. Ja jednak opisze najważniejsze punkty do których należy się stosować podczas tworzenia zaplecza w oparciu o system CMS WordPress.

1. Ukrywamy dane whois domeny

2. Każdy

serwis instalujemy na innym adresie IP a dodatkowo im więcej klas IP tym lepiej.

3. Domenę przekierowujemy nie na adres DNS ale na adres IP (pod rekord A) (Im więcej podobnych serwisów przekierowanych jeden adres DNS tym większe prawdopodobieństwo wykrycia zaplecza)

4. Dla każdego wordpressa stosujemy inne Title, Description , tagi itp.

5. Instalujemy dodatki poprawiającej linkowanie wewnętrzne (np Advanced Random Posts ; Related Posts itp)

6. W postach w których chcemy dodać obrazki nie hotlinkujemy obrazków na innych serwerach. Instalujemy wtyczki do cachowania obrazów.

7.  Jeżeli poobieramy obrazki z sieci i później wstawiamy je na naszego bloga to zmieniamy nazwy tych obrazów.

8. W każdym blogu zmieniamy nazwę autora w

pisu a najlepiej jest usunąć funkcję w szablonie odpowiadającą na wyświetlanie autora w każdym poście. (unikamy footprintów)

9.  Nie trzymamy listy stron naszego zaplecza w dokumentach google. (zdania są na ten temat podzielone ale według mojej opinii nie powinno się ryzykować wykrycia takich danych przez pracowników google)

10. Każdy blog powinien mieć inny szablon

11. Wiele darmowych szablonów ma taką samą strukturą i układ. Zmieniona jest jedynie grafika i lekko styl css. (pozostałe elementy takie jak szerokość menu ,siderbarów itp na wszystkich jest taka sama) Należy różnicować szablony.

12. Stosowane w naszym zapleczu szablony powinny powchodzić od wielu autorów. Nie możemy dopuścić do sytuacji że w naszym zapleczu na wszystkich blogach w stopce znajduje się napis np „WordPress Theme designed by FabThemes.com

13. Darmowe szablony bardzo często posiadają błędy lub tylne furtki (np w ukryty kod w stopce) za pomocą którego nieporządane osoby mogą wkraść się na nasz serwer.Warto przed instalacją thema sprawdzić co zawiera szablon ( szczególnie w stopce)

14. Szablony darmowe posiadają zazwyczaj linki w stopce. Wybieramy szablony które mają jak najmniej linków w stopce.

15. Wybieramy

szablony z poprawną walidacją i jak najlepsze jakościowo.

16. Wybieramy szablony nie tylko jednego autora ale szablony różnych autorów. W przypadku szablonów jednego autora można znaleźć wiele footprintow.

17. Własnoręcznie szukamy footprintów na naszych blogach.

18. Nie podpinamy domen pod DNSy serwera a przekierowywujemy je bezpośrednio na rekord A hostingu.

19. Nazwy widgetów w sidebarze różnicujemy tak aby nie powtarzały się na każdym blogu.

20. Dodajemy do bloga fikcyjne opisy i zdjęcia tak aby blog nie wyglądał na zaplecza a w ten sposób jak by prowadziła go rzeczywista osoba.

21. Zmieniamy nazwy obrazków zamieszczonych na blogu. Nie może dojść do sytuacja że nazwy zamieszczonych zdjęć się powtarzają na wielu stronach.

22.  Sprawdzamy czy w na naszej stronie są odpowiednie tagi takie jak H1 , h2, h3 itp.

23. Do dodawanych zdjęć dodajemy Alt-y

24. Nazwy widgetów w sidebarach różnicujemy tak aby się na naszych blogach ciągle nie pojawiał widget o takiej samej nazwie.

To chyba wszystko…Jak mi się coś jeszcze przypomni to dopiszę… Pozdrawiam

Za co można dostać filtra w Google

150 150 Wojciech Hadała
 

Coraz częściej wiele klientów mnie pyta dlaczego ich strona która była na konkretne frazy ma wysokich pozycjach z dnia na dzień spadła o 40 i więcej pozycji w dół w SERPach. Chodzi oczywiście o filtr.

Można rozróżnić dwa rodzaje filtrów:

  • filtr ręczny – filtr który jest skutkiem ręcznej moderacji pracownika google
  • filtr automatyczny – filtr który jest skutkiem algorytmu google.

Za co można dostać filtr ?

  • za zbyt szybki przyrost linków
  • za umieszczenie systemu wymiany linków na stronie
  • za brak unikalnego contentu na stronie ( powieloyn tekst itp)
  • za zbyt intensywną optymalizację SEO ( zbyt duża liczba słów kluczowych itp)
  • za spadek ilości linków
  • za zbyt dużą ilość linków na stronie ( frama linków)
  • za zbyt dużo linków wychodzących
  • za linki przychodzące
  • za brak dywersyfikacji ( jest wiele metod dywersyfikacji linków np jeżeli nie do naszej strony prowadzi 1000 linków z wielu domen z anchorem X a z Anchorem Y nie prowadzi żaden link.
  • za wirusy na stronie

WuPress – świetny automat do preclowania

150 150 Wojciech Hadała

Tym razem kilka słów na temat stosunkowo nowego automatu do preclowania o nazwie WuPress.  Przede wszystkim jeżeli szukasz narzędzia które za Ciebie: zrobi pranie, wyprowadzi psa na spacer, pozmywa naczynia czy tez posprząta biurko to jest narzędzie dla Ciebie. Oczywiście narzędzie na chwilę obecną nie ma takich możliwości jednak autor działa i dopracowuje to narzędzie według wymagań użytkowników i nigdy nie wiadomo jaka nowa funkcjonalność może się wkrótce pojawić. To było kilka słów na temat obsługi technicznej która jest miła , szybka i profesjonalna.(dawno nie spotkałem takiego dobrego supportu)  W każdym razie do rzeczy czym tak naprawdę jest WuPress?. Jest to nic innego jak automat dodający nasze publikacje do stron typu WordPress,blogspot.com oraz blog.pl . Mówiąc automat nie miałem na myśli w pełni samodzielnego automatu ale wtyczki do wordpress-a. I tutaj nasuwa mi się jedno zasadnicze pytanie. Po co tworzyć narzędzie tego typu jako wtyczkę do wordpress-a zamiast całkowicie odrębnego narzedzia ? Jak dla mnie to iż jest to plugin do wordpress-a jest to jeden zasadniczy minus z którym wiele z Was może się nie zgodzić. Przede wszystkim wordpress-a dużo łatwiej zhackować a co za tym idzie przejąć dostęp do innych naszych stron opartych na wordpress które dodaliśmy do bazy. Kolejnym negatywem jest to iż wtyczka dodaje do bazie mySQL tabelę wp_wupress_precle w której znajdują się informacje o dodanych przez Nas stronach stronach wordpress. Niestety hasła do naszych precli nie są zakodowane w MD5 i ktoś kto dostanie się do naszej bazy uzyska dostęp do wszystkich naszych stron. To Tyle odnośnie negatywów. Zalet jest natomiast dużo dużo więcej… Można do nich zaliczyć takie elementy jak:

Zalety:

  • automatyczne postowanie na blogach wordpress z włączonym xml-pc, na blogach blogspot.com, blog.pl, wordpress.org
  • zintegrowane płatności dotpay ( w przypadku gdybyśmy chcieli udostępnić naszą baze precli za drobną opłatą)
  • wbudowana baza synonimów
  • tworzenie grup blogów ( dodane do systemu blogi możemy podzielić na poszczególne grupy – np Mocne blogi i Tematyczne blogi)
  • masowe importowanie blogów
  • funkcja antyhotlinkowania obrazków ( obrazki są wgrywane bezpośrednio na serwer)
  • integracja z płatnościami dotpay.pl
  • przejrzysty interfejs
  • możliwość zarządzania wszystkimi wpisami na danym blogu z jednego miejsca
  • niska cena  (obecnie 97zł  a wcześniej było jeszcze taniej – autor nie ceni swoje pracy przy czym świadczy obsługę techniczną na najwyższym poziomie)
  • automatyczne pingowanie dodanych wpisów
  • świetny support
  • po zakupie wtyczki jest możliwość jej zainstalowania na wielu blogach /domenach ( licencja nie ogranicza nas do jednej kopii.)
  • dożywotnie darmowe aktualizacje
  • możliwość ukreślenia minimalnej ilości znaków w dodawanych artykule ( oraz obowiązkowego zdjęcia)
  • narzędzie jest napisane w języku php i nie kod nie jest zakodowany
  • oraz wiele więcej

 

Wady:

  • brak wielowątkowości w dodawaniu ( są szybsze dodawarki do precli np donPrecel) aczkolwiek to nie jest do końca wada gdyż wszystko zależy do czego wykorzystujemy narzędzie.
  • brak kodowania haseł do precli w bazie danych my SQL
  • jest to wtyczka do wordpress-a a nie odrębny program/ script
  • nie pozmywa za Nas brudnych naczyń oraz nie wyprowadzi psa na spacer ( ale być może wkrótce się to zmieni :P )

 

Ogólnie o wtyczce:

WuPress to automat do preclowania którą każdy pozycjoner powinien mieć.  Obserwuje rozwój projektu od samego początku są cały czas są wprowadzane coraz to nowe modyfikacje które dodają nowe funkcjonalności. Autor wupress do tej pory nie porzucił projektu i cały czas rozwija swój soft co jest ogromnym plusem. Duża ilość funkcjonalności oraz bardzo niska cena sprawia iż jest to jeden z najlepszych i najtańszych softów tego typu na rynku.

Moja ocena:

9/10

Na koniec jeszcze kilka screnów:

- nlq26g1

Menu w WuPress

 

- hw08zg

Ustawienia płatności WuPress

- y7ct9r

Dodawanie publikacji w WuPress

 

- gibh45

Ustawienia w WuPress

 

Xrummer – Jak utworzyć planlistę / harmonogram postowania

150 150 Wojciech Hadała
 

Wiele osób które używają Xrummera ma problem z tym aby odpowiednio skonfigurować harmonogram/planlistę postowania a co za tym idzie zaplanować działania xrummera np. na najbliższy tydzień/miesiąc. Postanowiłem więc wyjaśnić jak to wszystko działa.

Przykładowo chcemy utworzyć chcemy utworzyć harmonogram w którym gdy zakończy się postowanie xrummer automatycznie zmieni bazę linków i rozpocznie postowanie od nowa. Gdy skończy następną bazę znów zmieni na inną bazę i będzie tak postował w kółko.

Aby utworzyć harmonogram przechodzimy do zakładki planlista:

- 5cy64u

Tutaj dodajemy kolejne zadania.

 1) Zmiana bazy linków

Musimy ustawić następujące zadanie:

Postowanie zakończone => Zmień ID bazy linków na” wpisujemy nazwę naszej bazy linków np LinksList id1.txt

Zadanie to po zakończeniu danego projektu zmieni nam bazę linków na wskazaną jednak pamiętajmy o tym iż jest to sama zmiana i postowanie nie rozpocznie się samo od nowa automatycznie.

2) Przeniesienie suwaka na początek listy

Kolejnym etapem jest zadanie polegające na tym iż po zakończeniu postowania musimy przenieść suwak na początek tak aby kolejny projekt mógł postować od początku wcześniej wskazanej listy. Aby to zrobić musimy dodać zadanie:

Poprzednie zadanie ukończone => „Zmień aktualną pozycje w bazie linków” na 1 ( tutaj możemy wpisać dowolny numer najlepiej 0 lub 1.

3) Automatyczne uruchomienie postowania

Aby uruchomić postowanie na nowej liście należy dodać zadanie:

„Poprzednie zadanie ukończone” => „Wznów postowanie z ostatniej pozycji”

Dzięki temu zabiegowi postowanie odpali się samo / automatycznie.

U mnie wygląda to następująco:

- 2y0ss7

Aby ustalić więcej zadanie na np zmianę 10 list trzeba 10 razy powtórzyć punkty 1 do 3. Przy większej ilości może być to dość czasochłonne zadanie dlatego też w katalogu xrummera znajduje się folder o nazwie „Schedules” gdzie mamy zapisane pliki xml które możemy sobie dowolnie edytować i planować harmonogram na większą skalę. Jednak o tym opowiem kiedy indziej.

UWAGA.

Czasami nasz xrummer przy kilkudniowym postowaniu może się wyłączyć dlatego warto też uruchomić plik secure.exe który ponownie uruchomi naszego xrummera gdy on się wyłaczy. Wygląda on tak:

- 2qrs5b